wie speeld er met wat voor frame en rubbers
wie speeld er met wat voor frame en rubbers
Hoi leden,
het lijkt me wel leuk om te weten met welke frame en rubbers mee speelt.
Ik zelf speel nu met het frame Stiga classic carbon all+ frame met de rubbers Xiom vega japan 2.0 vorige week eerste keer meegespeeld. rubber voelt hard aan en is aan de snel kant. Maar omdat ik met een all+ frame speel geeft het heel veel control
daar ben ik wel erg blij mee. Ik speelde met een off- frame en nu zie ik het grote verschil in controle ondanks dat ik met harde rubbers speel.
Doordat ik hier mijn vraag heeft gesteld over spin rubbers heb ik hier veel advies gekregen met wat voor frame en rubbers ik moet gaan trainen. Bedankt Leden!!!!
Ik speel heel lekker met dit all+ frame misschien nog effe wennen aan het harde rubber maar de eerste indruk is zeker goed.
Gr.
Viscaria
het lijkt me wel leuk om te weten met welke frame en rubbers mee speelt.
Ik zelf speel nu met het frame Stiga classic carbon all+ frame met de rubbers Xiom vega japan 2.0 vorige week eerste keer meegespeeld. rubber voelt hard aan en is aan de snel kant. Maar omdat ik met een all+ frame speel geeft het heel veel control
daar ben ik wel erg blij mee. Ik speelde met een off- frame en nu zie ik het grote verschil in controle ondanks dat ik met harde rubbers speel.
Doordat ik hier mijn vraag heeft gesteld over spin rubbers heb ik hier veel advies gekregen met wat voor frame en rubbers ik moet gaan trainen. Bedankt Leden!!!!
Ik speel heel lekker met dit all+ frame misschien nog effe wennen aan het harde rubber maar de eerste indruk is zeker goed.
Gr.
Viscaria
Re: wie speeld er met wat voor frame en rubbers
Hoi Viscaria,
Mijn ervaring met xiom rubbers is dat ze een paar trainingen nodig hebben voordat ze echt lekker gaan spelen en wat softer en minder springerig aanvoelen. De vega japan ken ik nog niet masr ben heel benieuwd hoe je deze vind na er wat vaker mee gespeeld te hebben.
Ik heb net als jou een stapje terug gedaan qua snelheid en voor iets meer controle gekozen. Ik heb gister na mijn zeer goede ervaringen met degene die ik van Mepper had gekocht, mijn tweede Osp Virtuoso off- ontvangen. Samen met Sun Tsu besteld, en vrij vlot in Nederland. Dit is voor mij naar veel testen het frame. Speelt heerlijk gecontroleerd met een vega europe op de backhand, en ik heb er nu 1 met een vega pro en de ander met de omega pro op de forehand. Ik vind het geen goedkope frames, maar kan het de iemand die met controle aan wil vallen maar ook gevoel wil houden bij blokken en schuiven echt aanraden. Het iets minder snelle batje lijkt mijn spel op alle vlakken iets te verbeteren. Het geeft me veel vertrouwen en plezier nu het weer beter lijkt te gaan na een periode van switchen en teveel proberen qua materiaal en, dan vooral frames. ( volgens mij 15 in de lastste 8 maanden)
Mijn ervaring met xiom rubbers is dat ze een paar trainingen nodig hebben voordat ze echt lekker gaan spelen en wat softer en minder springerig aanvoelen. De vega japan ken ik nog niet masr ben heel benieuwd hoe je deze vind na er wat vaker mee gespeeld te hebben.
Ik heb net als jou een stapje terug gedaan qua snelheid en voor iets meer controle gekozen. Ik heb gister na mijn zeer goede ervaringen met degene die ik van Mepper had gekocht, mijn tweede Osp Virtuoso off- ontvangen. Samen met Sun Tsu besteld, en vrij vlot in Nederland. Dit is voor mij naar veel testen het frame. Speelt heerlijk gecontroleerd met een vega europe op de backhand, en ik heb er nu 1 met een vega pro en de ander met de omega pro op de forehand. Ik vind het geen goedkope frames, maar kan het de iemand die met controle aan wil vallen maar ook gevoel wil houden bij blokken en schuiven echt aanraden. Het iets minder snelle batje lijkt mijn spel op alle vlakken iets te verbeteren. Het geeft me veel vertrouwen en plezier nu het weer beter lijkt te gaan na een periode van switchen en teveel proberen qua materiaal en, dan vooral frames. ( volgens mij 15 in de lastste 8 maanden)
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Na een backhand smash (badminton style) stond mijn Donic Dotec Appelgren Control ineens op 45 graden. Verder gegaan(met noppen) met een andro temper tech all+ en een bluefire m3 met Dtecs OX. Een tijdje geleden heb ik van iemand een bijna nieuwe Neubauer Titan met oude versie Dtecs overgenomen. Zelf heb ik op de forehand een Adidas P7 1,8mm geplakt en het speelt geweldig. Super licht, met rubbers weegt de setup maar 129 gram en ondanks dat kan ik er naast gevoelvol ook verschrikkelijk hard mee slaan. Uiterst tevreden dus.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Mijn setup:
OSP Virtuoso met T05 in 2.1 op Forehand en T64 in 1.9 op backhand. Tot nu toe voelt het super, vanavond maar weer eens kijken wat we in de wedstrijd kunnen. Speel soms ballen dat ik zelf denk van, wow deed ik dat? Ballen die echt onmogelijk waren met mijn Acoustic en dezelfde rubbers (door de te hoge throw).
Heb een lichte blessure opgelopen met voetbal (maandag) en dinsdag en gister toch getraind ondanks dat het eigenlijk niet ging, hopelijk vanavond wel.
OSP Virtuoso met T05 in 2.1 op Forehand en T64 in 1.9 op backhand. Tot nu toe voelt het super, vanavond maar weer eens kijken wat we in de wedstrijd kunnen. Speel soms ballen dat ik zelf denk van, wow deed ik dat? Ballen die echt onmogelijk waren met mijn Acoustic en dezelfde rubbers (door de te hoge throw).
Heb een lichte blessure opgelopen met voetbal (maandag) en dinsdag en gister toch getraind ondanks dat het eigenlijk niet ging, hopelijk vanavond wel.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
-
ttv_marijn
- Beginner

Ik speel met een Donic Waldner Carbon frame en bluefire's erop.
M1, M2 voornamelijk, soms M3 op FH. Ik wissel eigenlijk om de twee á drie weken, ik vind de afwisseling wel fijn. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch gaan voor de M2 als eerste keuze omdat die net iets grippyer is dan dan de M1 en meer gevoel bij het rubber. Verder heb ik ook nog twee andere plankjes waarmee ik regelmatig speel;
Een zhang-jike (voorheen viscaria) met twee tenergy 80's erop, gruwelijk snel dat plankje in combinatie met de rubbers.
Een timo boll spirit met Acuda S1 turbo FH en op de backhand een hexer HD.
M1, M2 voornamelijk, soms M3 op FH. Ik wissel eigenlijk om de twee á drie weken, ik vind de afwisseling wel fijn. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch gaan voor de M2 als eerste keuze omdat die net iets grippyer is dan dan de M1 en meer gevoel bij het rubber. Verder heb ik ook nog twee andere plankjes waarmee ik regelmatig speel;
Een zhang-jike (voorheen viscaria) met twee tenergy 80's erop, gruwelijk snel dat plankje in combinatie met de rubbers.
Een timo boll spirit met Acuda S1 turbo FH en op de backhand een hexer HD.
Ik ben weer eens geswitched van materiaal. De Acoustic weer netjes opgeborgen in de kast en een Donic Walder Dotec Carbon met Tenergy 05 en Rakza 7 erop geplakt. Zit er aan te denken om de Rakza te vervangen weet alleen nog niet voor wat 
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Ik speel in de competitie met een Darker 5p2a met een Yasaka Mark V 2.0 op forehand en Xiom Vega Europe 2.0 op backhand maar ik ben ook enthousiast over de Joola Viva en mijn Juic Hybrid met twee keer Mark V max. speelt ook fantastisch.
Stiga Rosewood XO
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
Ik speel nu met een Butterfly Primorac OFF- frame met een 1.7mm tenergy 05 FX en een 1.8 mm Xiom vega elite op mijn forehand. Gaat tot nu toe wel lekker met deze combinatie, enigste waar ik nog moeite mee heb is bij het aanvallende spel om genoeg ruimte te maken voor mijn slag en deze goed af te maken.
Heb tot nu toe ook mijn partijen met name gewonnen omdat je lekker kan verdedigen met de combi
Heb tot nu toe ook mijn partijen met name gewonnen omdat je lekker kan verdedigen met de combi
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
Zie onderschrift, maar ik ga eens veranderen denk ik.
BTY TBS
FH = Yasaka Rakza 7 Soft max
BH = Yasaka Rakza 7 1.8
FH = Yasaka Rakza 7 Soft max
BH = Yasaka Rakza 7 1.8
Zie onderschrift, speelt fijn en kan goed met de voorhand geplaatst spinnen. met de backhand kun je redelijk openen alleen niet bijzonder goed overweeg om hier ook europe op te zetten.
Yasaka Ma Lin Carbon
Xiom Omega Europe FH
Xiom Omega Pro BH
Xiom Omega Europe FH
Xiom Omega Pro BH
-
Jemmel
- Super Member

- Contacteer:
Ik speel met onderstaande set.
Dit frame bevalt me zo goed dat ik n 2e heb besteld bij Tt-promotions om het één en ander te testen.
Ik zal hierop de Reflectoid plakken welke ik van Anno heb gekregen,
.
Voor de FH weet ik het nog niet maar ik denk n plakkerig chinees rubber(heb nog n tackspeed 2000 liggen).
Dit frame bevalt me zo goed dat ik n 2e heb besteld bij Tt-promotions om het één en ander te testen.
Ik zal hierop de Reflectoid plakken welke ik van Anno heb gekregen,
Voor de FH weet ik het nog niet maar ik denk n plakkerig chinees rubber(heb nog n tackspeed 2000 liggen).
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 40 Soft 1.6 mm
BH Tibhar super Defence 40 1.5 mm
Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 0.5mm
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm
FH Tibhar Super Defence 40 Soft 1.6 mm
BH Tibhar super Defence 40 1.5 mm
Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 0.5mm
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm
Hoi Gijsbergh,
Batje omkeren misschien ?
Wat ook kan werken bij twijfel mbt sponshardheid : Twee identieke rubbers spelen en dan steeds na elke competitie één nieuwe kopen voor fh en.
Het oude fh rubber is dan al wat zachter gespeeld en kan meestal nog prima een competitie mee op bh.
Evt nog paar druppen olie op de toplaag (of goeie cleaner waar ook wat rubberconditioner in zit) om de "tack" wat te herstellen als het dof is geworden en klaar voor de prijs van één nieuw rubber. Daarna elk seizoen herhalen.
Ik speel zelf nog steeds met setup in signatuur. Rubbers waren tweedehands, zitten er sinds mei op en heb er plm tien keer competitie mee gespeeld bij één keer per week training. Toplagen zien er nog nieuw uit en tack/grip is ook als nieuw. Lijmeffect is er ook nog maar wel iets aan spanning verloren (wat ook voordelen heeft). Ze blijven er zeker nog op tot aan de zomervakantie en de tenergy kan dan misschien nog wel een competitie mee op bh.
Batje omkeren misschien ?
Wat ook kan werken bij twijfel mbt sponshardheid : Twee identieke rubbers spelen en dan steeds na elke competitie één nieuwe kopen voor fh en.
Het oude fh rubber is dan al wat zachter gespeeld en kan meestal nog prima een competitie mee op bh.
Evt nog paar druppen olie op de toplaag (of goeie cleaner waar ook wat rubberconditioner in zit) om de "tack" wat te herstellen als het dof is geworden en klaar voor de prijs van één nieuw rubber. Daarna elk seizoen herhalen.
Ik speel zelf nog steeds met setup in signatuur. Rubbers waren tweedehands, zitten er sinds mei op en heb er plm tien keer competitie mee gespeeld bij één keer per week training. Toplagen zien er nog nieuw uit en tack/grip is ook als nieuw. Lijmeffect is er ook nog maar wel iets aan spanning verloren (wat ook voordelen heeft). Ze blijven er zeker nog op tot aan de zomervakantie en de tenergy kan dan misschien nog wel een competitie mee op bh.