Team- / competitiegebruiken

Hier vind je informatie over de competitie
Plaats reactie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Team- / competitiegebruiken

Bericht door Wizzy82 »

Ik ben wel benieuwd naar jullie team/competitie gebruiken...

Nav de grote verschillen tussen de gebruiken bij mijn club waar ik ruim 30 jaar competitie heb gespeeld en bij een andere club waar ook gebruiken zijn die als normaal worden gezien, maar waar ik wel degelijk aan moest wennen.

Bij de club waar ik ruim 30 competitie heb gespeeld is het gebruikelijk dat de rekening door 6 gaat (dus gezamenlijke rekening met de tegenstander als deze daarmee instemt wat de meeste deden.
Tegenstanders komen bij je aan tafel zitten tijdens de wedstrijden.
Als je niet dubbelt hier je er maar 1 te tellen wat ervoor zorgt dat vrijwel iedereen weet wanneer / welke wedstrijd die moet tellen.
Tossen doet de scheids voor de wedstrijd met balletje in hand onder de tafel.
Rijden doen we om beurten waarbij rekening wordt gehouden dat iedereen ongeveer even ver heeft gereden.
Bij thuis spelen zijn alle teams minimaal een halfuur van te voren aanwezig om op te bouwen.

Bij een andere club ging het best anders waarbij er niet echt rekening houdt dat iemand tijd nodig heeft om zich aan te passen.
Rekening is vaak per team en degene die rijdt is vrijgesteld van betalen van de rekening (heel aparte regel als je het mij vraagt).
Tegenstanders zitten voor het merendeel tijdens de wedstrijd apart aan een andere tafel (bij uitwedstrijden, thuis niet want daarvoor is de ruimte er niet).
Niet bekend hoeveel je er moet tellen vooraf.
Tossen gebeurt niet want uitspelend team mag altijd beginnen.
Niet echt een rijschema vooraf.
Opbouw- en afbreek/barschema waardoor loting wordt bepaald welk team dit 2x thuis moet doen voor de andere teams.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Team- / competitiegebruiken

Bericht door van_doorn »

Hier gaat een slotje op. Je mag de verwijzingen naar M. z’n club er uithalen. Dit verhaal is nu wel vaak genoeg herhaalt. Als je tekst hebt aangepast naar iets generiekers open ik je topic weer.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Bedankt voor het aanpassen. Topic weer open.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy, het kan aan mij liggen, maar exact dit verhaal hebben we al eens op het forum besproken. Ik zal toch heel kort mijn input geven:

1) Rijden in overleg, vergoedingen voor rijden/ wel of niet meebetalen doen we niet aan (stelregel, iedereen rijd een keer);
2) 1 drankje/rondje voor de tegenstander bij thuiswedstrijden (meestal na 1 drankje gaan we ook, soms een 2de);
3) Tellen gaat gewoon in overleg (ik tel gemiddeld wat vaker, vind het leuk, kan het spel beter zien en ik zit beter);
4) Tossen doet meestal 1 van de spelers, soms de scheids;
5) Opstellen/afbreken doen bij ons de spelers die er als eerste zijn (veelal dezelfde, waaronder ik), heb je niet opgebouwd, verwachten we meestal wel een bijdrage in het afbreken;
6) Barschema hebben we niet voor competitieavonden, er wordt te weinig gedronken, iedereen van onze vereniging kan en mag achter de bar springen wanneer noodzakelijk (we hebben wel een schema voor de zaterdagen als de jeugd speelt (8 jeugdteams, 2 seniorenteams).
7) Betalen is meestal een soort van om en om, maar soms splitten we de rekening onder 2 man, soms 3 man... het ligt er net aan... hoe de wind staat ofzo... we proberen het gelijkwaardig te houden, maar ik weet uit ervaring dat dit zeker niet altijd zo is.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat betalen een beetje om en om gaat vind ik wel een beetje vreemd. Stel je weet al dat je die avond niet hoeft te betalgen dan zou je daar toch voordeel uit kunnen halen door extra veel te gaan drinken/snacken?

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Stel je weet al dat je die avond niet hoeft te betalgen dan zou je daar toch voordeel uit kunnen halen door extra veel te gaan drinken/snacken?
Ja, dat heb je uitstekend begrepen. Iedereen bestelt kaviaar en champage, behalve degene die betalen moet. Die drinkt een glaasje water. Bij het betalen is-ie minstens 400 euri kwijt.

Maar, omdat iedereen dat zo doet en we allemaal een keer met betalen aan de beurt zijn, is het toch weer netjes verdeeld.
[zucht...]
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Wij betalen de rekening altijd met z'n drieën. En bij uitwedstrijden vaak met z'n tweeën omdat dezelfde altijd rijdt. Zelf neem ik op een avond 1 kop koffie en bij hoge uitzondering een AAtje. Betaal ik dan altijd teveel? Ja, vast wel maar wat mij betreft hoort het er gewoon bij.
In mijn oude team speelde ik met 2 broers die de hele avond aan het bier zaten en na de wedstrijden over gingen op het zwaardere werk. Rekeningen rond de 60/70 euro waren heel normaal. Zij hadden er altijd meer moeite mee dat ik mijn deel betaalde dan ik. Een veel te dure kop koffie noemden zij het.
Mij maakte het niet uit. Het was voor mij een gezellig avondje uit en dat mag wat kosten.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Delen door drieën doen wij normaal (bij club waar ik heel lang competitie heb gespeeld) ook, maar stel er zou zo'n zuiper bij zitten dan was dat denk ik wel anders gegaan. Overigens gaat de rekening vaak door 6 ivm we ook delen met de tegenstander. Rondjes worden vaak gehaald. Alleen als een tegenstander dat vooraf zegt dan niet.

Backup:
Plaats reactie