Najaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Re: Najaar 2025

Bericht door mrfrankes »

Wij hebben met 9-1- gewonnen vanavond. Marc zal wel een verslagje maken. Ikzelf 3 gewonnen rating is nu 1275. Op naar morgenmiddag!
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Its matchday vanmiddag spelen we tegen Flash uit in Eindhoven. Ik speel zelf met 2 teamgenoten die noppen hebben. Niet fijn om goed mee in te spelen maar het zij zo. Deze 3e klasse is spannend tot nu toe. Vooral tussen de plekken 2 t/m 7. Nr 1 is al ver weg en de nr laatst ook al een beetje. Flash heeft een speler waar wij toen in de 4e klasse tegen hebben gespeeld. Zelf had ik van hem 2x met 3-0 gewonnen. Nieuwe frame van mijnn batje speelt goed was wel ff wennen. De rubbers zijn gewoon hetzelfde. Rug hield het goed gister maar daarna nog stijfjes. Vandaag deel 2 van de tafeltennis weekend. Morgen sluiten we de tafeltennis weekend af met een club kampioenschappen bij VTV!
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

mrfrankes schreef: 11 okt 2025, 07:44 Ik speel zelf met 2 teamgenoten die noppen hebben. Niet fijn om goed mee in te spelen maar het zij zo.
Hoezo? Bij het forehand-inkonteren merk je er niks van en bij het backhand-inkonteren draaien ze toch gewoon even hun batje om?
Zo doe ik het tenminste....bij het inspelen hoeft niemand last van noppen te hebben (tenzij een collega dat juist graag wil, bijvoorbeeld omdat-ie dadelijk ook tegen zo'n patient moet spelen).
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

ardane schreef: 11 okt 2025, 08:14
mrfrankes schreef: 11 okt 2025, 07:44 Ik speel zelf met 2 teamgenoten die noppen hebben. Niet fijn om goed mee in te spelen maar het zij zo.
Hoezo? Bij het forehand-inkonteren merk je er niks van en bij het backhand-inkonteren draaien ze toch gewoon even hun batje om?
Zo doe ik het tenminste....bij het inspelen hoeft niemand last van noppen te hebben (tenzij een collega dat juist graag wil, bijvoorbeeld omdat-ie dadelijk ook tegen zo'n patient moet spelen).
Naja mijn 2 teamgenoten hebben beide aan elke kant noppen. Dan is het soms wel enorm vervelend om ff mee in te spelen.
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

mrfrankes schreef: 11 okt 2025, 08:44 Naja mijn 2 teamgenoten hebben beide aan elke kant noppen. Dan is het soms wel enorm vervelend om ff mee in te spelen.
(I) Geef ze voor het inspelen even jouw reserve-batje :D
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

ardane schreef: 11 okt 2025, 10:48
mrfrankes schreef: 11 okt 2025, 08:44 Naja mijn 2 teamgenoten hebben beide aan elke kant noppen. Dan is het soms wel enorm vervelend om ff mee in te spelen.
(I) Geef ze voor het inspelen even jouw reserve-batje :D
Die heb ik niet. Heb nooit een reserve batje.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Heeft de een de andere bekeerd nu je zelfs 2 teamgenoten hebt die aan beide kanten met noppen spelen?

Ik zou als ik dan tegen jullie moest alleen mijn best tegen jou doen en tegen de 2 noppen spelers de wedstrijden gewoon afgeven dmv op alles proberen aan te vallen (wat natuurlijk niet kan) zodat het korte rally's zijn en het geen leuke tactische wedstrijd kan worden zodat zij er ook geen plezier aan beleven ondanks dat ze winnen.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 11 okt 2025, 14:08 ... en tegen de 2 noppen spelers de wedstrijden gewoon afgeven dmv op alles proberen aan te vallen (wat natuurlijk niet kan) zodat het korte rally's zijn en het geen leuke tactische wedstrijd kan worden zodat zij er ook geen plezier aan beleven ondanks dat ze winnen.
Bah, wat misselijk!
Zou je er niet eens zó over kunnen denken:
"Aha...nu zijn er al twee die op die manier spelen. Als ik nou eens tegen de eerste zo goed mogelijk ga oefenen en experimenteren, dan leer ik misschien in die paar sets genoeg om daarna van die andere te winnen!"
Dat zou een heel wat aangenamere en sportievere gedachte zijn, waar iedereen plezier aan zou kunnen beleven. Zelfs jij!
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Even een niet al te lang verslagje van regulier. Was erg laat geworden (ondanks dat we 23.00 uur klaar waren) omdat we bardienst hadden, en daarna nog nazit/praat over volgend seizoen want in ons 2e, 3e en ons team komen bezettings problemen.

Ik moest beginnen. Was niet echt een 'wedstrijd'. 11-5, 11-8 en 11-6
Daarna speelde F maar ook daar was buiten de 3e set geen spanning. Tegenstander kan het wel, maar door F zijn spel kwam hij er niet in. 11-6, 11-5 en 16-14. Tegenstander had trouwens geen rating, dus na zijn winst kreeg F 0 punten erbij.
Speler K. speelde als 3e. 2 nieuwe rubbers, anders dan wat hij had zonder inspelen win hij toch met 11-7, 11-8 en 11-7.
Daarna K en ik dubbel. 11-8, 11-7 en 11-9
Daarna F tegen een andere F :). Hij begon de eerste set te onrustig vond ik. Leek geen concentratie te zijn. Geen focus. Hij verlies de eerste met 6-11. Maar hij wist zelf ook waar het aan lag dus 2e set focus. 11-5, 11-6 en 11-8.
Ik mocht daarna weer, 3x 11-8
K moest tegen de no rating speler. K speelde slecht en de tegenstander goed. 0-3. 63 !!! rating punten??? Zijn eerste wedstrijd in 5 jaar. dus hij begin op 0. Zijn rating wordt nu de rating van de speler waar hij van gewonnen heeft. Dus onze en zijn ratings zijn nog niet definitief ... er kunnen nog veranderingen komen als hij meer gaat spelen. Maar hij speelt alleen als het echt niet anders kan.
F mocht daarna weer aantreden .... 3-1 voor hem.
K mocht daarna weer en nu zat hij er wel goed in. 11-7, 13011 en 11-3.
Ik mocht de laatste wedstrijd tegen de no rating speler. De eerste win ik met 11-6. Ik wilde niet verliezen dus focus. 2e win ik met 11-1 .. hij raakt de kluts kwijt. 3e gaat hij opeens van alles meppen en ik ga met hem mee ... stom .... 8-11 ..... ik kom er slecht uit maar win de 4e met 11-9.

9 - 1 gewonnen. Geen idee hoe dat met die ratings zit want frank en ik hebben +0 staan bij onze rating tegen die no rating, maar K -59 maar als ik bij totaal kijk heeft hij gewoon zijn 1285 gehouden. Dus snap niet hoe dit verder gaat maar we zien het vanzelf. In de TTapp stond gisteren wat anders, maar in de NTTB staan F en mijn punten op 0. Heel gek. Ook 8/8 wedstrijden ipv 9/9 dus we gaan zien wat het wordt.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

* Een speler komt in de ranglijst zodra hij ten minste één resultaat heeft tegen spelers die al een rating hebben. Hij krijgt dan eerst een TIJDELIJKE RATING. De tijdelijke rating is bij één gewonnen wedstrijd gelijk aan de rating van de geklasseerde speler.

* Bij twee of meer gewonnen wedstrijden is deze gelijk aan de gemiddelde rating van de twee beste spelers waarvan hij heeft gewonnen, berekend op basis van de op dat moment beschikbare resultaten.

* De tijdelijke ratings worden herberekend bij elke nieuwe NTTB-ranglijst totdat een speler ten minste 5 winstpartijen in minimaal 10 wedstrijden (senioren) heeft behaald tegen spelers die al een rating hebben.

*Vanaf het moment dat initiële rating definitief wordt, is de initiële rating gelijk aan de gemiddelde rating van de twee beste spelers waarvan hij heeft gewonnen.

Volgens mij gaat hij de 10 wedstrijden niet halen dus ben benieuwd hoe ze dit gaan 'herberekenen' en gaan ze dan ook weer de ratings herberekenen van toekomstige spelers waar ik tegen speel? Dat lijkt me erg onhandig.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

ardane schreef:
Wizzy82 schreef: 11 okt 2025, 14:08 ... en tegen de 2 noppen spelers de wedstrijden gewoon afgeven dmv op alles proberen aan te vallen (wat natuurlijk niet kan) zodat het korte rally's zijn en het geen leuke tactische wedstrijd kan worden zodat zij er ook geen plezier aan beleven ondanks dat ze winnen.
Bah, wat misselijk!
Zou je er niet eens zó over kunnen denken:
"Aha...nu zijn er al twee die op die manier spelen. Als ik nou eens tegen de eerste zo goed mogelijk ga oefenen en experimenteren, dan leer ik misschien in die paar sets genoeg om daarna van die andere te winnen!"
Dat zou een heel wat aangenamere en sportievere gedachte zijn, waar iedereen plezier aan zou kunnen beleven. Zelfs jij!
Ik heb het al eens eerder aangegeven. Als de 2 kanten noppen spelers geen fatsoenlijke slag hebben dan hebben ze dit er puur op liggen om een beetje mee te kunnen. Op hoger niveau heb ik er wel een andere mening over.

Je kunt je ook afvragen waarom je er voor hen nog een leuke wedstrijd van maakt. Immers zij kiezen ervoor om met zulk materiaal te spelen. Dan heb ik de keuze of ik er wel of geen leuke wedstrijd voor hun van wil maken. Om ervoor te kiezen om op moeilijke ballen aan te vallen is ook leerzaam.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

5-5 gespeeld. Ik zelf 2 gewonnen en Eric 3 gewonnen. Vandaag kwam ik niet altijd even goed in mijn aanvallende spel. Dus dan moet je de tegenstander fouten laten maken.
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Zometeen om 10:30 begint hier bij VTV de club kampioenschappen vanwege het 70 jarige bestaan dit weekend van onze club!. Ik ben zelf erg moe en kapot van de overige 2 dagen tafeltennissen. Maar mijn rug heeft het goed gehouden. Gisteren geen last gehad in iedere geval. Maar vandaag gaan we het 3 daagse tafeltennis weekend ff goed afsluiten!. Heb er weer zin in!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Nog wat gepresenteerd? Volgende weekend heb ik een tafeltennis toernooi. Ik heb daarbij aangegeven dat ik liever wat hoger speelt dan lager mocht ik bijv op een rand van een klasse indeling zitten. Echt ik spreek liever uitdagende wedstrijden ipv dat ik een klasse ga winnen.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dit keer geen lang verslag, we hebben 9-1 gewonnen, dus dat is heel goed. De huidige koploper speelde tegen mijn team waar ik recreatief speel en wonnen met 8-2 van hen... dus we liepen slechts 1 puntje in... maar hoorde wel dat ze schrokken van de uitslag die wij hadden die avond.

Eigenlijk had het ook wel 10-0 kunnen zijn, mijn teamgenoot die een wedstrijd verloor kampt heel erg met zijn gezondheid de laatste tijd waardoor hij pas al een keer moest afzeggen en nu wel kon spelen, maar al heel lang geen batje meer had aangeraakt. Hij ging onderuit tegen een iets oudere man die heel slim speelt en alles teruggeeft. Zelf houd deze speler van lang achter de tafel verdedigen (wat ik zonde vind, want hij heeft zowel een fantastische FH als BH aanvalsslag met veel top - en zijspin, maar volgens hem kost hem dat teveel energie (gezien het feit dat hij met die rallies lang achter de tafel gemiddeld ongeveer 10-15 slagen minimaal doet en met aanvallen 1-4 slagen denk ik persoonlijk dat hem dat minder energie zou kosten, maar dat krijg ik niet in zijn koppie).

Het was een heel leuke en sportieve tegenstander, wel was ik die avond duidelijk nog niet hersteld want na elke game moest ik nahijgen van vermoeidheid, terwijl ik normaal na een hele avond 5-setters nog geen grammetje moeheid heb. Gelukkig kon ik alles in 3-0 winnen. Ik heb ook de dubbel gedaan samen met de persoon waardoor ik nu noppen speel op BH. We hadden nog nooit gedubbeld maar bleken super goed samen te kunnen dubbelen, 3-0 makkie.

In het andere team speelde overigens ook een noppen speler... en Wizzy: hij viel er gewoon mee aan, had ook alle slagen en technieken in huis... alleen hij wil met noppen spelen.

We hebben lang nageborreld, was gezellig.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 13 okt 2025, 00:59 Nog wat gepresenteerd? Volgende weekend heb ik een tafeltennis toernooi. Ik heb daarbij aangegeven dat ik liever wat hoger speelt dan lager mocht ik bijv op een rand van een klasse indeling zitten. Echt ik spreek liever uitdagende wedstrijden ipv dat ik een klasse ga winnen.
In de 1e poule afgelopen Club kampioenschap. Waren er 7 poules van 4 . Best of 3 tot de 11. Ik had er 2 gewonnen en verloor uiteindelijk van de latere nr 2 achter de clubkampioen. Dus werd 2e in de poule. De nrs 1 en 2 gingen door naar de hoogste categorie a + b daar werd alles omgewisseld en ingedeeld. Daar won ik 3 wedstrijden en verloor 3 wedstrijden. Ondanks alles wel lekker gespeeld maar was wel helemaal gesloopt na dat tafeltennis weekend!.overigens werd in de 2e poule ronde wel de beste of 5 gedaan.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Vandaag thuis in de DUO. We hadden vorige keer bij hun met 1-4 verloren dus vandaag revange.
de speler waar ik van verloor was er niet bij vandaag. Dat was te merken.
Ik heb mijn beide wedstrijden gewonnen. Mijn teamgenoot had 1 wedstrijd echt kansen en erg goed. Maar helaas toch verloren.
Met 2-2 de dubbel in en die ging als een trein. 3-2 overwinning. Helaas nog steeds onderaan met 10 punten.

ps: Rating staat nu op 1292.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Morgenavond spelen we onze 4e competitie. De return wedstrijd tegen Woerden. De Heen wedstrijd werd 8-2 voor ons. Volgende week dinsdag en donderdag spelen we 2 inhaal wedstrijden. Morgen spelen we met ons sterkste opstelling!. Word een gezellige avond want morgen spelen 3 teams van VTV tegen Woerden.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Zo stond ik een paar weken nog onder de 1100 en nu door de winst de laatste wedstrijden en de meerkampen sta ik ondertussen 1162. :D

Wij hebben morgenavond vrij, althans deze week vrij.
Misschien ga ik nog trainen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 16 okt 2025, 15:27 Zo stond ik een paar weken nog onder de 1100 en nu door de winst de laatste wedstrijden en de meerkampen sta ik ondertussen 1162. :D

Wij hebben morgenavond vrij, althans deze week vrij.
Misschien ga ik nog trainen.
Lekker bezig. Ja de meerkampen zijn vaak goed voor de ratingen. Daarom kwam ik ook eens boven de 1300... ikzelf heb nu 1278. Dus ben weer aan het klimmen.
Plaats reactie