Schoteltje met water lijkt me niet echt handig voor de lijm, aangezien die op waterbasis is..
Dan zou je hem eerst moeten snijden, dan zorgen dat hij goed droog is en dan lijmen.
Rubbers plakken en knippen/snijden
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Re: Rubbers plakken en knippen/snijden
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
Deze meneer spreekt uit ervaring Thomassen. Ik zou zeggen, probeer het eerst eens? ^^ Misschien werkt het wel. 
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
ONI in IJsselstein
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik vind mijn rubbers iets te duur om dat te proberen, mijn manier met gewoon snijden rustig laag voor laag werkt prima.
Ik heb ergens gelezen dat als je ze snijdt voor je ze plakt dat ze dan ook niet zullen krimpen, dat ga ik morgen/vanavond wel proberen.
Ps. Ik spreek ook uit ervaring dat dingen op waterbasis niet de goede eigenschappen behouden als je er water bij gooit.
Wij werken bij auto's met lak op waterbasis, de spuit maken we daarna ook schoon met water, dus in andere woorden, de lijm zal niet meer werken als er water op komt, daarom is het ook geen goed idee om rubbers met water schoon te maken in mijn ogen
Ik heb ergens gelezen dat als je ze snijdt voor je ze plakt dat ze dan ook niet zullen krimpen, dat ga ik morgen/vanavond wel proberen.
Ps. Ik spreek ook uit ervaring dat dingen op waterbasis niet de goede eigenschappen behouden als je er water bij gooit.
Wij werken bij auto's met lak op waterbasis, de spuit maken we daarna ook schoon met water, dus in andere woorden, de lijm zal niet meer werken als er water op komt, daarom is het ook geen goed idee om rubbers met water schoon te maken in mijn ogen
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
Ik vind dat echt vervelend om eerst de knippen/snijden en dan pas op je frame te plakken. Je krijgt het nooit zo perfect als dat je er langs knipt/snijdt.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik ga het of op die manier doen of bewust ruimer langs de rand snijden voor het geval ze weer krimpen, valt mij wel op dat het vaak alleen van bovenkant van het batje naar beneden krimpt, de rest niet echt.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
Rubbers zijn en blijven rare dingen... ^^
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein
Eerst grof knippen zodat je minder lijm gebruikt en daarna een mes uit een stanley-mes halen, die heel strak tussen je vingers houden en dan met druk langzaam snijden. Succes verzekerd! (helaas wel bijeffecten zoals trillende handen, excessief zweten en losse velletjes aan je vingertoppen)
Frame: Butterfly Timo Boll ZLF
FH: Tenergy 80
BH: Tenergy 64FX
FH: Tenergy 80
BH: Tenergy 64FX
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Nexxtgen al geprobeerd om hem in het houdertje te laten zitten zoals het hoort?
Werkt ook gewoon hoor 
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
Wat ik altijd doe is frame even uittekenen met pen op de spons dan even grof bijknippen (plm halve cm overhouden).
Dan opplakken en vervolgens paar drupjes zeep (afwasmiddel met beetje water als verdunning) of tuner (paraffineolie, wd 40 of echte tuner) op de toplaag uitsmeren en ook de schaar nog even mee insmeren. Dat knipt dan als een tierelier omdat de wrijving meest weg is. Zelfs voor mij ondanks dat ik linkshandig ben en geen linkshandige schaar gebruik (Alleen de schaar behandelen met wat plantaardige olie of zeep kan ook natuurlijk of beetje zeep met water en daar de schaar zo nu en dan in dopen).
De schaar laat ik met een snijkant mooi tegen de bladrand aanlopen.
Eerste stukje zit het handvat vaak wat in de weg en daar knip ik eerst wat ruimer. Dat maak ik later dan pas met een mesje of met de schaar even naknippen.
De olie of zeep daarna afvegen/spoelen of (bij tuner/olie) gewoon laten zitten /absorberen.
Dan opplakken en vervolgens paar drupjes zeep (afwasmiddel met beetje water als verdunning) of tuner (paraffineolie, wd 40 of echte tuner) op de toplaag uitsmeren en ook de schaar nog even mee insmeren. Dat knipt dan als een tierelier omdat de wrijving meest weg is. Zelfs voor mij ondanks dat ik linkshandig ben en geen linkshandige schaar gebruik (Alleen de schaar behandelen met wat plantaardige olie of zeep kan ook natuurlijk of beetje zeep met water en daar de schaar zo nu en dan in dopen).
De schaar laat ik met een snijkant mooi tegen de bladrand aanlopen.
Eerste stukje zit het handvat vaak wat in de weg en daar knip ik eerst wat ruimer. Dat maak ik later dan pas met een mesje of met de schaar even naknippen.
De olie of zeep daarna afvegen/spoelen of (bij tuner/olie) gewoon laten zitten /absorberen.