Review Donic Acuda S2

Hier kun je reviews vinden en plaatsen over normale, noppen en anti rubbers.
Plaats reactie
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Review Donic Acuda S2

Bericht door van_doorn »

De Donic Acuda S2, is een van de nieuwe rubbers uit de Donic Acuda serie. De snelheid van de Donic S2 zit tussen de S1 en S3 in. In deze review ga ik proberen uit te leggen hoe het rubber speelt.

Foto’s
Acudas2.JPG
Acudas21.JPG
Acudas23.PNG
De Set-up voor deze review was:

Nittaku Acoustic L-Size
Tibhar Grip-S Max
Donic Acuda S2 2.0mm

Eerste indruk:
Als je de verpakking open maakt merk je dat het rubber aardig onder spanning staat. Die kun je zien omdat het rubber bol staat en niet mooi plat ligt. Het is een mooie egale roden kleur en de topsheet voelt erg stroef.

Dikte en hardheid:
Ik heb de Donic Acuda S2 in 2.0 mm dikte genomen. Volgens de beschrijving is de hardheid van het rubber medium en dat klopt ook.

Snelheid:
De snelheid is behoorlijk snel. Ik heb de Donic Acuda S2 op de backhand zitten en het is beduidend sneller dan de Sriver-EL 1.9mm waar ik vorig seizoen mee speelde.

Even een volgorde van snelheid: (van snel naar langzaam)

Tenergy 05 -> H3 Neo -> Donic Acuda S2 -> Andro Impuls speed -> Sriver-L -> Sriver-EL

Spin:
De spin van dit rubber is prima. Het geeft geen "monsterspin" zoals tenergy maar bolle en gecontroleerde spinballen zijn lastig te blokken.

Controle:
Dit vind ik een lastige. Vanwege de snelheid en de redelijke hoge bal afsprong ging de bal soms snel over tafel. Dit ligt meer aan aanpassingsvermogen, maar dit stoorde me al vrij snel.

Bal afsprong:
Dit rubber heeft een medium tot hoge balafsprong. Openen op backspin gaat gemakkelijk, maar blokken viel me erg tegen. ik blokte ze vrij snel over de tafel heen terwijl blokken een van me sterke punten is.

Schuiven:
Dit gaat goed. Door de relatieve hoge bal afsprong wilt het schuiven nog wel eens te hoog gaan. Kwestie van aanpassen lijkt mij.

Serveren:
Serveren ging prima. Veel spin en een goede controle waardoor de bal laag en kort bleef en ook nog eens met aardig wat spin. Op dit punt is het prima in orde.

Gewicht:
Het rubber is duidelijk lichter dan Tenergy. Het zal een gewicht hebben dat overeen komt met Hexer, Genius, Coppa X, etc.

Conclusie:
Ik ga niet door met dit rubber om de hele simpele reden dat ik me teveel aan moet passen in vergelijking met me huidige set-up (Sriver-L en Sriver-EL). De Srivers beginnen me nu te langzaam te worden, maar de Acuda is net even te snel en heeft een heel ander gevoel. Misschien in de toekomst weer als ik meer tijd heb om aan een rubber te wennen, zoals in de zomervakantie of iets dergelijks.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Re: Review Donic Acuda S2

Bericht door Whazzup »

Heerlijk rubbertje, maar ik ga nu toch met de S3 ook op de forehand proberen te spelen. Die is net wat zachter en ik denk daardoor iets meer geschikt voor mij. Maar dat is natuurlijk wel even afwachten...
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

Ik heb afgelopen seizoen met de Acuda S2 (dikte 1.8) op mijn backhand gespeeld en dat viel me echt zwaar tegen. Heb ook met de Acuda S1 (max) en S1 Turbo (ook max) gespeeld en die bevielen beduidend beter. Het beste is me eigenlijk nog de S1 bevallen. De S2 (die ik op mijn BH gebruikte) slijt ook erg snel. Heb 'm nog niet eens een heel seizoen gebruikt en de vale plekken kun je zo al zien op het rubber. Dit hebben de S1 en S1 Turbo beide niet. Erg vreemd... Nee voor mij geen Acuda S2 meer, da's een ding dat zeker is. Maar da's mijn persoonlijke mening. ;)
OSP Virtuoso ‘mepper’
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Ik heb totaal een andere ervaring. Dat rubber is ook helemaal niet zo versleten en speelt voor mij juist weer net iets te hard voor mijn forehandspin. Slecht fabrikaat gehad??? Kan dat nog in deze tijden??? Is Tenergy dan trouwens ook niet te zacht voor je als je de S1 lekker vindt spelen?
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Plaats reactie