Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Butterfly Timo Boll ALC met een holrond handvat. Ik zal proberen om hier een review te schrijven, maar nu eerst even wat informatie en foto's. (klik voor een vergroting)
Merk: Butterfly
Naam: Timo Boll ALC
Samenstelling: (Koto-Arylate Carbon-Limba-Kiri-Limba-Arylate Carbon-Koto)
Rating: Off
Blad grote: 157 x 150 mm
Gewicht: 90 Gram
Handvat: Holrond
Na een avond of 3-4 ermee gespeeld te hebben ga ik proberen een review te schrijven. Nu vind ik het schrijven van een review voor een frame vrij moeilijk, omdat het ook afhangt van de rubbers die erop zitten.
Ik begin met het uiterlijk:
Toen ik het frame in de post binnen kreeg en het openmaakte valt gelijk het handvat op. Naar mijn mening een van de mooiste handvatten/frames die er in de tafeltennis wereld te krijgen zijn. Het holronde handvat ligt voor mij perfect in de hand. Butterfly laat met de Timo Boll Series zien dat ze ontzettend goed frames kunnen maken. Een perfect afwerking en een goede manier van kleur gebruik.
Goed nu door met de prestaties:
Ik heb de ALC getest met 2x Galaxy Mercury 2 (een goedkope tegenhanger van Tenergy).
In vergelijking met mijn Nittaku Acoustic, wat een all wood frame is geeft de ALC een solide gevoel. Minder vibratie dan bij een frame dat volledig uit houtlagen bestaat. Dit komt door de Arylate carbon lagen.
De ALC heeft door Butterlfy een Off rating mee gekregen en dit klopt ook. De ALC kan langzaam zijn bij langzame slagen, maar heeft enorm veel power als je goed uithaalt. Voor een aanvaller dus zeker geschikt! Nu hebben de Mercury's een redelijk hoge balafsprong, waardoor als ik het bat niet goed sloot de bal snel over vloog. Je moet dus wel de speelstijl en speelsterkte hebben om dit frame te beheersen.
Toch verkies ik mijn Nitakku Acoustic boven de ALC. Ik vind het gevoel van de Acoustic beter bij mij passen. Het geeft wat meer vibraties dan de harde ALC. Ik zou zeker met de ALC kunnen gaan spelen, maar omdat mijn Acoustic prima bevalt zie ik niet de reden om er mee door te gaan.
Conclusie
Heb je geld over en zit je aan de ALC te denken zou ik zeggen doen. Zit je te twijfelen of vind je hem te duur zou ik zeggen kijk verder wat er op de markt te vinden. Als je hem hebt zal je geen spijt krijgen.
Review: Butterfly Timo Boll ALC
Review: Butterfly Timo Boll ALC
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.