Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Bericht door Wizzy82 »

Ik mag er toch wel naar vragen?

Hoe lang bent de club anders nog op de versleten tafels competitie blijven te spelen?

Sowieso houd lang gaat een competitietafel in zijn algemeenheid ongeveer mee?
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 01 dec 2024, 16:53 Ik mag er toch wel naar vragen?

Hoe lang bent de club anders nog op de versleten tafels competitie blijven te spelen?

Sowieso houd lang gaat een competitietafel in zijn algemeenheid ongeveer mee?
Hoe moet ik dat nou weten. Kan je beter aan iemand vragen van de club die er langer zit..... Zulke dingen moet je niet aan mij vragen..
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Iwannie schreef: 29 nov 2024, 15:11
TwoFace schreef: 28 nov 2024, 08:44
Iwannie schreef: 27 nov 2024, 22:10 Wij verloren de eerste wedstrijd met 10-0. Uiteindelijk stonden wij voor de laatste wedstrijd weer gelijk met punten.

De nummer 1 moest tegen de
Ai, 10-0 verliezen doet wel pijn.

Dus jullie staat nu 2de als ik het goed begrijp?

Ja jeugdspelers kunnen voor flinke rating verliezen zorgen... maar 100 punten door 6 verliespartijen valt me nog mee... ik heb zo al wel eens 55 punten in 1 verlieswedstrijd kwijt geraakt. Die jongen won alles makkelijk die avond, had gewoon nog een veel te lage rating, maar dat kan als ze uit de jeugd komen.
Bijna 5 jaar over gedaan en in 2 competitie wedstrijden om zeep geholpen.

De rating bij de jeugd moet wat op de schop gegooid worden.

Spelers die landelijk spelen hebben iets van 700 en zijn gelijkwaardig aan senioren van +/- 1200.

Het nadeel van een hoge rating.
Afgelopen jaren steeds rond de 80 a 90 procent gespeeld en er amper iets bij gekregen.
Gepromoveerd naar de 4e klasse. 50% en direct een enorme groei in rating.

Wij zijn inderdaad 2e geworden.
Ik herken het wel hoor... ooit een seizoen gehad, ik stond op 88% en had welgeteld 3 punten groei in dat seizoen, toen een wedstrijd met 2 jeugdspelers die best wel goed waren en eentje won ik 1 punt erbij, eentje verloor ik 55 punten eraf, tegen de senior won ik ook, 2 punten... dus netto ging ik er die avond 52 punten op achteruit, met 76% winst... en aan het einde van het seizoen stond ik op 82% winst en op iets van 40 punten in de min. Ben het met je eens, dat de rating van jeugd niet klopt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Yesss afgelopen vrijdagavond kampioen geworden !!

We hoefden slechts 1 punt te halen, maar vanwege de discussie die door de nummer 2 werd gedaan (destijds werd de eerste wedstrijd tussen ons 5-5, maar ze hadden een speler ingezet die niet toegestaan was, dus wedstrijdsecretaris had deze ongeldig verklaard, waardoor het 7-3 voor ons werd i.p.v. 5-5)... we waren er dus op gebrand om minimaal 4-5 punten extra te halen om discussie uit de weg te gaan.

Ik mocht aftrappen en begon tegen een jongen waar ik al vaker tegen gespeeld heb en ik nog nooit van verloren heb, maar hij kan gevaarlijk zijn, helaas laat hij niet zijn beste spel zien..... Ik won met 3-1, daarmee was het kampioenschap veilig gesteld :-)

Daarna onze beste speelster, die won ook met 3-1 van speler B.
Toen onze stoppende speler, die verloor met 3-0.
Daarna ging ik met onze beste speelster de dubbel doen, tegen speler A en B, we wonnen vrij 'makkelijk' met 3-0 (8-11, 14-16,10-12).
Ik tegen speler B, 3-1 voor mij. Het bleek overigens de 2de keer te zijn dat dit team verloor met de dubbel, vorige keer was ook tegen ons.

Onze stoppende speler tegen speler A 3-0 voor ons (hij stond eindelijk weer eens echt goed te spelen en dan is hij erg goed)

Onze beste speelster tegen speler C 3-1 voor ons

Speler B tegen onze stoppende speler 3-2 voor hun.... helaas

Ik tegen speler C 3-0 voor ons

Onze beste speelster tegen speler A 3-0 voor ons

Dus we hebben weer (vorige keer ook al) met 8-2 gewonnen van hen.

eindstand 69 punten voor ons
Nummer 2: 62
Nummer 3: 48 (het team waar we vrijdag tegen speelden)
Nummer 4: 46
Nummer 5: 40
Nummer 6: 35

Al met al denk ik ook wel dat we terecht kampioen zijn, we hebben namelijk geen een wedstrijd verloren, zelfs niet als onze zwakste opstelling er stond. We hebben 3 keer gelijk gespeeld (ik tel die ene eerste keer tegen de nummer 2 ook als gelijkspel).
De nummer 2 heeft in totaal 2 keer verloren ( 1 keer van de nummer 3 en van de nummer 4, ik reken dus onze eerste wedstrijd niet mee) en dan tegen ons dus 2 keer gelijk gespeeld.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Gefeliciteerd !!!! Mooi resultaat.
De tegenstander kan roepen wat ze willen maar als de wedstrijdsecretaris de score heeft ingevoerd is dat wat het is.
Hebben wij ook een keer gehad. Kun je praten als brugman maar als het niet mag mag het niet.

Maar mooi dat jullie alle twijfel hebben weg gehaald. Gefeliciteerd.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 02 dec 2024, 09:06 Yesss afgelopen vrijdagavond kampioen geworden !!

We hoefden slechts 1 punt te halen, maar vanwege de discussie die door de nummer 2 werd gedaan (destijds werd de eerste wedstrijd tussen ons 5-5, maar ze hadden een speler ingezet die niet toegestaan was, dus wedstrijdsecretaris had deze ongeldig verklaard, waardoor het 7-3 voor ons werd i.p.v. 5-5)... we waren er dus op gebrand om minimaal 4-5 punten extra te halen om discussie uit de weg te gaan.

Ik mocht aftrappen en begon tegen een jongen waar ik al vaker tegen gespeeld heb en ik nog nooit van verloren heb, maar hij kan gevaarlijk zijn, helaas laat hij niet zijn beste spel zien..... Ik won met 3-1, daarmee was het kampioenschap veilig gesteld :-)

Daarna onze beste speelster, die won ook met 3-1 van speler B.
Toen onze stoppende speler, die verloor met 3-0.
Daarna ging ik met onze beste speelster de dubbel doen, tegen speler A en B, we wonnen vrij 'makkelijk' met 3-0 (8-11, 14-16,10-12).
Ik tegen speler B, 3-1 voor mij. Het bleek overigens de 2de keer te zijn dat dit team verloor met de dubbel, vorige keer was ook tegen ons.

Onze stoppende speler tegen speler A 3-0 voor ons (hij stond eindelijk weer eens echt goed te spelen en dan is hij erg goed)

Onze beste speelster tegen speler C 3-1 voor ons

Speler B tegen onze stoppende speler 3-2 voor hun.... helaas

Ik tegen speler C 3-0 voor ons

Onze beste speelster tegen speler A 3-0 voor ons

Dus we hebben weer (vorige keer ook al) met 8-2 gewonnen van hen.

eindstand 69 punten voor ons
Nummer 2: 62
Nummer 3: 48 (het team waar we vrijdag tegen speelden)
Nummer 4: 46
Nummer 5: 40
Nummer 6: 35

Al met al denk ik ook wel dat we terecht kampioen zijn, we hebben namelijk geen een wedstrijd verloren, zelfs niet als onze zwakste opstelling er stond. We hebben 3 keer gelijk gespeeld (ik tel die ene eerste keer tegen de nummer 2 ook als gelijkspel).
De nummer 2 heeft in totaal 2 keer verloren ( 1 keer van de nummer 3 en van de nummer 4, ik reken dus onze eerste wedstrijd niet mee) en dan tegen ons dus 2 keer gelijk gespeeld.
Gefeliciteerd met het Kampioenschap. Dik verdiend!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik heb nog eens teruggekeken. Een aantal seizoenen geleden zijn we 2e geworden met 70 punten. De kampioen had toen 74 punten.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 02 dec 2024, 10:10 Ik heb nog eens teruggekeken. Een aantal seizoenen geleden zijn we 2e geworden met 70 punten. De kampioen had toen 74 punten.
Zo gek kan het lopen inderdaad.

ps. Bedankt voor de felicitaties allemaal!
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Gefeliciteerd TwoFace!

(Was ooit 2e met 75 punten)
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

BBB schreef: 02 dec 2024, 13:33 Gefeliciteerd TwoFace!

(Was ooit 2e met 75 punten)
ZO zie je maar, kan nog gekker met de punten.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Wij een keer eerste met 94 punten in de derde klasse. 1 teamgenoot alles gewonen, en mij andere teamgenoot en ik 28 van de 30. Dat was een poule waar het verschil extreem was. Net even nageken. De onderste 20 en de nummer 5 27. Zo’n seizoen is voor je eigen team niet heel leuk, maar voor de tegenstander ook niet. Gelukkig heb ik dat daarna nooit meer zo extreem meegemaakt.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Danny1973 schreef: 02 dec 2024, 14:10 Wij een keer eerste met 94 punten in de derde klasse. 1 teamgenoot alles gewonen, en mij andere teamgenoot en ik 28 van de 30. Dat was een poule waar het verschil extreem was. Net even nageken. De onderste 20 en de nummer 5 27. Zo’n seizoen is voor je eigen team niet heel leuk, maar voor de tegenstander ook niet. Gelukkig heb ik dat daarna nooit meer zo extreem meegemaakt.
Nee dat is wel heel extreem, gevalletje van of jullie of zij allemaal in de verkeerde klasse uitkomen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Danny1973 schreef: 02 dec 2024, 14:10 Wij een keer eerste met 94 punten in de derde klasse. 1 teamgenoot alles gewonen, en mij andere teamgenoot en ik 28 van de 30. Dat was een poule waar het verschil extreem was. Net even nageken. De onderste 20 en de nummer 5 27. Zo’n seizoen is voor je eigen team niet heel leuk, maar voor de tegenstander ook niet. Gelukkig heb ik dat daarna nooit meer zo extreem meegemaakt.
Dat is inderdaad minder voor iedereen!

Andere uiterste: kampioen had 53 punten. Nummer laatst 48. Heb het zelf nooit dichterbij elkaar gezien. Iedereen kon op de laatste dag kampioen worden of degraderen.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Ik zat net nog even in de TTapp terug te kijken. In het seizoen dat wij 94 punten haalden was ons teamrating 1503 ( dit was in 2011 ) Ons huidige tweede team is dit seizoen tweede geworden in de hoofdklasse en het team met de hoogste rating heeft 1502. Nou hadden wij een echt sterk team voor de derde klasse, maar mijn idee is wel dat spelers met gemak 1 of zelfs 2 klassen hoger spelen dan 10-15 jaar terug. Toen ik bij de jeugd vandaan kwam en senioren ging spelen rond 1990 bleef ik best lang tussen de 5e en 4e klasse hangen. Eerste en tweede klasse regio was toen echt een behoorlijk hoog niveau. Door een afname qua spelers en aangroei qua jeugd zie je het niveau voor zover ik het zie wel wat afzakken. Is jullie ervaring ook zo?
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat klopt. Er zijn zelfs klasses in afdelingen verdwenen. Dat is oa bij Gelre gebeurd. De 6e klasse is daar een aantal jaren geleden verdwenen. Echter dat leverde wel dus danige problemen op het dat het verschil ineens in de 5e klasse dat ineens de laagste klasse werd wel heel groot was. Nu hebben ze op verzoek van een aantal teams de 6e klasse weer in het leven geroepen. Wel maar een paar poules, dus als je laatste wordt in de 5e klasse is het daarom niet eens zeker dat je degradeert naar de 6e klasse.
Sowieso zijn klasse in zijn algemeen zwakker geworden dan 10 tot 15 jaar geleden.
Reden is simpel, minder competitiespelers (nu nog zelfs minder door dat duo gebeuren).

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Danny1973 schreef: 02 dec 2024, 22:00 Ik zat net nog even in de TTapp terug te kijken. In het seizoen dat wij 94 punten haalden was ons teamrating 1503 ( dit was in 2011 ) Ons huidige tweede team is dit seizoen tweede geworden in de hoofdklasse en het team met de hoogste rating heeft 1502. Nou hadden wij een echt sterk team voor de derde klasse, maar mijn idee is wel dat spelers met gemak 1 of zelfs 2 klassen hoger spelen dan 10-15 jaar terug. Toen ik bij de jeugd vandaan kwam en senioren ging spelen rond 1990 bleef ik best lang tussen de 5e en 4e klasse hangen. Eerste en tweede klasse regio was toen echt een behoorlijk hoog niveau. Door een afname qua spelers en aangroei qua jeugd zie je het niveau voor zover ik het zie wel wat afzakken. Is jullie ervaring ook zo?
Hier bij afdeling midden merken we wel de afname van de regulier vanwege de duo. Bij ons is de jeugd weer iets aan het toenemen. Vroeger toen ik nog jeugd speelde praat ik rond 1994 a 95 toen hadden we echt veel jeugd teams. De Jeugd is echt aan het aftakkelen.
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Danny1973 schreef: 02 dec 2024, 22:00 Ik zat net nog even in de TTapp terug te kijken. In het seizoen dat wij 94 punten haalden was ons teamrating 1503 ( dit was in 2011 ) Ons huidige tweede team is dit seizoen tweede geworden in de hoofdklasse en het team met de hoogste rating heeft 1502. Nou hadden wij een echt sterk team voor de derde klasse, maar mijn idee is wel dat spelers met gemak 1 of zelfs 2 klassen hoger spelen dan 10-15 jaar terug. Toen ik bij de jeugd vandaan kwam en senioren ging spelen rond 1990 bleef ik best lang tussen de 5e en 4e klasse hangen. Eerste en tweede klasse regio was toen echt een behoorlijk hoog niveau. Door een afname qua spelers en aangroei qua jeugd zie je het niveau voor zover ik het zie wel wat afzakken. Is jullie ervaring ook zo?
Zeker. Niveau gaat hard omlaag. En je ziet ook op hoger niveau steeds schevere teams. Dat wil zeggen, de drie spelers zijn niet van hetzelfde niveau.

Tafeltennis is a dying game en COVID heeft dat wel versneld.
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

BBB schreef: 03 dec 2024, 08:30 Tafeltennis is a dying game en COVID heeft dat wel versneld.
Maar hoe komt het dan dat andere landen wel telkens met jonge talenten weten te verrassen? Denk aan Korea, India, Duitsland en Frankrijk, maar ook Afrika en Zuid-Amerika.
Kijk, onlangs vonden de U19-kampioenschappen plaats, een evenement dat het duidelijkst laat zien hoe de verdeling van de krachten momenteel is.
Natuurlijk waren er Chinesen bij de bovenste plaatsen. Maar wat te denken van de Duitse Annette Kaufmann als wereldkampioene, Hana Goda uit Egypte met brons, en bij de jongens Leonardo Izuka uit Brazilie met brons? In de breedte groeit tafeltennis al een hele tijd, want twee jaar geleden zagen we opeens sterren als de Lebrun-broers, Harimoto en Truls Moregard naar boven drijven. En kijk naar India!

Je zou kunnen tegenwerpen dat het hier om uitzonderlijke talenten gaat, maar als je dan ziet uit wat voor jeugdopleidingscentra die jongelui naar voren komen kun je wel vermoeden, dat er heel wat achteraan komt (spelers, die dan wel geen wereldtop halen maar op nationaal of regionaal niveau geweldig presteren).

Is tafeltennis dan een "dying game" in de breedtesport?
Ik lees hier dat de reguliere competitie hier en daar dunner wordt in verband met DUO. Maar die spelers zijn dus niet verloren gegaan. En hoe zit het met de clubs die recreantenpingpong aanbieden, zowel voor schooljeugd als voor grijze eerwaardige pensionado's? Hoe dat in Nederland zit weet ik niet precies, maar hier bij ons is daar een grote vraag naar. Om mij heen hebben clubs in Hoogstede, Nordhorn en Wietmarschen bloeiende recreantengroepen met tientallen aktieven.

Nee, ik zie tafeltennis niet als aflopende zaak, al is het natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de energie die clubs er zelf in steken om een aangename tafeltennishobby en gerichte talentenontwikkeling aan te bieden.

EDIT:
Zojuist bezocht ik eens wat websites van Nederlandse tafeltennisclubs. Wat me opviel waren de torenhoge contributies die leden moeten betalen om te pingpongen. Bedragen van 150, 180 en zelfs duidelijk meer dan 200 euro per jaar vliegen me om de oren.
Ja, vind je het gek dat mensen dan niet staan te popelen om naar een club te komen?
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ardane, ik vind dit eerlijk gezegd absoluut geen hoog bedrag... ik betaal ook zoiets (200 euro per jaar)... ga je naar een sportschool of iets dergelijks betaal je vaak rond het dubbele per jaar. Voetbal is volgens mij ook duurder?

Voor corona 5/6 senioren teams, jeugd rond de 6 teams... na corona 2 seniorenteams en nu 8 jeugdteams....
Jeugd is bij ons wel ruim vertegenwoordigd, daar wordt heel veel voor gedaan bij onze club. Senioren neemt dus af, al hebben we sinds kort ook 55+ teams en daar een aparte 'trainingsavond' voor, dit schijnt wel positief ontvangen te worden.

Veel spelers zijn gestopt met corona en niet weer begonnen.
Ik kan niets over het 'oude' niveau zeggen, ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit gezien wat ik hoor van spelers die al veel langer spelen dan ik. In theorie als je dit zegt, zou rating niet mogen uitmaken, maar wel welk niveau er bij een bepaalde rating hoort.

Dus bv iemand die 'vroeger'1500 rating had, is vergelijkbaar met iemand die nu 1700-1800 rating heeft?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

TwoFace schreef: 03 dec 2024, 10:04 Ardane, ik vind dit eerlijk gezegd absoluut geen hoog bedrag... ik betaal ook zoiets (200 euro per jaar)... ga je naar een sportschool of iets dergelijks betaal je vaak rond het dubbele per jaar. Voetbal is volgens mij ook duurder?

Voor corona 5/6 senioren teams, jeugd rond de 6 teams... na corona 2 seniorenteams en nu 8 jeugdteams....
Jeugd is bij ons wel ruim vertegenwoordigd, daar wordt heel veel voor gedaan bij onze club. Senioren neemt dus af, al hebben we sinds kort ook 55+ teams en daar een aparte 'trainingsavond' voor, dit schijnt wel positief ontvangen te worden.

Veel spelers zijn gestopt met corona en niet weer begonnen.
Ik kan niets over het 'oude' niveau zeggen, ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit gezien wat ik hoor van spelers die al veel langer spelen dan ik. In theorie als je dit zegt, zou rating niet mogen uitmaken, maar wel welk niveau er bij een bepaalde rating hoort.

Dus bv iemand die 'vroeger'1500 rating had, is vergelijkbaar met iemand die nu 1700-1800 rating heeft?
Bij ons zie je een afname qua teams van meer dan 20 , naar nog maar 8. Vergrijzing, en Corona spelen daar een grote rol in. Wat volgens mij problemen zijn bij jeugd is dat je bij voldoende inzet je wel tijdelijk wat jeugd zult vinden die willen tafeltennisen, en ook nog wel competitie willen spelen. Hierbij zie je het lastig is om de jeugd ook daadwerkelijk te behouden en door te laten stromen naar de senioren.
Bij seniorenteams zie je dat het lastiger is om een team samen te stellen die alles willen spelen. Wij hadden voorheen altijd teams van 3 en soms 4 spelers. Tegenwoordig zie je veel teams van 4, 5 of zelfs 6 spelers. En dan nog zijn er soms invallers nodig. Mensen hebben veel andere dingen om handen en vinden de verplichting van 10 wedstrijden wellicht wat veel. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn gevoel qua competitie met een fanatiek 3 persoons team wel de leukste tijd was. Men is meer betrokken, en het leeft meer wat je met elkaar speelt.
Plaats reactie