Het nieuwe frame van Ma Long

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
Crisp
Beginner
Beginner

Het nieuwe frame van Ma Long

Bericht door Crisp »

Het schijnt dat Ma Long van zijn Timo Boll ALC is afgestapt en naar de DHS PG7 is gegaan. Dit is een frame van 25 dollar!
Zo zie je maar dat je batje niet duur hoeft te zijn om goed te spelen :P
malong1.jpg
malong2.jpg
dhspg7.jpg

Link naar het frame: http://www.eacheng.net/index.php?act=detail&ID=3159

Iemand een idee met welke rubbers hij speelt?
cstt
Silver Member
Silver Member

Re: Het nieuwe frame van Ma Long

Bericht door cstt »

Crisp schreef:Het schijnt dat Ma Long van zijn Timo Boll ALC is afgestapt en naar de DHS PG7 is gegaan.
Iemand een idee met welke rubbers hij speelt?
Juistem, het schijnt. ;) Het is niet bewezen. Zo was de TBS die Ma Long had kwa structuur hetzelfde, maar veel harder. Ik hecht er weinig waarde aan eerlijk gezegd.
Rubbers: Skyline 3 op de forehand, Tenergy 05 op de backhand.

Wat ik trouwens ook mooi vond was dat je op mytabletennis veel Ma Long aanbidders hebt. Toen ie met dat frame begon te spelen kochten velen dat frame, en prezen het de hemel in. :P Zonder Ma Long hadden ze dat frame niet eens aangeraakt.

EDIT
Zie nu dat het handvat van ML een rood randje erin heeft zitten. Die van Eacheng is geel. Mijn punt is al gemaakt denk ik :P
http://fastpaddle.com/tt/index.php?main ... ucts_id=56

Deze zoek je ;)
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Vroeger speelde hij met een Acoustic, dus toen verdiende hij nog veel geld, nu in de slop van zijn carriere zoekt hij goedkope frames? :D
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Haha ik denk dat die kerel een leuk jaarsalaris heeft :P Beter dan dat van mij in ieder geval :P
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Waarschijnlijk speelt hij met het nieuwe DHS frame die binnenkort uitkomt, alleen heeft hij een ander handvat erop zitten. Deze heeft ook de rode lijnen in het frame die zijn frame nu heeft ;)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Fabrieken hebben altijd ook een ontwerp afdeling voor nieuwe modellen, tests, prototypes etc. Anders moesten ze een hele meer geautomatiseerde fabriekslijn gaan instellen voor paar een paar frames en mogelijk zelfs een tijdje stilleggen.
De tijdsfactor speelt gewoon nauwelijks een rol voor kleine series, prototypes en speciale uitvoeringen en bepaald juist heel veel voor massaproduktie.
Gewoon een simpele hydraulische pers, goeie frees etc en handvatjes zijn er al zat.
Ze zijn continu wel bezig denk ik frames te ontwikkelen met oog op spel van hun topspelers.
Eerste test fase zijn dan spelers voor die iets onder niveau van de topspelers zitten. Vinden die iets goed en de moeite waard gaan als Ma Long eens testen.
Eventueel wordt in detail nog wat aangepast, paar kleine variaties getest ...en dan heeft Ma long nieuw frame met een paar als reserve.

Pas daarna gaat zo,n frame in produktie (met de nodige consessies die massa produktie met zich mee brengt) en worden nieuwe griphelftjes ontworpen. Tot die tijd speelt zo,n speler dan tijdje met de griphelftjes van een frame wat er meest op lijkt of dat van het vorige frame.
Zijn de griphelftjes klaar worden de griphelftjes van Ma Longs frame nog even vervangen.

Bijkomend voordeel - tegewoordig - is dat dan dit soort threads op interenet forums verschijnen en hun werk doen.
Effectieve reclame voor niks afgezien van het sponsoren van het chinese team en Ma Long.
Dat zegt niet dat zo,n frame dan niet goed is. PG-7 schijnt een behoorlijk goed frame te zijn alleen Ma long speelt met een frame wat heel anders gemaakt is zonder de concessies van massa produktie. Het kan bijv prima de zelfde verlijming hebben als de violin en accoustic bijvoorbeeld en speciale hoogwaardige fineer. Als veel zelfbouwers in bijv Duitsland en VS met dat soort lijm frames in elkaar kunnen knutselen kunnen ze dat bij Galaxy of sword (denk dat één van die twee of beide de frames voor dhs bouwen) ook ....en veel sneller. Is dat beter doen ze dat zo simpel is het gewoon. Maar die verlijming is niet te gebruiken voor massa produktie zonder dat een frame veel duurder wordt omdat er een langere droogtijd is.
Zeker weten doe ik het niet maar dit is meest waarschijnlijke scenario wat ik zo bedenken kan.
René
Beginner
Beginner

Bericht door René »

En hoe zit het met de ITTF vergunning ???
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Een ITTF vergunning is volgens mij niet nodig op frames toch? Alleen op Rubbers.

Ik weet wel dat de japanse tafeltennisbond alleen goed gekeurde frames toe laat. Daarom staat er op sommige frames J.T.T.A (Japanese Table Tennis Association)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Herbert
Super Member
Super Member

Bericht door Herbert »

al speel je met een plaat van 122 bij 144 cm mag dat nog, zolang het maar 80% hout is
Yasaka Sweden Classic
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

van_doorn schreef:Een ITTF vergunning is volgens mij niet nodig op frames toch? Alleen op Rubbers.
.

Klopt, rubbers hebben een registratie nodig en merken betalen daarvoor. Daarvan bestaat ook een - gigantische - lijst met rubbers en wat niet is toegelaten en op die lijst staat is verboden.
Frames zijn alleen algemene regels voor die betrekking hebben op de bouw. Zelfbouw frames moeten daar dus wel aan voldoen. Maar scheidsrechters zullen niet controleren op basis van een lijst met geregistreerde merknamen of frames omdat die niet bestaat.
Een regel is ook dat de buitenlaag van een frame altijd van hout moet zijn. Vandaar dat carbon dus ook nooit aan de buitenkant van een frame zit.

Een plaat van 144 bij 122 mag trouwens niet omdat er geen geregistreerde rubbers bestaan waarmee je zo,n frame kan beplakken. Althans niet op een manier die reglementair is toegestaan.
Herbert
Super Member
Super Member

Bericht door Herbert »

het gaat om het idee hé;) maar je hebt gelijk had ik niet aan gedacht,
Yasaka Sweden Classic
Forehand: Darker VLON-S Blue (sponge), Zwart
Backhand: Friendship 729 FX-C, rood 1.8
Plaats reactie