discussie op het forum; rangen en bijdragen

Hier kun je dingen plaatsen die niet binnen de bovenstaande categorieën vallen.
Plaats reactie
vlinder
Advanced Member
Advanced Member

discussie op het forum; rangen en bijdragen

Bericht door vlinder »

Beste forumleden,

Ik zie hoe actief sommige leden hier bijdragen aan het forum en wil graag mijn ervaring hierover delen. Helaas heb ik gemerkt dat er de laatste tijd minder constructieve en leuke posten zijn geplaatst, wat soms zelfs tot enige frustratie leidt. Ik deel dit puur als een persoonlijke ervaring.

Ik wil ook graag een observatie delen over de rangen binnen ons forum, zoals Beginner, Silver Member, Gold Member, enz. Deze systemen zijn ontworpen om betrokkenheid te stimuleren, wat geweldig is!

Rangen zoals deze hebben we nu:

Beginner: Nieuwe leden, met weinig posten.

Silver Member / Gold Member / Platinum Member: Leden die vaker posten.

Super Member / Advanced Member: Ervaren leden met aanzienlijke bijdragen, vaak gerespecteerd binnen het forum (hoewel ik merk dat ze de laatste tijd minder actief zijn).

Moderator / Administrator: Beheerders die alles in goede banen leiden, problemen oplossen én ook bijdragen met hun posten.

Maar ik vroeg me af of misschien de kwaliteit van bijdragen nóg meer te waarderen.

Een idee zou kunnen zijn om een anoniem like/dis-like systeem toe te voegen, maar ik begrijp ook dat zoiets zowel voordelen als nadelen kan hebben.

Gelukkig draait deze goede forum niet alleen om rangen maar waardevolle interacties en echte gesprekken.

Met vriendelijke groet en plezierige meppen toegewenst,
Vlinder
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Re: discussie op het forum; rangen en bijdragen

Bericht door GarField000 »

Je kunt likes geven aan een goede post en die negatieve posts negeren.
Maar zelf kijk ik eerlijk zelden naar het aantal posts, want alles telt mee als post .... ook vervelende, slechte, niets zeggende, verkoop ...
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dit zal mijn vast niet in dank af worden genomen maar moderators zijn lastig context mee op te nemen. Ik werk en topic verwijderd hebben, maar ze reageren niet op priveberichten.

Rangen en standen zou niets uit moeten maken op een forum.

Stel je krijgt door veel posten sneller een hogere rang dan zou je extra veel korte reactie kunnen plaatsen om daar eerder aan te komen. Persoonlijk boeit mij die tegen etc niet.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Vlinder, zoals al aangegeven wordt, er is al een mogelijkheid om te liken. Echter wat doet dit, behalve dat degene die het post kan zien dat zijn/haar bericht geliked is (ook te zien als een soort leesbevestiging ).

De vraag is nu: wat wil je precies bereiken met een like/dislike?

Persoonlijk vind ik het wel goed dat er ook negatieve dingen besproken worden, alleen het moet niet doorslaan zoals de laatste tijd wel eens is gebeurd. Echter daar is volgens mij al wel genoeg over gezegd ook.

Moderators doen overigens ook maar hun beste best zou ik zeggen, dit is een vrijwillige functie, geen betaalde baan. Dus chapeau voor hen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
vlinder
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door vlinder »

Mijn bericht gaat over een anoniem like/dislike-systeem, waarbij iedereen vrijblijvend kan klikken. Het is simpelweg een idee dat ik wilde delen, maar meer als een manier om constructieve interacties te ondersteunen.

"De focus ligt op het stimuleren en erkennen van kwaliteit in bijdragen, niet op kwantiteit en zeker niet op het afkeuren van mensen. Helaas hebben we de laatste tijd te maken gehad met meer negatieve interacties.",

Bijdragen die inzichtelijk, nuttig en leuk zijn verdienen extra aandacht. Dit forum is immers een plek waar we samenkomen om onze gedeelde interesses te bespreken, en waar tafeltennis centraal staat, niet allerlei vervelende bijzaken die vaak ook nog eens zinloos zijn.

Misschien dat de inbreng van onze supermembers kan helpen om hiermee oplossingen te vinden voor het verminderen van vervelende en zinloze posts.

Waardering voor moderators en beheerders: Laten we eerlijk zijn: zonder onze moderators zou dit forum waarschijnlijk veranderen in een soort wilde westen, waar chaos regeert. Onze moderators zijn als onzichtbare scheidsrechters—🤠. En dat allemaal op vrijwillige basis! Dus echt: petje af, applaus, en misschien zelfs een lintje voor geweldige inzet. Bedankt dat jullie de boel draaiende houden!

Ik hoop dat mijn reacties meer duidelijkheid geven over mijn intenties. Ik wens allemaal veel plezierige en waardevolle interacties op dit forum.
Veel plezier met tafeltennissen,
Vlinder
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Niet om het een of ander, maar negatief zijn over bepaalde punten zorgt wel voor een levendig forum.

Stel ik was positief over de DUO competitie dan had je toch geen discussies daarover gehad? Terwijl die discussies mooi zijn.
Net zoals wel of niet met een ander kleurtje rubber spelen dan rood/zwart.
1 tellen als je niet dubbelt
Etc...

Van die laatste 2 heb ik nog niet eens een topic voor geopend maar zou best wel eens voor een leuke discussie kunnen zorgen met zowel positieve als negatieve reacties.

Backup:
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Hi All,

De laatste tijd is het forum meer een wel / niet discussie plek geworden met allerlei verwijten naar elkaar dan dat het nog over tafeltennis gaat.
Ik ben dit forum ooit begonnen omdat Vrocosport stopte met hun forum en er simpelweg geen plek meer was om over tafeltennis te praten. Ondertussen draait dit forum al meer dan 10 jaar. Geheel op mijn eigen kosten. Dat was het allemaal waard gezien het mensen help met materiaal, training en nieuws. Maar ik begin me oprecht af te vragen hoe lang ik dit nog blijf doen.

Het gaat steeds minder over tafeltennis en meer en meer over persoonlijke belangen en ervaringen. Tot oprecht vervelends aan toe. Meerdere klachten in mijn inbox over personen, over topic verwijderen, topic sluiten, etc. Ik ben geen politieagent en dat ga ik ook niet zijn. Ik probeer het forum vrij te houden van spam en frauduleuze links en zorg dat het blijft draaien.

Ik hoop dat iedereen volwassen genoeg is om constructief met elkaar te kunnen blijven praten. Dat het over de mooie sport tafeltennis mag blijven gaan. Ik wil nog best een keer energie steken om het forum nieuw leven in te blazen qua techniek, met nieuwe functies en een andere look en feel, maar dan hoop ik ook dat ook gewoon een fijne plek blijft. Op dit moment heb ik daar oprecht mijn twijfels over.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Prima verwoord. Dankjewel!
(En wat mij betreft voldoet deze techniek en layout prima; daar hoef je niks aan te veranderen)
vlinder
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door vlinder »

Beste moderator en forumleden,

Allereerst wil ik mijn waardering uitspreken voor al het werk en de toewijding die in dit forum is gestoken. en tafeltennisliefhebbers een plek biedt om over tafeltennis te praten. Dat is zeker een prestatie om trots op te zijn.

Ik begrijp echter ook de frustraties die naar voren worden gebracht. Het lijkt erop dat sommige discussies steeds verder afdwalen van het oorspronkelijke doel van dit forum. Persoonlijke belangen en discussies zijn niet per se slecht, maar ze mogen niet de overhand krijgen ten koste van constructieve en informatieve interacties.

Daarnaast denk ik dat als leden ook verantwoordelijkheid moeten nemen om bij te dragen aan een positieve en respectvolle sfeer, met ruimte voor verschillende perspectieven, maar altijd met de gedeelde liefde voor tafeltennis als basis.

Beste forum leden Wizzy

Ik begrijp dat discussies met verschillende standpunten – inclusief negatieve meningen – bijdragen aan een levendig forum. Verschillende perspectieven houden de interactie interessant en dynamisch.
Tegelijkertijd valt het me op dat sommige bijdragen erg specifiek of gedetailleerd zijn, waardoor ze voor het bredere publiek minder interessant kunnen zijn.

Een voorbeeld hiervan is een teamgenoot die een gespeelde set tot in de kleinste details beschrijft. Meestal kiest hij een verloren vijfsetter aan het einde van de avond om uitgebreid te analyseren. Binnen een team kan dat zeker leuk en soms waardevol zijn, maar voor veel andere forumleden voelt zo’n bericht al snel als “Much Ado About Nothing,” zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.

Het is goed om te overwegen of een post relevant is voor de gehele forum, of dat ze beter passen in een specifieke setting, zoals een chatgroep of binnen het team zelf. Door hier bewuster mee om te gaan, kunnen we ervoor zorgen dat het forum interessant en aantrekkelijk blijft voor iedereen.

Tot slot wil ik benadrukken hoeveel ik aan dit forum heb gehad. Ik heb hier veel geleerd en genoten, en daar ben ik ontzettend dankbaar voor.

Met vriedelijke groet,
Vlinder
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ Vlinder, bedoel je discussie met M?

Ik heb bewust gewacht met mijn versie erop te schrijven in de hoop dat een moderator het topic zou verwijderen. Ik vind overigens nog steeds dat ze daar dienen te doen ivm ongevraagd de naam van mijn club door M. wordt genoemd in zijn topic terwijl ik nooit namen van clubs en personen noem.

Helaas bleef reactie van een moderator uit, dus dan kon ik niet anders dan mijn versie in een nieuw topic openen. Iets wat ik niet graag had gedaan en je ziet ook dat mijn versie en stuk milder is en ik geen namen noem.

Dit ook omdat ik geen probleem met M. verder heb. Wel met het beleid van hun club omtrent teamindeling en dan heb ik ze jaren geleden daarmee zelfs nog uit de brand geholpen. Stel ze zouden in de toekomst weer in de problemen komen met de teams, te weinig personen (wat ik niet snel verwacht) dan bedank ik als ze aan komen kloppen bij mij. Sterker nog dat had ik jaren geleden ook moeten doen als ik geweten had dat ik zo zou afgeworpen geserveerd als dit seizoen... Iedereen kan een fout maken en die zaterdag had ik als ik zaken op voorhand had geweten daar nooit naar die uitwedstrijd toe moeten gaan... Zoals eerder gezegd... Zelden zoiets meegemaakt bij een tegenstander en locatie.

Backup:
vlinder
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door vlinder »

"Je komt ze altijd tegen: spelers die niet tegen verlies kunnen. Een teamgenoot/tegenstander die met een uitgebreide punt-voor-punt reconstructie iedereen probeert te overtuigen dat het verlies een groot onrecht was, volledig buiten hun schuld om. Dat kan binnen een team na de competitie misschien nog voor een glimlach zorgen, maar op een forum zoals dit voelt het vaak meer als een persoonlijke kruistocht die niet echt aanslaat. Het publiek haakt meestal af nog voordat ze bij de climax van hun analyse aankomen.

Een eindeloze soap die steeds minder kijkers trekt—zelf verlies ik mijn interesse al zodra de tweede game van die vijfsetter wordt uitgespit. Het voelt meer als een persoonlijke soap dan als een interessant onderwerp."
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

...die met een uitgebreide punt-voor-punt reconstructie iedereen probeert te overtuigen dat het verlies een groot onrecht was, volledig buiten hun schuld om.
"Ik heb verloren. Maar dat was uitsluitend te wijten aan domme pech, arbitraal geblunder en een netje dat aan mijn kant hoger was dan aan de kant van de tegenstander." :)
Een eindeloze soap die steeds minder kijkers trekt—zelf verlies ik mijn interesse al zodra de tweede game van die vijfsetter wordt uitgespit.
Je hebt duidelijk beschreven hoe je het ervaart. Maar mag ik daar tegenin brengen:
1. De categorie van dit forum waarin zoiets wordt geplaatst is "Competitie"
2. Het topic heet "Voorjaar 2025"
3. ...en wedstrijdverslagen zijn nou net in die categorie en onder dat topic correct geplaatst. Als ze érgens moeten staan, dan daar.

Kortom, als je daarvan gevrijwaard wilt blijven, hoef je maar één topic in één categorie te mijden. Het lijkt me niet juist om jouw ontvredenheid over zulke verslagen te gaan betrekken op de discussies van dit forum in het algemeen.
(En bovendien denk ik dat ik geloof dat ik vermoed dat jij de statistieken over het aantal lezers van die verslagen niet exact kent, en dus "steeds minder kijkers" een wild gokje is.)
vlinder
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door vlinder »

"Bedankt voor je reactie, Ardane.

Het is duidelijk dat je veel waarde hecht aan het bespreken van wedstrijdverslagen in de juiste categorie – en eerlijk is eerlijk,
dat pleit voor toewijding aan orde. Daar heb je absoluut gelijk in.

Ik denk dat wat ik hier schrijf goed aansluit bij de discussie op het forum; rangen en bijdragen

Maar goed, misschien ben ik wat subjectief, want ik ben geen echte kenner van de kunst van punt-voor-punt reconstructies.
Natuurlijk blijf ik open voor suggesties, want het zou zonde zijn als mijn bescheiden observaties jouw zorgvuldig opgebouwde analyse onrecht aandoen. ;)

Wat betreft de statistieken over het aantal lezers: daar heb je me inderdaad te pakken. Dat was misschien een iets overdrijvende interpretatie van mijn kant. Ik zal mijn woorden voortaan wat zorgvuldiger kiezen – in ieder geval op dit punt.

Ik hoop dat, ondanks meningsverschillen, kunnen blijven bijdragen aan een forum dat draait om onze gedeelde passie: tafeltennis.

Het zou immers jammer zijn als onze liefde voor de sport verdrongen wordt door een verloren vijfsetter."
Plaats reactie