Cured rubber?
Cured rubber?
Bij mijn zoektocht naar voor mij geschikte lange noppen kwam ik een aantal keren de opmerking cured pips, topcured pips enz. tegen. Geen idee wat het betekent maar er zal hier vast wel iemand zijn die dit wel weet dus als iemand dit kan uitleggen, heel graag.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
-
ardane
- Silver Member

Re: Cured rubber?
"Cured" of "treated" betekent hetzelfde: een rubber wordt nabehandeld op een manier die ervoor zorgt dat het ding zich anders gedraagt (doorgaans gladder) dan toegestaan. Onder de regels van de ITTF is het niet toegestaan om zulke rubbers in officiele wedstrijden te gebruiken. De verkoop ervan is echter net zo min verboden als de behandeling zelf.Depavan schreef: 22 okt 2024, 15:35 Bij mijn zoektocht naar voor mij geschikte lange noppen kwam ik een aantal keren de opmerking cured pips, topcured pips enz. tegen. Geen idee wat het betekent maar er zal hier vast wel iemand zijn die dit wel weet dus als iemand dit kan uitleggen, heel graag.
Vaak bestaat zo'n behandeling ("cure") uit een mechanisch proces (hitte of straling) en/of een chemisch proces (aanbrengen van een stofje zoals lijm of olie).
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Bedoelen ze hier niet gebooste rubbers zoals in de zon leggen, of magnetron.....
Ze zijn behandeld zodat ze de dingen doen die de ITTF niet meer wil.
Er worden in het buitenland zoals India en China ook nog gewoon rubbers gemaakt zoasl vroeger die super illegaal zijn in officiële wedstrijden.
Extra lang, extra dik, frictionless ....
Ze zijn behandeld zodat ze de dingen doen die de ITTF niet meer wil.
Er worden in het buitenland zoals India en China ook nog gewoon rubbers gemaakt zoasl vroeger die super illegaal zijn in officiële wedstrijden.
Extra lang, extra dik, frictionless ....
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Ik vermoed dat het inderdaad zoiets is. Het viel me op dat het altijd om ox-versies gaat en dat het beduidend duurder is dan 'normale' lange noppen. Variërend van 40+ euro tot over de 200 euro wat in mijn ogen redelijk belachelijk is.