Afd Midden afdelingskampioenschappen

Hier vind je informatie over toernooien
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Afd Midden afdelingskampioenschappen

Bericht door GarField000 »

Zaterdag 18 januari zijn voor mij de afdelingskampioenschappen.
In mijn 'klasse' 1200+'. De nummers 1 en 2 hebben rating 1354. Ik ben 30e uit 36.
Je komt in een poule van 5 (nou ja 5x 5 en 1 van 6 .. dat hadden ze wel anders kunnen regelen toch?)
Dan gaan de nummers 1 en 2 door naar de A finales. De nummers 3 en 4 gaan door naar de B Finales.
Dan krijg je eerste ronde, kwart, halve en finale.

Vind het allemaal best nog bij elkaar liggen. 1350 tot 1200 ....
Ben benieuwd .... Kijken of ik wat potjes kan winnen :) ....

Donderdag ervoor speel ik een toernooitjes bij Maarssen als opwarmertje ...
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Re: Afd Midden afdelingskampioenschappen

Bericht door mrfrankes »

Helaas als 3e geplaatst van dit toernooi moeten afmelden. Herstel gaat voor! Anders had ik een grote kans!
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

jij bent 30e uit 36 zeg je Marc, is het dan niet logischer dat er 6* poules van 6 zijn? Want nu zeg je 5*5 en 1* 6, maar als ik dat optel, kom ik slechts tot 31 spelers...?

Balen Frank, maar inderdaad herstel is belangrijker. Ik ga vanavond trainen, plots hebben ze de zaal een keer extra gehuurd, eens kijken hoe het gaat... vorige keer begon mijn knie weer op te spelen... iets waar ik al zeker 1,5 jaar geen last meer van had... hopelijk komt dit niet weer terug.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

TwoFace schreef: 03 jan 2025, 08:51 jij bent 30e uit 36 zeg je Marc, is het dan niet logischer dat er 6* poules van 6 zijn? Want nu zeg je 5*5 en 1* 6, maar als ik dat optel, kom ik slechts tot 31 spelers...?

Balen Frank, maar inderdaad herstel is belangrijker. Ik ga vanavond trainen, plots hebben ze de zaal een keer extra gehuurd, eens kijken hoe het gaat... vorige keer begon mijn knie weer op te spelen... iets waar ik al zeker 1,5 jaar geen last meer van had... hopelijk komt dit niet weer terug.
You are right. Er zijn 7 poules. 6 x 5 en 1 x 6. Ja ik zou 6x6 ook handiger vinden. Dan heb je ook gelijk 12 mensen die door gaan naar de verschillende finales.
Maar ze willen er 16 door laten gaan zodat je van 16 naar 8 naar 4 naar 2 kan.
Ook dat klopt niet want ze laten er 14 doorgaan waarbij de bovenste en onderste een bye hebben voor de eerste ronde.
Dat zouden dan in theorie de nummers 1 en 2 in rating zijn.

Rare indeling. Misschien hebben ze te weinig inschrijvingen? Dan zou ik 8 poules van 5 maken.
6 poules wordt lastig omdat je dan ook een aantal nummers 3 door moete laten naar de A finales, maar welke van de 6.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 03 jan 2025, 11:11
TwoFace schreef: 03 jan 2025, 08:51 jij bent 30e uit 36 zeg je Marc, is het dan niet logischer dat er 6* poules van 6 zijn? Want nu zeg je 5*5 en 1* 6, maar als ik dat optel, kom ik slechts tot 31 spelers...?

You are right. Er zijn 7 poules. 6 x 5 en 1 x 6. Ja ik zou 6x6 ook handiger vinden. Dan heb je ook gelijk 12 mensen die door gaan naar de verschillende finales.
Maar ze willen er 16 door laten gaan zodat je van 16 naar 8 naar 4 naar 2 kan.
Ook dat klopt niet want ze laten er 14 doorgaan waarbij de bovenste en onderste een bye hebben voor de eerste ronde.
Dat zouden dan in theorie de nummers 1 en 2 in rating zijn.

Rare indeling. Misschien hebben ze te weinig inschrijvingen? Dan zou ik 8 poules van 5 maken.
6 poules wordt lastig omdat je dan ook een aantal nummers 3 door moete laten naar de A finales, maar welke van de 6.
Sowieso jammer altijd, die byes... vind dat niet terecht, ongeacht welke rating je hebt. Ook met een hoge rating kan je verliezen van een lagere rating.... en ook suf, als je gelijke aantallen hebt, maak je toch gelijkwaardige poules... kijk, als je niet anders kan, is het een ander verhaal.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Zijn de afdelingskampioenschappen dan niet overal hetzelfde georganiseerd?

In Gelre zijn het altijd enkelwedstrijden in een poule en ook dubbel wedstrijden in poule.
Bij de enkels speel je 4 poulewedstrijden en in het dubbel 3. Dus je bent zeker van 7 wedstrijden.

Helaas zitten tussen de enkelwedstrijden en voordat de dubbels starten wel bijna een uur wachttijd.

Ik had al vernomen dat het voor je rating 1,5 telt als je wint en maar 1x telt als je verliest.
Dus hopelijk kan ik zo flink rating gaan winnen na het dramatisch seizoen.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 03 jan 2025, 11:11 Er zijn 7 poules. 6 x 5 en 1 x 6.
Haal daar de mensen af die op de dag zelf plotsklaps ziek, zwak en misselijk zijn, opgeroepen werden voor het werk of op de goudvis moeten oppassen...en je hebt keurig 32 spelers aan de start.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 03 jan 2025, 11:41 Zijn de afdelingskampioenschappen dan niet overal hetzelfde georganiseerd?

In Gelre zijn het altijd enkelwedstrijden in een poule en ook dubbel wedstrijden in poule.
Bij de enkels speel je 4 poulewedstrijden en in het dubbel 3. Dus je bent zeker van 7 wedstrijden.

Helaas zitten tussen de enkelwedstrijden en voordat de dubbels starten wel bijna een uur wachttijd.

Ik had al vernomen dat het voor je rating 1,5 telt als je wint en maar 1x telt als je verliest.
Dus hopelijk kan ik zo flink rating gaan winnen na het dramatisch seizoen.
Nee helaas dus niet... eerder was het bij ons ook altijd afdelingskampioen schappen oost, maar vorig jaar was het Noord + oost... en eerlijk gezegd ben ik door persoonlijke omstandigheden ook niet geweest, maar zag ook dat het helemaal in assen is.. toch wel weer een tijdje uit de buurt, eerder was het in Zwolle, lekker dichtbij, later in Almelo, ook al niet naast de deur.

Overigens is het bij ons meestal ergens halverwege het jaar.. rond juni.

qua poules indelingen, geen idee, je kan kiezen om te dubbelen of niet, programma verschilt dan nog wel eens, maar weet van eerder dat je best veel moest wachten tussendoor... echter dan ging ik lekker vrij spelen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik speel geen dubbel. Enige die mee zou doen is Frank en wij kunnen niet dubbelen :).

Ik weet niet hoe dit normaal is. Vaak doe ik niet mee omdat het net in het verkeerde weekend is. Nu ik in de 1200+ speel mag ik een week later en kan ik wel. Het weekend ervoor zijn er een stuk minder inschrijvingen. 77 tov 99 dit weekend. Maar de poules zijn daar niet bekend.

Afdeling Oost. Daar zou ik wel graag weer een keer spelen op mijn oude club. Helaas is dat ver weg en ze hebben geen enkel nivo meer.
Hun hoogste team speelt 3e klasse, heeft 6 spelers, rating 1351 t/m 881 waarbij die hoge nooit speelt en nummer 2 is net boven de 1000 met 1044
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

In afdeling Gelre kun je ook al heb je geen dubbel partner je toch inschrijven voor het dubbel. Dan dubbel je samen met iemand van een andere club. Ik heb dat ook gedaan. De persoon waar ik aan ben gekoppeld ben ken ik niet. Uit de enkel poule ken ik er ook maar 1 persoon van. Toevallig omdat ik daar 2 maanden geleden bij een ander toernooi tegen heb gespeeld. Hij heeft ruim 200 rating meer, maar destijds won ik van hem en ik hoop dus dat ik dit keer ook win want dan levert het mij 1,5x rating op een kom ik gelijk met 1 wedstrijd weer boven de 1000 rating uit waar ik eigenlijk behoorlijk te staan.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ze hebben wat lopen schuiven in de poules. Ik ben verplaast van Poule C naar A. Dat is de speler met rating 1 plus 2 uit de 9-16 groep.
Als ik nou eerste wordt in de poule heb ik de eerste finale ronde een bye :D hahaha.
Maar wordt erg lastig om bij de 1e 2 te komen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik 'kaap' eventjes dit topic voor mijn verslagje van de afdeling kampioenschappen van Gelre.

Het was jaren geleden dat ik aan dit toernooi mee heb gedaan. In de hal stonden maar liefst 50 tafels.

Door het weer waren er wel een aantal afmeldingen, maar in mijn poules was iedereen aanwezig. De dag begon met de enkel wedstrijden.

De eerste enkel was tegen een persoon die al lang niet meer had gespeeld en weer was begonnen met tafeltennis. Hij maakte enorm veel onnodige fouten. Zelfs met serveren. Makkelijke 3-0 overwinning. Daarna kwamen de sterkere tegenstanders in de poule waaronder degene waar ik 2 maanden geleden nog met 3-1 van had gewonnen. Dit keer was het helaas andersom 1-3 verlies. Tegen een andere tegenstander had ik weinig kans, maar de laatste tegenstander kwam ik van een 0-2 terug. Ze spinde met enorm veel spin, maar ik ging ze voor haar steeds scherper plaatsen en blokte haar aardig uit. Helaas verloor ik de 5. Enkel tournooi was daarmee afgelopen.

Toen kwam het dubbel. Ik was gekoppeld aan een persoon dat aardig hetzelfde spelletje speelt als ik. In een poule van 5 gingen we van start tegen een team dat nagenoeg gelijkwaardig was. In een spannende wedstrijd wonnen we in 5 games. Bij de volgende wedstrijd was de start super 11-2 winst, maar daarna kwamen ze goed terug maar uiteindelijk wonnen we toch in 5 games. De laatste wedstrijd was tegen 2 jonge gasten waarvan er een mooi spinde, maar ik blokte de ballen super met snelheid terug. We wonnen in 4 games. Alle wedstrijden in de poule gewonnen en alleen de eerste ging door dus op naar de volgende ronde. Dit was tegen een tegenstander die beter op elkaar ingespeeld waren en nog vaster zijn. Toch konden we een set van dit dubbel afsnoepen.

Het was een heerlijk toernooi voor mij waar ik constant weer mijn oude goede niveau heb behaald.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Mooi verslagje. Ik moet nog ff wachten.

Ik vind het niks om met een vreemde te dubbelen. Vooral niet met lange noppen.
Het is toch wel fijn als je met iemand speelt wat er gebeurd met noppen en wat voor ballen ik niet wil.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hij was qua sterkte gelijkwaardig aan mij denk ik. Plaatste ook ballen zoals ik plaatste. Na afloop zeiden we tegen elkaar. Wellicht moeten we volgend jaar opgeven dat we weer met elkaar willen dubbel.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Leuk verslag Wizzy, zo werkt het bij ons overigens ook. Dat je wel kan opgeven voor dubbel zonder partner, dan zijn er gelegenheidspartners, dat heb ik ook al 2 keer eerder meegemaakt, maar natuurlijk (zoals Marc ook enigzins aangeeft), is het niet altijd even leuk om met iemand te dubbelen die niet weten van elkaar wat handig is, fijn do's en don'ts....

Maar beter dubbelen met een niet bekende partner, dan het dubbelen overslaan is mijn motto ;-)

Overigens is dubbelen wel echt iets wat ik heel graag doe, alleen soms kom je een partner tegen waar het gewoon echt niet mee werkt (zo had ik inderdaad een teamgenoot waar ik/hij totaal niet samen konden dubbelen), terwijl ik met bijna elke andere partner prima kan dubbelen en hij met iemand die exact zo speelt zoals hij, ook wel kan dubbelen (maar hij vind/vond (want hij is gestopt) dubbelen ook echt niet leuk.

Dubbelen is gewoon een op zichzelf staand onderdeel vind ik... zo was het team op de 3de plek onverslaanbaar op de dubbel... behalve dan door ons team, wij hebben ze beide keren op de dubbel verslagen. En wij hadden ook slechts 2 keer de dubbel verloren... en beide keren speelde iemand uit ons team die in zijn eentje voor het verlies zorgde (een speler die vorig seizoen voor het eerst meedeed en een soort alles of niets instelling heeft)...waarbij hij niet te coachen is tijdens de dubbel.

Meestal is onze dubbel een verdedigende/allround speler, gecombineerd met een aanvallende speler en dat werkt erg goed. Als ik speel bv kan ik vaak kansen creëren voor mijn medespeler om daarna af te slaan, soms als dit niet werkt, dan draaien we dit om en ga ik afslaan. Sommige dubbels lijken niet echt een tactiek te hebben of proberen vooral individueel te overklassen, terwijl het samenwerken in mijn ogen veel belangrijker is.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Klopt, dubbelen is echt wel wat anders dan enkelen. Ik ben er toevallig ook altijd vrij goed in. Lees met name hoe spelers staan goed en plaats ze daarop regelmatig uit of laat ze dusdanig veel lopen dat de bal hoog terug komt en mijn dubbelpartner de bal kan afslaan.
Dit komt ook omdat ik jarenlang in de jeugd met een dubbelpartner heb gespeeld die qua aanvallen sterker was dan ik. Ik legde de bal scherp weg. De bal kwam dan zo hoog terug dat hij ze kon afmaken. Echt we waren zo op elkaar ingespeeld dat we in de jeugd zo ongeveer onverslaanbaar waren. Hij speelt inmiddels promotie/hoofdklasse en ik eigenlijk 4e klasse dus ergens is het bij mij mis gegaan... lol...

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

hahaha,

verschil moet er altijd zijn en blijven Wizzy. Ik heb zelf geen jeugd gespeeld, maar de eerste paar jaar dat ik speelde en dubbelde, dubbelde ik altijd met dezelfde jongen en ook wij hebben precies die tactiek die jij nu zegt, ook wij waren eigenlijk onverslaanbaar (op ons niveau althans natuurlijk). We hebben er ook prijzen mee gewonnen op toernooien en tijdens de competitie was ons laten dubbelen altijd een zeker punt, tot plots bij ons de dubbel uit de competitie werd gehaald.... en hij ergens gaandeweg stopte met de tafeltennis, heel jammer.

Maar nu heb ik weer een soortgelijke combi met een dame waar ik ook heel vaak mee in het team heb gezeten, als wij samen dubbelen zijn we ook nog niet verslagen, op zijn slechts een keer een game verloren. Nu moet ik ook toegeven, dat zij erg sterk is geworden en erg zeker, wat mij ook positief motiveert en we dus het beste naar boven halen als we samen dubbelen, maar de tactiek is ongeveer hetzelfde. Dus of ik plaats ze heel tactisch (in de loop, out of reach, tegen het lichaam van de andere speler of ik speel ze heel scherp waardoor de bal net iets te hoog terugkomt en mijn teamgenootje kan afslaan en dat kan ze toevallig heel goed).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

De andere kant van het dubbelen is dan weer op heel ander gebied... zo heb ik 1 van mijn beste services (die vaak door de tegenstander in het net geslagen wordt), als ik die gebruik met dubbelen en de tegenstander weet deze wel terug te brengen, dat dan vaak mijn teamgenoot niet goed weet te reageren op de bal die dan terug komt, waardoor ik soms die service weer moet vermijden.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik had de organisatie een mail gestuurd dat als er een gat bij dubbels zou komen ze mij wel mogen indelen met een onbekende.
Bedacht me later dat het een goede warmup is omdat ik niet echt iemand heb om in te spelen.

Vanavond een mail gehad dat er een gat is gevallen en of ik wil spelen. Een jeugspeler met rating 1600 ???? w000t?
Hij weet van het rating verschil maar we komen dan wel in de 2e poule (als 3e geplaatst).
Nou we gaan het zien. Ben ik lekker warm als de enkels beginnen :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 13 jan 2025, 20:07 Ik had de organisatie een mail gestuurd dat als er een gat bij dubbels zou komen ze mij wel mogen indelen met een onbekende.
Bedacht me later dat het een goede warmup is omdat ik niet echt iemand heb om in te spelen.

Vanavond een mail gehad dat er een gat is gevallen en of ik wil spelen. Een jeugspeler met rating 1600 ???? w000t?
Hij weet van het rating verschil maar we komen dan wel in de 2e poule (als 3e geplaatst).
Nou we gaan het zien. Ben ik lekker warm als de enkels beginnen :)
Oh dat is altijd leuk man, spelen met een goed niveau. Maar jeugd met zo'n rating joh? Die ben ik nog nooit tegengekomen, misschien steek je er wat van op ;-) hahahaha
Ik heb dat eerder wel gedaan op toernooi met veel hogere rating speler, dan moesten we ook tegen veel hogere spelers dubbelen, maar toch ging dat heel goed, we vulden elkaar goed aan.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie