Forehand rubber voor verdedigende combinatie

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Forehand rubber voor verdedigende combinatie

Bericht door van_doorn »

Hallo Allemaal,

Ik wil me zo langzaam aan iets serieuzer op de verdedigende kant van tafeltennis richten. Ik vind het verdedigende werk namelijk veel leuker dan het aanvallende werk. Ik wil daarom op termijn mijn aanvallende combinatie aan de kant leggen en met de verdedigende combinatie verder gaan.

Ik wil me niet volledige gaan richten op het verdedigende werk, dus ik wil een normaal rubber en een lange noppen rubber. Ik wil gaan draaien, dus ik ben op zoek naar een normaal rubber waarmee ik kan kappen en spinnen, die snel (is tijdens het spinnen), maar toch ook langzaam is en de controle heeft tijdens het kappen en blokken. Het rubber moet tevens niet te zwaar zijn. Kortom het ideale verdedigingsrubber :)

Ik heb al een Butterfly Defence II en Feint Long in OX gescoord, maar nu dus nog het normale rubber.

Ik ben benieuwd wat jullie aanraden :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Herbert
Super Member
Super Member

Re: Forehand rubber voor verdedigende combinatie

Bericht door Herbert »

Welcome to the dark side of table tennis. Leuk dat je ook gaat verdedigen!

Ik ben vier weken terug begonnen en heb gisteren voor het eerst met mijn nieuwe combi gespeeld. Ik heb een Mark V geprobeerd, dat was wel aardig maar Ik was zo gewend aan het Chinese spul dat ik toch maar een Skyline 3 , waarschijnlijk wordt het een Hurricane 2 op mijn frame heb geplakt. met Chinese rubbers kan je goed blokken, en kappen, als je kijkt dat het geen verdedigingsrubbers zijn. ze zijn hard dus aardig te controleren en natuurlijk kleverig. als je een Chinees rubber koopt, is het aan te raden om er een laag of zes parrafine op te smeren (lampenolie), zonnebloemolie kan ook, omdat het daar soepeler en een stuk sneller en spinniger van wordt! dat heb je echt wel nodig met een verdedingsframe.

De Mark V heb ik nog maar vier a vijf uur gebruikt en mag je wel overnemen voor een zacht prijsje :P
ook heb ik een nog een Hurricane 3 Provincial liggen:P
Yasaka Sweden Classic
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Heb voorheen inderdaad met een H3 Neo Prov. met blauwe spons gespeeld. Beviel goed, maar is redelijk zwaar en moet uit china komen waardoor de levertijd lang is. Iets met wat bestelbaar is in NL heeft voorkeur. Mark V zou kunnen, maar dan in Max dikte anders is deze te langzaam.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

cstt
Silver Member
Silver Member

Bericht door cstt »

Ik kan een 729 SP Transcend bestellen. Vrijwel gelijk aan H3. Heb het binnen een week voor je. Anders een Tg3 blauwe spons. :)
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Herbert
Super Member
Super Member

Bericht door Herbert »

Zeker in vergelijk met een Chinees rubber is een Mark V niet te langzaam in 1.8 denk ik.

Een Ox rubber is toch licht dus dat compenseert de zwaarte toch?
volgens mij heeft Casper ook nog wel wat hurricanes 2 liggen;)
Yasaka Sweden Classic
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Bedankt voor de suggesties, maar ik speel nu Stiga Calibra Max op een offensief frame en dat is vele malen sneller dan de Mark V, wil de mark V in de buurt komen moet dit in Max dikte zijn. H3 Neo Prov Blue sponge 2.2 is ook vele malen sneller dan de Mark V in 1.8.

Tot nu toe neig ik er toch naar toe om maar toch maar weer de H3 neo prov blue sponge te bestellen...
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Herbert
Super Member
Super Member

Bericht door Herbert »

ja, zijn gruwelijke rubbers;)
Yasaka Sweden Classic
Gybe
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Gybe »

Als je toch leert te draaien, waarom kap je ze dan niet met de noppen terug? Hierdoor kun je het rubber naar keuze spelen om te blokken en aan te vallen. Bijgekomend voordeel is dat je veeeeel lastiger wordt om te bespelen voor de tegenstander:
- snelle topspin naar forehand (dus geen tijd om te draaien) -> blokken met normaal rubber
- langzame topsin " " " -> draaien en kappen met noppen (of ook blokken)

met name een snelle gespeeld blokbal na een eerder afgekapte return gaat je veel plezier brengen . Door het onverwachte hogere tempo ga je denk ik zelfs directe punten scoren met een blok. (dus ook op de backhand draaien en blokken)

Mijn advies: blijf doorspelen met het snelle rubber dan heb je aanvallend uit de tweede lijn ook iets te betekenen. Kapballen dan alleen uitvoeren met de noppen dat gaat daar immers toch al het beste mee :-)

Speel je ook patronen met trainen? Is een ideaal moment om het draaien te trainen
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Tenergy64 in 1.9 zoals Joo dat doet :)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Herbert
Super Member
Super Member

Bericht door Herbert »

met zijn tackidrive was hij stukken beter. hij moest alleen meer energie geven voor dezelfde snelheid maar daarentegen had hij wel meer controle en kon hij normaal kappen.
hij had in ieder geval nog 05 kunnen nemen...
Yasaka Sweden Classic
allrounder
Super Member
Super Member

Bericht door allrounder »

Anno,

Ik zou bijna good old Sriver aanraden.
Daar kan je alles mee.

Allrounder
Gewo Carbon Hybrid Off- AN
FH: Xiom Vega Elite 2.0
BH: Xiom Vega Elite 2.0
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Hi Allrounder,

Heb gisteren na het spelen met het batje van iemand anders weer twee keer sriver gekocht. Gaan we ook weer even testen :)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

allrounder
Super Member
Super Member

Bericht door allrounder »

Ik heb jaren met Sriver gespeeld en daar kon ik ook prima mee verdedigen, ook met de 2.1 mm.
Als je een kant lange noppen wilt nemen, kun je misschien beter een allround frame nemen.
Omdat je een snel frame met snelle rubbers gewend bent zal dat al een heel stuk trager zijn en ook veel meer controle geven. Je kunt daar denk ik prima mee verdedigen, zowel vlakbij als verder van tafel.
Voordeel is dat als je gaat aanvallen, de bal veel sneller terug komt dan met een verdedigend frame dus je tegenstander heeft dan minder tijd. Bovendien kun je met een dikke Sriver ook prima op gevoel verdedigen.

Succes in ieder geval en wie weet spelen we volgend jaar weer tegen elkaar

Groet,

Allrounder
Gewo Carbon Hybrid Off- AN
FH: Xiom Vega Elite 2.0
BH: Xiom Vega Elite 2.0
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Gisteren het frame met de noppen binnen gekregen. Als eerste had ik de Mark V 2.0 die ik van Danny had gekregen erop geplakt. Resultaat, behoorlijk traag, waardoor ik eigenlijk alleen maar stond te kappen en verdedigen en bijna niet aan spinnen toe kwam. Daarna de Sriver in 2.1 geplakt. Eigenlijk zelfde verhaal als de Mark V.

Ik had ook nog een Tibhar 5Q 2.1mm liggen en deze als laatste erop geplakt. Dit was super! Het snel genoeg om vanuit de 2de lijn nog goed te kunnen spinnen en ook kappen is een goede optie. Aangezien ik ook veel draai, is het ook belangrijk dat ie op de backhand goed uit de voeten komt en dat lukte ook super.

De noppen zelf Butterfly Feint Long II in OX zijn ook echt fantastisch op de Butterfly Defence II. Zelfs een forehand en backhand topspin lukte ermee en ook het kappen en afslaan. Kortom ik ga verder met de 5Q, Feint Long II en de Defence II. Wellicht een goede combinatie voor volgend seizoen. Het speelde in ieder geval super leuk!
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Plaats reactie