WTT toernooien 2025

Hier vind je informatie over toernooien
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Re: WTT toernooien 2025

Bericht door GarField000 »

Vanmorgen in de 1e sessie wint Hina Hayata van Adriana Diaz. Ze was wel favo maar toch. Geen verrassing. Ben wel fan van HIna.
Er was wel een kleine verrassing ... De duitse Dang Qui (7) verlies van een wildcard speler, de Japanse Sora Matsushima (zegt mij niks :D).
Darko Jorgic wint van een chinees in 3 sets, maar geen geplaatste topper. Maar altijd lekker om ervan te winnen.

Sessie 2 is nu begonnen met Lily Zhang tegen Shin Yubin maar lijkt niet echt een partij.

Staan nog een paar mooie wedstrijden op het programma vandaag. Hierna Truls Moregard, Hugo Calderano en de laatste van vandaag is Szocs tegen takahashi.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Hana Goda moest tegen de japanse Odo. Vind Hana een leuke speelsters om te zien. Ze won de eerste 2 sets maar helaas verlies ze de volgende 2.
3e set gooit Odo er nog een versnelling bij en wint met 11-4
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik heb ook veel gezien, maar met name samenvattingen achteraf... was leuk om te kijken.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik vind die full samenvattingen nog wel leuk, maar die van 2/3 min vind ik niks :D.

Szosc heeft net gespeeld. Dat was het voor vandaag.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 02 apr 2025, 14:59 Ik vind die full samenvattingen nog wel leuk, maar die van 2/3 min vind ik niks :D.

Szosc heeft net gespeeld. Dat was het voor vandaag.
Ja soms denk ik... nu komt het... is het alweer voorbij hahaha, moet ook zeggen dat ik de youtube kanalen niet altijd even overzichtelijk vind....

Duda was wel leuk tegen Aruna, maar ook dat was weer een verkorte versie op youtube.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Heb de wedstrijd van britt eerland gezien. 1e game 10-6 achter wint ze hem met 11-13. Vervolgens wint ze gewoon netjes met 3-0. Morgenochtend speelt ze laatste 16!
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ja ik heb de partij net ook gezien van Brit. Wel op herhaling van de livestream.

Tegen een import Australische ….Met anti op de backhand? De verslaggever had het op lange noppen maar bij de close ups zag ik geen noppen. Even gezocht maar schijnbaar gebruikt ze curl p-1r. Het partij gekeken maar kon niet echt noppen zien hahaha. Het rubbers glimt niet dus het zullen wel noppen zijn. Af en toe dacht ik … ANTI … maar blijf twijfelen.

Eerste set komt ze 8-5 achter. Ze slaat een bal terug die de zijkant raakt volgens mij. Eerst wordt 9-5 geteld maar daarna toch naar 8-6. Ze komt 10-6 achter (zonder de twijfel bal had ze dus verloren) maar komt terug tot 10-10. 11-10 voor, terug naar 11-11 en ze wint met 13-11. 2e staat ze zelf 10-7 voor en komt de tegenstander terug naar 10-9 maar ze wint met 11-9 de 2e set.
3e set begint ze sterk maar wordt het toch weer 4-4. Rare wedstrijd. 6-6. 10-6 voor en 4 matchpoints. 1 was genoeg. 3-0 overwinning.

@TWoFace: Ik kijk gewoon naar de WTT pagina. https://www.youtube.com/@WTTGlobal
Hier kun je ook de livestreams terug kijken. Dat is wat ik altijd doe. Daarna zetten ze een hele kort samenvatting van sommige wedstrijden, en een dag erna ofzo een samenvatting maar met alle punten gespeeld. Ik kijk altijd de livestreams terug. Je kan gewoon de wedstrijden die je niet wilt zien doorspoelen :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Sreeja Akula mocht tegen de chinese Kuai Man (5). Sreeja speelt ook met lange noppen.
Verschil met Manika Batra is dat ze heel klein is en heel vaak omloopt om met haar forehand te spinnen.
Batra slaat meer flat al kan ze ook wel spinnen.

1e 3sets zijn heel spannend enclose. 3e set is een afranseling voor akula. laatste set begint ze ook weer slecht. 3-0 achter. TimeOUt. 11-2. Jammer. Ze leek het voor elkaar te hebben.

Daarna Dimitrij Ovtcharov en Miwa Harimoto beide simpele win. De 2e livestream kijk ik vanavond :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Mooie wedstrijden bij de dames vanmorgen. 2 5setters en ook een mooie pot van Brit. Ze speelde goed maar Miwa Harimoto was te sterk.
Yidi Wang wint in een hele spannende 5setter, Hina Hayata verliest in een spannende 5 setter .... erg mooie wedstrijden.
Bij de mannen minder spanning. Allemaal 3-1 of 3-0. Alleen Hugo Calderano moet nog vanmiddag.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Jie Li doet deze week mee aan het WTT Contender Taiyuan in China. Ze heeft al sinds 2019 niet meer competitief gespeeld.
Ze mocht dus dinsdag starten in het kwalificatie toernooi. Hier heeft ze alle 3 wedstrijden gewonnen en is ze dus door naar het hoofdtoernooi.
Vanmorgen moest ze haar eerste wedstrijd tegen de hongaarse (chinees) Fu Yu. Dat wist de verdedigster te winnen met 3-1. Ze is dus nu door naar de R16. Daar mag ze aantreden tegen de nummer 2 geplaatste japanse Miyuu Kihara. Nummer 17 van de wereld.
Helaas krijg je het snel zwaar als Qualifier in een toernooi.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Helaas kwam Jie Li te kort en heeft met 3-1 verloren.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Vanaf gisteren zijn de World Cup wedstrijden in Macau.
Ze spelen op 2 tafels. 1 tafel voor de heren, 1 tafel voor de dames .... net anders dan de WTT toernooien.

Ze beginnen in groepen met 3 personen. Ik zit een beetje te kijken hoe het werkt, maar volgens mij spelen ze gewoon 4 sets en elke set is 1 punt.
Volgens mij rekenen ze ook nog de punten apart bij 'gelijke' sets? Ziet er heel raar uit.
Batra zit bij Bruna Takahasi en een onbekende franse dame in de groep. Beide winnen met 4 - 0 van de franse. Manika heeft 13 punten tegen gehad, Bruna 16. Alleen de nummer 1 gaat door naar het afvalschema. 16 groupen, daarna round of 16.

Bij de mannen lijkt de groepswinnaar al redelijk duidelijk. Zie geen 2 groet namen in een groep.
Groep 7: Simon Gauzy en Patrick Franziska.
Groep 14: Ovtcharov met Yun-Ji Lin

Bij de dames zitten er vaak wel 2 goede spelers in.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ze hebben ook iets nieuws bij ITTF toernooien zoals deze WC.
Challenges ......
https://www.ittf.com/2025/04/13/enhance ... acao-2025/

Maar vanmorgen bleek wel dat dit alleen een challenge is op een beslissing van de scheidrechter ...... Vanmorgen eerst een challenge op een verborgen bal die echt op een 1/2 cm nog zichtbaar was .. later deed de duitse HAN een challenge op den service van de tegenstander maar dat mag schijnbaar niet.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 16 apr 2025, 07:59 Ze hebben ook iets nieuws bij ITTF toernooien zoals deze WC.
Challenges ......
https://www.ittf.com/2025/04/13/enhance ... acao-2025/
Tjonge! Moderne techniek.
Lijkt me ook iets voor de lokale afdelingsklassen. Dan kunnen de scheidsrechters zich werkelijk toeleggen op het tellen en hoeven ze - bang voor commentaar - geen enge beslissingen meer te nemen.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik vraag het me soms ook af bij WTT wedstrijden hoor.
Vooral het recht omhoog gooien wordt met een korreltje zout genomen.

Bij de lokale afdelingen zou het wel lachen worden als er echte scheidsrechters zouden komen ...
Gisteravond ook weer .. beide spelers (tegenstander) die de bal niet goed opgooien.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar geen last van heb ... enige waar ik ooit last van heb gehad is een jeugd speler die er dusdanig voor stond dat ik totaal niet zag wat er kwam.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 16 apr 2025, 09:23 ...enige waar ik ooit last van heb gehad is een jeugd speler die er dusdanig voor stond dat ik totaal niet zag wat er kwam.
Moet je, als een soort protestactie, gewoon bij de volgende opslag eens naast die speler gaan staan aan zijn kant.
Dan vraagt vast wel iemand "Wat doe jij nou? Wat moet je daar?"
Kun jij antwoorden "Zo kan ik tenminste die verborgen bal eens een keertje zien. Dáárvandaan gaat dat niet."

Zodra je dat een volgende keer doet, kun je dan hier even verslag doen en zeggen of die speler vervolgens echt de service uitvoerde terwijl jij aan zijn kant stond? :D
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

ITTF World Cup is vandaag begonnen in de de laatste 16 (dus alle poulewinnaars door).
Heb net 2 hele gave wedstrijden gezien. Hina Hayata tegen Cheng I cheng. Hina kwam met 0-3 achter. 5e set heeft cheng-i-cheng matchpoints gehad maar hina pakt het toch. Werd 3-3 ..... 10-8 en 2 matchpoints tegen. Terug naar 10-10 ... en dan wint uiteindelijk ... toch Cheng-I-Cheng :).

Miwa Harimoto moest tegen Wang Manyu. 2-0 voor, 3-1 voor. Ook naar 3-3 en 7e set. Die wordt gewonnen door Wang Manyu

Grote verassingen?
Bruno Takahashi (gewonnen van Manika Batra) wint met 4-0 van Bernadette SZOCS

De mannen heb ik niet gezien maar ook niet echt gekke dingen.
Truls Moregard wint van Simon Gauzy, Duda wint van Ovcharaov.
Verder de hoger geplaatste spelers door, Lin shdon, darko Jorgic, jingkun liang, harimoto, calderano en chuqin wang.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik ga proberen nog wat van die wedstrijden terug te kijken (vind dat altijd lastig terugvinden, meestal alleen maar van die heel korte samenvattingen).

Bruno Takahashi... dat is mijn favoriete speelster... niet perse vanwege haar spel... maar wat een mooie vrouw en uiteraard slaat ze mij makkelijk van de tafel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

De WTT wedstrijden zijn altijd op hetzelfde kanaal.
Deze zijn toevallig op een ander (ITTF) kanaal: https://www.youtube.com/@ITTFWorld
Als je naar dat kanaal gaat, en dan naar het tabblad LIVE staan alle oude livestreams. In dit geval is het simpel, 1 tafel voor de mannen, 1 voor de vrouwen. Wedstrijd Truls vs Gauzy ook nog terug gekeken en was ook erg mooi. Wat spelen die mannen toch anders als de dames.
Ik kijk op youtube veel tafeltennis en golf dus dat komt dan ook in je voorstellen. Vind ik een goed kanaal abonneer ik me erop zodat ze direct in mijn playlist komen.
Bij de WTT toernooien kijk ik vooral in het begin op welke tafel een leuke wedstrijd speelt. De finales kijk ik wat minder omdat het vaak dezelfde chinese en japanse dames zijn :).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 18 apr 2025, 09:56 De WTT wedstrijden zijn altijd op hetzelfde kanaal.
Deze zijn toevallig op een ander (ITTF) kanaal: https://www.youtube.com/@ITTFWorld
Als je naar dat kanaal gaat, en dan naar het tabblad LIVE staan alle oude livestreams. In dit geval is het simpel, 1 tafel voor de mannen, 1 voor de vrouwen. Wedstrijd Truls vs Gauzy ook nog terug gekeken en was ook erg mooi. Wat spelen die mannen toch anders als de dames.
Ik kijk op youtube veel tafeltennis en golf dus dat komt dan ook in je voorstellen. Vind ik een goed kanaal abonneer ik me erop zodat ze direct in mijn playlist komen.
Bij de WTT toernooien kijk ik vooral in het begin op welke tafel een leuke wedstrijd speelt. De finales kijk ik wat minder omdat het vaak dezelfde chinese en japanse dames zijn :).
Ik kijk meestal via mijn werklaptop (mijn eigen laptop is een oud dingetje die meestal leeg is), maar dan kan ik niet inloggen, dus ik moet altijd de kanalen weer opzoeken. Ik bleek nu op het WTT te kijken. Daar zijn ze net bezig geweest in Tayuan (ik vond de line up al wat bijzonder, ik mistte veel spelers)... maar die zijn dus in Macao blijkbaar. Dat van Truls en Gauzy ondertussen de samenvatting gezien, man o man... dat is ook wel een wedstrijd zeg. Gauzy zelfs tussendoor in een spagaat alsof het niks is... echt een leuke wedstrijd en goed om het onderlinge respect ook te zien. Beide zeer creatieve spelers en erg leuk spel om naar te kijken.

Als het alleen maar chinezen zijn ben ik sowieso minder geneigd om alles te kijken... veelal is hun spel vergelijkbaar en bedoel het niet verkeerd, maar soms daardoor saai om naar te kijken... bedoel, topspin, op topspin op topspin... vind ik persoonlijk minder aantrekkelijk spel. Misschien wel heel goed en kwalitatief het hoogste... maar niet het meest attractief.

Ik kijk bv altijd graag naar Gauzy zijn wedstrijden omdat hij heel creatief speelt en soms enorm kan verrassen. Truls heeft dat ook wel, maar die vind ik wisselvalliger... maar deze wedstrijd waren ze beide heel creatief en geweldig aan het spelen.

Ik vond ook de wedstrijd(en) in Tayuan leuk om te kijken van Hashimoto (een japanse dame die ook met noppen speelt, dat vind ik ook leuk vanwege de afwisseling in het spel en omdat ik er weer van kan leren).
Natuurlijk kan je ook leren van de toppers die veelal topspinnen... maar omdat het eigenlijk mijn spel niet is, pak ik er ook minder lering uit...

Juist ook creatief spelen, probeer ik ook, dat vind ik gewoon echt leuk. Als het moet kan ik ook wel een tijdje topspin spelen op de FH... maar zelfs dan probeer ik iets van creativiteit erin te stoppen, door plots heel veel zijspin toe te passen of de plaatsing op een onlogische plek te doen en soms toch in die FH hoek over te nemen met mijn BH noppen en dus een heel andere bal te geven met veel backspin.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie