Najaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2025

Bericht door Wizzy82 »

Ik ga richting de Noordzee op vakantie en ga een aantal steden (met name museums bezoeken). Madurodam etc... Lang niet meer geweest.
De zee blijft voor mij ook wel iets speciaals. Toevallig afgelopen jaren telkens wel een keertje gezien, maar soms zie ik het strand en zee jaren niet.
We willen oa een zonsondergang in zee zien. Dat blijft toch wel speciaal vind ik.

Volgens mij zit er niemand van hier op forum bij een club aan de kust dus tips hier vinden lijkt mij lastig.

Bij iedere club waar ik zit of heb gezeten heb ik altijd netjes een factuur van ontvangen met daarop een uitsplitsing van de verschillende bijdrages.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat klinkt goed, ik ben zelf helaas al een paar jaar überhaupt niet meer met vakantie geweest, door omstandigheden ging een geplande motorrit vakantie vorig jaar niet door en dit jaar wilde ik mijn zoon meevragen op een weekje Ardennen of Duitsland, maar hij had er totaal geen behoefte aan/zin in... dus niet gegaan. Ik moet zeggen dat ik de kustgebieden ook niet zo goed ken (ben zelf meer van de bergen dan van de zee), maar ik ben wel eens met mijn gezin naar Naturalis geweest een dagje, dat is wel een aanrader in dat gebied in elk geval als je daar nog niet geweest bent. Leuk om te zien en doorheen te lopen.

Geniet ervan zou ik zeggen!
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Naturalis staat inderdaad ook op het lijstje om te bezoeken. Lang geleden ooit geweest. De museums kunnen overigens allemaal gratis bezoeken. We willen bijv. ook naar Leiden en wellicht ook Delft. Ik ben daar in het oude centrum nog niet eerder geweest.

Het wordt trouwens mijn 3e vakantie dit jaar. Eigenlijk ben ik volgens mij nog nooit zo vaak op vakantie geweest in een jaar tijd. In maart wintersport (Oostenrijk), juni (bordspellen)cruise naar de fjorden in Noorwegen en dan binnenkort een midweekje naar de kust. Het is een luxe. Zeker met maar 4 dagen per week werken, maar ik heb een goede baan en leef de rest van het jaar op de vakanties na dus vrij zuinig. Kleding etc geef ik niet veel om bijv en koop ik nauwelijks nieuw en lage woonlasten (al hoop ik wel dat de hypotheekrente-aftrek blijft bestaan, dus op een partij stem ik zeker niet nadat ze afgelopen week hun partijprogramma bekend hebben gemaakt).

Vandaag trouwens na maanden niet gespeeld te hebben eindelijk weer eens gespeeld en het ging goed. Zelfs zo goed dat ik van een hoofdklasser met een rating boven de 1600 maar liefst 2 sets pakte. Bij een set stond ik 6 punten achter, maar toen ging ineens al mijn aanvallen erop. Heerlijk voor mijn vertrouwen al ging mijn vertrouwen bijna weg dit de laatste wedstrijd tegen een jeugdspeler die voor het eerst senioren gaat spelen. Ik win de eerste gemakkelijk. Vervolgens ga ik er weer veels te makkelijk over denken en kom ik uiteindelijk in 5 nog goed weg.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Lekker hoor dat dat kan... ik zit financieel erg wisselend sinds de scheiding. Ik leef relatief gezien best heel zuinig, maar als ik echt iets wil kopen of denk nodig te hebben, dan komt het er wel, soms met sparen, soms heb ik het liggen.
Hypotheek rente aftrek is toch al jaren aan het afbouwen...? Ik heb het zelf ook, maar wordt steeds minder, dus...

Ik heb een mooi huis denk ik, moet nog wel een hoop aan gebeuren, dat kost ook geld... verder kan ik mijn hobbies financieel gewoon goed uitoefenen (tafeltennis, motorrijden)... dus ik heb geen klagen. Niet op vakantie is meer een keuze omdat ik het alleen niet leuk vind, wel met mijn zoon zou willen, maar dan moet hij ook willen (dat ga ik volgend jaar gewoon 'eisen' dat hij meegaat (misschien tijdens een voorjaarsvakantie ofzo).

Dat klinkt alsof je echt goed bezig was met spelen, dit doorzetten nu.

Ik ga vanavond weer spelen en ik denk dat ik vanmiddag even een nieuwe combi plak ervoor... heb ik zin in... ik heb de rubbers liggen en mijn oude competitieframe moet wat nieuws op, dus die wordt ervoor gebruikt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Klopt, het is maar net waar je je geld aan wilt uitgeven. Mijn hutmaatje (als je alleen gaat op de cruise wordt gekoppeld aan een hutmaatje want dat scheelt enorm veel geld) gaat bijv. een stuk of 5x per jaar op vakantie. Woont ook alleen en leeft voor de vakanties zeg maar...
Alleen op vakantie gaan heb ik steeds minder moeite mee en zowel de wintersport als de cruise was wel met een groep, dus voldoende aanspraak. Vorig jaar en het jaar daarvoor ben ik ook in Nederland een midweekje op vakantie geweest. Dat was wel alleen. Eigenlijk mijn eerste vakanties alleen en ik vond dat op zich best fijn. Je kunt precies op pad gaan zoals je zelf wilt. Met niemand hoef je rekening te houden.
Alleen je kunt met niemand natuurlijk de herinneringen die je maakt delen. Zo heb ik bijv. 2 jaar geleden nog een paar Nederlandse waddeneilanden gedaan die ik nog niet had gehad. Nu heb ik ze allemaal bezocht en dat blijkt toch best bijzonder te zijn merk ik, want ik krijg wel eens de vraag welke het mooiste is. Lang niet iedereen bezoekt ze namelijk allemaal.
Vorig jaar Volendam, Marken, Alkmaar en Zaanse Schans... Met name bij de Zaanse Schans kom je eigenlijk alleen maar jappanners etc tegen... Bizar, je wordt ook in het Engels aangesproken omdat ze denken dat je een buitenlandse tourist bent..

Jij hebt bijv. een motor. Ook geen goedkope hobby lijkt mij. Mijn buurman heeft die hobby namelijk ook. Heeft ook een zijspan. Eigenlijk moet ik eens vragen of ik daarin een keertje een rondje kan maken... Haha.

Ik heb altijd gezegd dat ik minstens een 2 onder 1 kap woning wil hebben. Lang thuis gewoond dus flink kunnen sparen en net op het juiste moment toen de woningmarkt nog gunstig was gekocht. Dat heb ik nu in mijn eentje (ex wel moeten uitkopen). Eigenlijk woon ik scheef, want dit is natuurlijk een gezinswoning. Echter het hebben van een eigen oprit en garage is vind ik zo fijn.

Het ging boven verwachting goed gisteren. Hopelijk kan ik dit doortrekken in de competitie en mijn rating weer wat ophalen en met name het percentage spelen wat ik voorheen ook altijd in deze heb gehaald zo rond de 60%. Als het maar boven de 50% is dan ben ik tevreden.

Backup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Nieuw seizoen, nieuwe start. Na brand in 't clubgebouw de boel hopelijk weer op tijd hersteld. 2e klasse in duo- en triocompetities, in allebei zo te zien in de middenmoot. Na blessures en operaties hopelijk weer fit, en duopartner hopelijk ook weer op peil (na bevalling).

Best wel veel onbekenden onder de tegenstanders. Leuk.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Yoass, speel jij bij de toekomst? Waar die grote brand is geweest?

Op naar een leuk nieuw seizoen en hopelijk vol gezondheid en bij jullie een hersteld clubgebouw!
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hij speelt in het midden van het land. De precieze club weet ik ook, maar is niet van belang om hier te vermelden. Het is een andere dan de Toekomst.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik vind het wel van belang, uit interesse, had gehoord van de brand bij de Toekomst. Zaten vorig seizoen ook in de poule met iemand die ik goed ken, vroeg me af of er nog ergens brand was geweest en uit interesse vragen waar/ waarom, hoe erg?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik vind het niet van belang dat ik zijn club hier ga vermelden. Dat ga ik ook niet doen van andere forumleden omdat ik de privacy van anderen respecteer.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 26 aug 2025, 12:35 Ik vind het niet van belang dat ik zijn club hier ga vermelden. Dat ga ik ook niet doen van andere forumleden omdat ik de privacy van anderen respecteer.
Dat is helemaal goed, ik vroeg het ook niet aan jou, maar aan hem zelf. En hij mag het delen als hij wil, maar hoeft niet. Privacy is mijn werk, dus dat hoef je niet uit te leggen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ TwoFace, het is gewoon te lezen onder zijn avatar waar hij vandaan komt... ;)

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Locatie... maar dat zegt me niks over zijn club/vereniging...

Locatie van mij komt ook niet overeen met de vereniging waar ik competitie speel... Maar wel bedankt voor de hint ;-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Vanavond een oefenavond bij een club tegen tegen mensen van andere clubs uit de buurt.
Je wordt dan ingedeeld in een poule met personen van ongeveer dezelfde klasse. Ik kwam in een poule terecht van 5 met nog een 4e klasse speler en de overige waren 3e klasse.
Eerste wedstrijd was tegen de 4e klasse speler en tevens een oud clubgenoot waar ik eigenlijk vaker van win dan verlies. Echter ik had helemaal niet ingespeeld en dat was te merken. Uiteindelijk in 4 verloren.

De volgende 2 wedstrijden waren zeer spannend en verloor ik uiteindelijk allebei in 5 sets.

De laatste wedstrijd liep het bij mijn tegenstander niet, maar dit kwam ook deels door mijn scherpe schuifbalken. Ik won die uiteindelijk in 3. Dat was tevens ook de enige 3 setter. Van de 10 wedstrijden in onze poule gingen er 7 in 5 en 2 in 4 en alleen mijn gewonnen wedstrijd in 3... Heerlijk gespeeld!

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 30 aug 2025, 00:18 Vanavond een oefenavond bij een club tegen tegen mensen van andere clubs uit de buurt.
Je wordt dan ingedeeld in een poule met personen van ongeveer dezelfde klasse. Ik kwam in een poule terecht van 5 met nog een 4e klasse speler en de overige waren 3e klasse.
Eerste wedstrijd was tegen de 4e klasse speler en tevens een oud clubgenoot waar ik eigenlijk vaker van win dan verlies. Echter ik had helemaal niet ingespeeld en dat was te merken. Uiteindelijk in 4 verloren.

De volgende 2 wedstrijden waren zeer spannend en verloor ik uiteindelijk allebei in 5 sets.

De laatste wedstrijd liep het bij mijn tegenstander niet, maar dit kwam ook deels door mijn scherpe schuifbalken. Ik won die uiteindelijk in 3. Dat was tevens ook de enige 3 setter. Van de 10 wedstrijden in onze poule gingen er 7 in 5 en 2 in 4 en alleen mijn gewonnen wedstrijd in 3... Heerlijk gespeeld!
Zo te horen was het dus gewoon lekker aan elkaar gewaagd, dat zijn de leuke wedstrijden.
Maarre... schuifbalken? Vertel eens..... schuif jij tijdens de wedstrijd met balken heen en weer? Mag dat wel? 8-| ;)

Ik heb vrijdag lekker getraind, had wat mensen extra uitgenodigd van mijn andere club (die is nog dicht ivm zomervakantie), dus die kwamen bij ons hier trainen, waaronder een teamgenoot van mij waar ik competitie mee speel en iemand die promotieklasse speelt. Verder waren we alleen met 1 eerste klasser, een aantal 3de klassers en 1 die geen competitie meer speelt, maar landelijk dames speelde en ook rond 3de klasse niveau zit.

Even flink wat ballen tegen elkaar geslagen (we rouleren de beurten tegen elkaar om de 10 minuten ongeveer). Ook flink wat potjes gespeeld en best lekker gespeeld behalve tegen de eerste klasser, die speelt ook met noppen... dat vind ik het probleem niet, maar hij gaat in mijn hoofd zitten, hij is namelijk nogal arrogant achter de tafel, weet alles beter, lacht regelmatig. Gelukkig heb ik hem ook wel een aantal keren flink om de oren kunnen meppen, maar ik kon niet van hem winnen die avond, verder won ik alles, ondanks dat ik echt niet heel best stond te spelen (veel servicefouten, te gehaast), zelfs van de promotieklasse (die onderschatte mij gewoon en ik zat er tegen hem best lekker in).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Schuifballen uiteraard.

Arrogantie achter de tafel is natuurlijk nooit goed. Heerlijk als je dan van zo'n tegenstander bijna of zelfs helemaal kunt winnen.

Toevallig afgelopen vrijdagavond nog met iemand over gehad. Er is iemand die niet graag speelt tegen hem, mij en een anti-speler. Maar als degene afgelopen vrijdag mee had gedaan dan was hij waarschijnlijk bij de speler die ik afgelopen vrijdag heb gesproken ingedeeld. Hij zei tegen mij. Wat had ik graag dat hij er was zodat ik hem van tafel kon slaan. Die 2 spelers liggen elkaar onderling niet zo goed namelijk, maar als je in dezelfde poule bent ingedeeld dan moet je wel tegen elkaar spelen. Ik heb er geen probleem mee om tegen deze personen te spelen.
Alleen 2 kanten noppen die ik dus nog maar 1x in mijn tafeltennis carrière ben tegen gekomen ging mij wel eigenlijk te ver om tegen te spelen. Toch maar gedaan, maar zonder plezier aan de wedstrijd te beleven.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wist ik uiteraard wel, die schuifballen ipv balken ;-) ff plagen

Meestal heb ik ook geen probleem om tegen mensen te spelen die irritant zijn, althans niet in de competitie, dan zet ik een knop om en elk irritant gedrag zorgt dan voor meer focus en motivatie. Dit was echter tijdens een trainingsavondje natuurlijk en is een clubgenoot dus ik wil positief blijven en zeker geen stennis schoppen, ken hem ook niet goed genoeg om heel direct tegen hem te zijn. Bij mijn andere club zit namelijk ook zo iemand, alleen die staat er ook om bekend en die ken ik nu 7 jaar en ben ik zelfs wel eens heel boos tegen uit gevallen en gezegd dat hij moest kappen met dat onsportieve en irritante gedrag. Dat deed hij toen ook en een week later staan we weer gewoon gezellig tegen elkaar te doen.

Echter bij deze club zit ik redelijk kort en ken de meneer niet zo goed (hij is er niet zo vaak als ik), zit ook in bestuur van die club, dus ik blijf nog lief en aardig, maar ik had er eigenlijk al wel eens wat van willen zeggen tegen hem.
Wat ik dan wel weer leuk vind, is dat ik won van die promotieklasse speler en hij juist weer heel makkelijk van hem verloor... maar ik geef ook toe, tegen die promotieklasse speler speel ik graag, dat is gewoon een heel aardige kerel en sportief, dan speel ik ook gelijk 10 keer beter. Wel iets waar ik aan moet werken vind ik zelf (gelukkig kan ik dat tijdens de competitie wel uitschakelen dat ik me daaraan irriteer).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik ging toen ik nog bij mijn ouders woonde regelmatig bij iemand tafeltennissen die achter zijn huis een eigen zaaltje met bar had. Daar kon precies 1 tafel in staan. Hij zelf zat eerst onder een andere club in de buurt nadat hij al jaren geleden bij mijn club weg was gegaan. Uiteindelijk heeft hij zelfs nog een eigen club opgericht waardoor het dorpje zelfs 2 clubs had die beide NTTB-competitie speelden. Op een gegeven moment had zijn club 2 teams en hij heeft zelfs mij gevraagd voor de competitie. Destijds zat ik goed bij mijn eigen team, maar in zijn zaaltje vond ik het wel altijd gezellig om te komen spelen. Meestal speelden we dan met max 3 a 4 personen en rouleerden we door. Het kwam ook wel eens voor dat ik alleen tegen hem speelde en dan een stuk of 25 games speelde op een avond. Na afloop een dropshot en wat bier. Voetbal kijken etc… Soms ging ik half aangeschoten op de fiets terug naar huis. Inmiddels is de club al lang opgeheven en is het huis met zaaltje verkocht.

Beetje lange intro voor hetgeen wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is, dat ik toch kies waarbij ik mij het beste bij voel. Heel aardige man was het, maar ik speelde al jarenlang op het juiste niveau competitie bij mijn club waar ik begon dus dan stap je niet zomaar over om elders competitie te gaan spelen. Zou die club en dat niveau nu nog bestaan hebben dan zou ik denk ik wel daar competitie spelen.

Het is denk ik ook maar net wat er beschikbaar is qua teams bij een club qua niveau. Ook met vrij spelen is dat het geval. Neemt een promotiehoofdklasser genoegen om tegen jou een wedstrijdje te spelen? Leert hij hier nog wel van? Vind hij het belangrijk om nog iets te leren van jouw spel? Bij mijn club spelen ze met zover ik weet met alle plezier tegen mij ook al ben ik meestal kansloos. Ik ben dan altijd gretiger, want zie tegen hun spelen als een mooie uitdaging om zoveel mogelijk punten (en soms een setje) te pakken en lekker meegaan in dat spelletje.
Zelf merk ik als ik bijv. tegen een jeugdspeler speel dat ik mijzelf lang niet zo kan opladen als tegen een speler die veel beter is. Het spel is vaak trager etc… Ja, eigenlijk is het slecht dat ik er zo in sta dan… Ook blijven jeugdspelers vaak na het vrijspelen niet na borrelen, dat is eigenlijk steeds hetzelfde groepje. Laatst besefte ik mij eigenlijk wel hoe bijzonder het is om een gezellig borrelgroepje na het vrijspelen te hebben. Dat is lang niet overal het geval (dus niet na de competitie, maar bij het vrij spelen door de weeks). Of hebben jullie ook een gezellig borrelgroepje na het vrij spelen?

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Hoi Wizzy, ik snap heel goed wat je allemaal aangeeft, overigens eerst even de opmerking, wat een geweldige manier en luxe, die eigen zaal van die meneer, jammer dat die niet meer bestaat. Ik heb zoiets ook wel eens van een speler gehoord die ik regelmatig tegenkom en ook iemand kent uit de buurt die ook tafeltennist en ook thuis een zaaltje/garage achtig iets heeft met een tafel waar ze soms nog met een groepje spelen en borrelen.

Ik vind beide clubs leuk en gezellig, de club het dichtste bij mijn huis, waar ik recreatief speel ( (sinds een jaar) ) is wat kleiner (slechts 1 seniorenteam van 4 man), hebben maar 1 team nog en die speelt toevallig dit keer ook 3de klasse (zit zelfs in onze poule), maar in potentie zit er een eerste/2de klasse speler in dat team en 2 4de klassers...
Mijn andere vereniging waar ik competitie speel is ook gewoon heel gezellig en leuk, zijn ietsje groter (2 seniorenteams (1 van 3 en 1 van 6)en 8 jeugdteams), daar ben ik nu ook wedstrijdsecretaris voor de senioren sinds een paar maanden (zat er al een tijdje aan te komen) en speel ik nu al sinds ik begonnen ben met tafeltennis. Even was er sprake van dat ik ook DUO ging spelen bij de vereniging dichtbij huis, dan zouden we 2de klasse gaan spelen. Maar 1 speler stopt tijdelijk helemaal met competitie en eentje wilde ook even een pauze ivm gezondheid, dus ging dat niet door (bovendien een uitdaging, want alles zou op de vrijdagavond moeten).

Qua borrelen, dit doen we met beide verenigingen wel met regelmaat na competitie, soms ook na vrijspelen, maar dan niet altijd. Groepje bestaat wel veelal uit dezelfde mensen, maar er is ook wel wat afwisseling in de samenstelling.

De vereniging waar ik competitie speel moet de kantine apart huren, dat is best duur in verhouding en gebeurd niet met vrij spelen. Echter er zit ook een volleybal vereniging die ook gebruik maakt van die kantine (we hebben beide een afgesloten kast met onze spullen waaronder een gevulde koelkast)... die zijn met meer en huren vaker... soms hebben we mazzel en kunnen wij ook de kantine gebruiken omdat zij het al gehuurd hebben, vinden zij niet erg (zelfs gezellig).

De vereniging waar ik nu alleen recreatief speel doen we vaak wel na vrij spelen een drankje, maar die hebben weer een eigen kantine (afgedwongen bij de gemeente ooit ivm afbranden en heropbouw locatie). Ook hier redelijk dezelfde mensen die dit doen, maar de groep is nog kleiner dus al gauw dezelfde mensen ;-)

Overigens is het na vrij spelen meestal een bakje koffie en een koekje en soms een biertje of fris... maar meestal 1 - 2 drankjes max... want iedereen moet daarna nog wat doen of de volgende dag werken dus laat wordt het niet echt.
Na de competitie wil het wel eens iets later worden en iets meer drankjes, maar dan moet ik weer met de auto, dus ook weer beperkt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat is een toeval met betrekking tot de volleybalclub. Die club speelt altijd na ons in dezelfde zaal. Zij spelen meestal een uurtje (wij 1,5 uur).
Soms zijn we nog aan het borrelen als zij ook de kantine in komen. Meestal is dat zo ongeveer het punt dat wij dan vertrekken want dan zitten we er gemiddeld al bijna een uur.
De mensen van die club zijn wel aardig ondanks ze eigenlijk al jarenlang onze enige tijdstip van de week proberen af te pakken cq te verschuiven, maar gelukkig gaat de sporthal daarin niet mee en zeggen zij dat onze ‘oude’ rechten voorgaan. Dat na borrelen zorgt er ook voor dat je veel hechter met elkaar bent. De club kent weinig verloop.

De club waar ik dus helaas weg moest zijn wel gezellig, maar gezien dat een zaal van een school is kun je daar moeilijk na vrij spelen na borrelen wat ik wel jammer vind. Dat na borrelen zorgt toch dat je hechter wordt met elkaar. Je praat veel over andere zaken dan tafeltennis en daar kom je niet aan toe tijdens het sporten. Ik durf wel te stellen dat dit de reden is dat ik altijd het gevoel heb dat dit dus wel helaas de reden is dat die club minder hecht is. Spelers komen en gaan veel sneller daar. Dat vind ik serieus jammer voor ze.

Backup:
Plaats reactie