Vrijdag moesten we R32 in de beker om naar de laatste 16 te komen.
Ik zou dus niet spelen. Vrijdag had ik vroege dienst en was om 4.30 mijn bed uit. Er waren wat vertragingen in het spel en ik was pas om half 5 thuis.
Toen bleek dat er een speler echt niet kon. Persoonlijke omstandigheden. 1 is er op vakantie .... Dus als ik niet zou spelen zouden ze met 3 man moeten komen. Nou dan speel ik wel .. Elk punt wat ik pak is meegenomen ook al ben ik niet fris en fruitig.
Ik ben ook maar gelijk begonnen. 10 punten voor geven, maar hij wist niet wat te doen met de noppen.
Op de 2e tafel speelde een tegenstander die een hogere rating had maar door blessure gezakt was. Zijn blessure ging steeds beter dus hij was beter als zijn rating. Hij won dan ook.
1-1
Volgende 2 wedstrijden wisten we te winnen. 3-1 .... ook dat gaat de goede kant op.
Daarna de dubbels. Mijn dubbel partner zat er niet goed in vandaag en we gingen dan ook de bietenbrug op. Ook het andere dubbel wist niet te scoren.
3-3 ....
Daarna wisselen dus de tegenstander met de 1e wedstrijd. Dus hij tegen de 'wat doen noppen?' en ik tegen de te lage rating speler.
Eerste set ging ook niet echt goed ... maar ik kwam er beter in en wist hem goed te ontregelen en vooral niet te veel op zijn forehand
In 3 sets gewonnen. Mijn teamgenoot had een zwaardere wedstrijd. Hij gebruikt zijn noppen ziet zoals ik en de tegenstander had er dus wat minder moeite mee. Hij verloor de eerste set en won de 2e met 21-19. De 3e had hij zelfs 2 matchpoints tegen maar wist toch te winnen met 22-20
5-3 ... weer de goede kant op
Mijn dubbel partner (onze hoogste rated speler) had het nog steeds niet en verloor zijn wedstrijd in 3 sets en de andere spler wist krap te winnen met 22-20 in de 3e. 6-4
Daarna ging het wat minder. Mijn dubbelpartner verloor, en de andere speler moest tegen de te lage rating speler en verloor ook.
6-6
Daarna moest ik tegen hun hoogste rating speler maar kreeg er geen grip op. Te veel fouten en elke beetje hoge bal sloeg hij keihard af met zijn backhand .... zelfs vanuit de forehand kant. Ik wist geen set te winnen en verloor in 17-21 en 18-21
Gelukkig wist de andere speler wel te winnen, al is het in 3 sets met 24-22 in de 3e.
7-7
Daarna mijn dubbelpartner weer maar nu tegen de te lage rating speler. Ook die verloor hij ... dit was niet zijn avond. Maar 1 gewonnen.
Gelukkig wist de 2e tafel wel te winnen. 8-8. Deze speler wint er 3 in totaal.
8-8
Ik mocht dus 1 van de 2 laatste wedstrijden spelen ..... ik had maar wat suiker tot me genomen voor wat energie want die was aardig laag.
Maar was niet echt nodig, ik won hem makkelijk in 2 sets.
Daarna hebben we nog lang gekeken naar een hele spannende wedstrijd. Het was tegen de tegenstander waar ik van verloor. Hoge ballen backhand knal. Hij probeer heel krap te spelen maar het ging niet helemaal volgens plan en had ook steeds rand en kantballen tegen.
3e set was het 19-16 ... 20-18, 20-19 ... netballetje voor ons .... 20-20 ..... 21-20 .... weer netballetje voor ons. 22-20 .. op een hele gelukkig manier toch de wedstrijd gewonnen .... hij heeft 10 mazzelballen tegen gehad maar de 2 die hij had kwamen wel heel gelukkig.
Ook zijn 3e wedstrijd gewonnen, weer gewonnen in de beslissende set en weer met 20-20 gelijk gestaan.
Wij hebben er 3 gewonnen, alleen onze high rating speler had zijn dag niet en won er 1.
Bij hun won iedereen er 1, alleen de speler met een te lage rating won er 3.
10-8 overwinnen en kantje boort gewonnen en door naar de volgende ronde waar ons andere team op ons wacht. Zei waren als 1e geplaatst in de afvalrondes omdat ze de meeste punten voor hadden op de nummer 2 in hun poule. Zijn allemaal hoge rating spelers en ik krijg tussen de 2 en 11 punten voor afhankelijk wie er spelen. Omdat wij 3 noppenspelers hebben wilde zij hun 4 beste aanvallers opstellen omdat ze dan 'meer' tijd hebben ... hou we gaan het zien. To Be Continued volgende week. Daar heb ik nou echt zin in.
Daarna snel naar huis, douchen en naar bed want vandaag was de 3e dag van het KLM Open. Nadat we daar waren was er een vertraging van 4 !!! uur ivm regen. Ik was vandaag om 21.30 thuis.