Met het begrip "controle" heb ik altijd al wat moeite gehad als het om frames gaat. Betekent dat gewoon "langzaam"? Of is het iets anders?Wizzy82 schreef: 17 dec 2025, 23:01 Maar dit frame heeft wel veel controle en meer snelheid dan huidig frames
Stel, je slaat te hard of te hoog, maar je hebt een frame met veel "controle", verandert dat frame dan stiekem de slaghoek of de slagkracht, zodat de bal toch nog net op de tafel landt? Of kun je met een frame met veel "controle" dat plastic bekertje op de tafelrand plotseling wel raken, terwijl je er met een ander frame geheid naast slaat?
Ik ben oprecht benieuwd, wat die "controlewaardes" in de praktijk te betekenen hebben.
(In de beschrijving van het rubber Joola Samba 19 stond destijds zelfs, dat het rubber zoveel controle had, dat het fouten kan corrigeren!
"Het zeer goed controleerbare eigen katapulteffect maakt de JOOLA Samba 19 tot een rubber dat onnauwkeurigheden in de slaguitvoering niet alleen vergeeft, maar zelfs corrigeert.")
Daar is natuurlijk niks mis mee. Maar je zult inmiddels hebben gelezen dat er vele soorten carbon bestaan. En dat het wat uitmaakt of die laag onder de deklaag zit of rond de kernlaag. Er is dus niet één bepaald carbon-gevoel.en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe carbon speelt.