Welke spin rubber past bij mijn spelstijl

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
viscaria
Silver Member
Silver Member

Welke spin rubber past bij mijn spelstijl

Bericht door viscaria »

Hoi leden,

Ik ben aan nieuwe rubbers toe en hier de vraag wat het beste rubbers bij me past.

Op dit moment speel ik met het frame primorac off- rubbers rakza 7 max voorhand en Coppa x1 platin 2.0 backhand.
Mijn speel stijl na de service openen met mijn backhand veel blokken met mijn backhand. Met mijn voor hand meer topspinnen en smashen.

Ik vindt dat de rakza 7 max te snel is voor me de Coppa voelt wel lekker aan alleen wil ik effe wat anders proberen.

Ik ben opzoek na een spin rubber en in max dikte omdat ik daar het beste mee kan spinnen.
Ik ga ook met een andere frame spelen namelijk met de stiga classic carbon op de site geeft i aan dat het een off- frame is maar het lijkt wel off. Hoop dat ik hier wat info kan inwinnen van jullie advies. Ik speel 4e klass

Gr.

Viscaria
Laatst gewijzigd door viscaria op 02 mar 2013, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
benxx
Silver Member
Silver Member

Re: Welke spin rubber past bij mijn spelstijl

Bericht door benxx »

Ik heb nu een Adidas P7 1,8mm, redelijk snel en heel veel spin. Ook mijn Bluefire M3 1,8mm lijkt er heel erg op. Beiden hebben ze een hoge throw angle zodat je bal niet zo snel over de tafel heenschiet.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Wat voor niveau speel je op? Dat zal al een betere richtlijn zijn voor een advies
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Mogelijk heb je dit al gedaan maar ik zou eerst de oude rubbers even overzetten en minimaal één keer mee spelen op die (off ?) classic carbon.
Dan kun je het frame beter plaatsen tov vorige frame en rubbers kunnen zich vaak ook verrassend anders spelen...
Zo kan voor topspin opening een stijver frame soms ook toelaten dat je de spin juist wat scherper aan kunt zetten met een meer omhoog gerichte slag. Je kunt dan de valenergie van de bal meer benutten en zelf ook meer omhoog versnellen op de bal voor dan meer spin en zonder dat de bal te hoog (en over tafel) vliegt.
Al met al (rubber + frame) een te hoge throw mist daarvoor de scherpte vaak en dat zou in jou geval het probleem dus ook kunnen zijn.
Ook even batje omkeren misschien om coppa 2,0 even op fh en (dan) rakza op bh te testen.
Zo krijg je met een of twee keer testen meer referentie en kunnen anderen ook makkelijker helpen bij het zoeken naar passende rubbers.
allrounder
Super Member
Super Member

Bericht door allrounder »

Ik zou gezien je niveau wat minder snel en wat minder dikke rubbers nemen.
Ook vraag ik me af of je frame niet te snel is.
De opmerking dat je met max.dikte het beste kunt spinnen zegt eigenlijk al genoeg: Dat ligt namelijk niet zozeer alleen aan de dikte maar vooral ook aan je speelstijl, techniek en aan het soort rubber waar je mee speelt.
Neem je een snel rubber en dan ook nog in max. dikte dan zul je de bal vast heerlijk kunnen spinnen als je ze raak spint, maar ik denk dat je ook veel fouten maakt omdat je vermoedelijk nog niet heel veel controle hebt.
Heb je die controle namelijk wel dan speel je al heel snel een paar klassen hoger...
Ik bedoel het niet lullig of zo, maar gemeend advies:
Neem een all+ of off- frame met bv. goede rubbers (zijn op dit forum zat experts aanwezig die je kunnen adviseren over wat goede spinrubbers zijn) om te spinnen en begin dan eens met bv. 1.8mm.
Ga daar eens mee trainen en kijken of je daar voldoende vastheid mee krijgt.
Lukt dat en word je beter maar wil je meer vaart geven in de ballen om het voor je tegenstander lastiger te maken dan kun je altijd nog 'klimmen' naar 2.0mm.
Uiteindelijk kan je daarna altijd nog naar max. dikte gaan als je de volgende stap wilt zetten.

Ik heb het volgens mij wel eens eerder gemeld, maar naar mijn mening wordt er veel te snel door veel te veel mensen naar snelle frames met snelle rubbers gegrepen, zonder dat ze de basistechnieken onder controle hebben.
Je zult dan op momenten dat het goed gaat geweldige ballen kunnen slaan, maar je zult ook veel te veel fouten maken waardoor je op andere momenten totaal de mist in gaat.

Ik denk dat je op zoek moet gaan naar balans en beheersing van je spel en als je dat hebt dan kun je met kleine aanpassingen op zoek gaan optimalisatie van je spel....althans als je structureel echt beter wilt worden.

Er bestaan geen rubbers of frames waardoor je spontaan beter wordt!!!

Groetjes,
Gewo Carbon Hybrid Off- AN
FH: Xiom Vega Elite 2.0
BH: Xiom Vega Elite 2.0
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

+1... Goed gesproken! Ik speel zelf eerste klasse en ik zit er ook over te denken om terug te gaan van max Rakza 7 naar 2,0 mm Rakza 7. Ligt er een beetje aan hoe snel ik mijn nieuwe frame ga ervaren na de competitie... Ik mis soms ook dat stukje controle met de max Rakza 7. ;)
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

+2
ik kom het zo vaak tegen, een te snelle combi, waardoor je effectief 1 mooiewinner slaat maaar 3x mist bij service ontvangst en het korte spel.
begin met een goed all+ frame ,1.8 rakza soft en ga trainen.
Als je dan na 3maanden niet beter ben gaan spelen/spinnen ligt het niet aan je materiaal, want dat is goed.
Snelle frames maken je lui en maken fouten bij je slagen als je niet zo hoog speelt, je mist gewoon controle.
Als je langzamer materiaal hebt kun je doorhalen en is de fout minder snel gemaakt, waardoor je op de termijn veel vaster wordt. Ziet ermisschien niet zo spectaculair uit voor je gevoel maar je wint meer partijen.
ben zelf ook terug gegaan naar een all+,weliswaar een "dure"OSP, maar de kwaliteit is zo stabiel, daar kan geen stiga/butterfly etc aan tippen, en ik durf te MEPPEN ipv me in te houden omdat ik bang ben dat de bal overvliegt. :)
Ik speel 2e klas, 50%, en dat is al jaren zo, hoeveel ik ook heb gewisseld met snellere frames en of dikkere rubbers, ik voel me zekerder met dit relatief trage materiaal.Ik kan echt wel een winner slaan of spinnen, ook in de hoofdklasse als ik inval ,daar win ik dan niet maar mmaak het ze wel heel moeilijk. EN de tegenstanders spelen ook met all+ tackiness d,sriver g3 1.9 enz.
het zit in je techniek, niet in je spul.
succes :)
allrounder
Super Member
Super Member

Bericht door allrounder »

En Hans, ik kan uit de eerste hand beamen dat je in de hoofdklasse als net zo een gevaarlijke tegenstander wordt gezien als een gemiddelde hoofdklasser.. :D
Gewo Carbon Hybrid Off- AN
FH: Xiom Vega Elite 2.0
BH: Xiom Vega Elite 2.0
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

THX ;) morgen weer :D
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

HELD! :)
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
viscaria
Silver Member
Silver Member

Bericht door viscaria »

Thx mensen ik weet waar het aan lig. Ik ga me materiaal aanpassen
Plaats reactie