Nieuwe rubbers & frame gezocht

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
svenski
Beginner
Beginner

Nieuwe rubbers & frame gezocht

Bericht door svenski »

Hallo liefhebbers,

Ik ben al zo'n jaar of 10 uit het tafeltenniswereldje gestapt en heb besloten de draad weer op te pikken. Ga weer beginnen 2e klasse te spelen maar met een team dat normaal gesproken voor de kampioens-titel gaat. Qua niveau denk ik gemiddeld te spelen in de 1e klasse.

Doordat ik er zo'n tijd uit ben en er ongetwijfeld een heleboel veranderd is op gebied van rubbers en frames zou ik graag wat informatie inwinnen. Ik speelde vroeger altijd met Samba 2.1 (zowel fore als back-hand) met een Off+ frame eveneens van Joola. Dit deed ik eigenlijk puur omdat het 'kon' en ik heb nooit echt heel veel met materialen gespeeld.

Mijn spel typeert zich vooral door een extreem aanvallende fore-hand waarmee ik meestal enorm spinnend open om vervolgens snel in te tikken en contra de boel probeer af te maken. Ik sla uit mezelf vrij hard in altijd.
Mijn backhand is wat minder goed ontwikkeld en heb met name erg veel moeite met contra of dode ballen. Backhand spin is nog wel aardig en ook verdedigend is m'n backhand wel goed. Het gaat met name om de snelle contra ballen of de korte dode ballen.

Ik zoek een compleet bat dat een beetje m'n sterke punten nog sterker maakt en m'n zwakke punten enigzins kan compenseren. Sta open voor alle suggesties. Bedoeling is om mezelf weer een beetje op te werken. Wil eigenlijk met een paar jaar weer wat hoger gaan spelen, dus zoek wel wat ruimte voor progressie :)
Vladi
Advanced Member
Advanced Member

Re: Nieuwe rubbers & frame gezocht

Bericht door Vladi »

Hoi svenski,

Gezien je bericht heb je een vergelijkbaar spel als de mijne. Voorheen speelde ik namelijk ook met Samba 2.1 bh en fh nat geplakt op een off+ frame. Inmiddels mag zijn de lijmen vervangen door lijm op waterbasis, vanwege giftige stoffen en ten behoeve van het kijkplezier van de toeschouwers(over t algemeen gaat het balletje door deze nieuwe lijmsoort hierdoor minder snel en heeft het minder invloed op het effect). Desalniettemin een overstap ook met voordelen denk ik zo. Ook zijn de rubbers behoorlijk verandert. ER zijn nu rubbers op de markt met ingebouwd lijmeffect die dat gevoel moet compenseren, waar ze bij sommige exemplaren goed in slagen. Ik raad jou aan te beginnen met Butterfly Kong Lingui Off met Butterfly Tenergy 05 2.1 of de Butterfly A. Mazunov Off + met Stiga Calibra LT Sound Max/2.0 of Joola Samba + 2.1 kan ook wel. Hier speel ik ook mee en heb er veel plezier van. Dankzij deze combi krijg je het geluid en is tevens extreem snel. Extreme spinballen dankzij een van de nieuwste rubbers met ingebouwd lijmeffect (rubbers die nu op de markt komen hebben vaak echt een goed ingebouwd lijmeffect dankzij de inmiddels jarenlange ervaringen en innovaties). Succes ermee
Butterfly Mazunov
Calibra LT Sound
Calibra LT Sound
svenski
Beginner
Beginner

Re: Nieuwe rubbers & frame gezocht

Bericht door svenski »

Hi Vladi,

Thanks voor je bericht. Ik heb deze rubbers genoteerd. Ga volgende week eens langs bij een winkel, hopelijk is er daar wat uit te proberen. Kreeg ook de tip om eens te kijken naar het frame Joola Wing Passion Fast Off- in combinatie met Xplode Sensitive van Joola. Die zal ik ook eens proberen als dat daar mogelijk is.

Ben wel benieuwd of ik het met mijn backhand een beetje op kan vangen, al is dat wel hetgeen waar ik dit jaar vol op wil gaan trainen.
Plaats reactie