Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Bericht door Wizzy82 »

Het is natuurlijk wel een beetje competitievervalsing, want hij heeft ruimschoots de hoogste rating in de poule.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 22 jul 2024, 14:16 Het is natuurlijk wel een beetje competitievervalsing, want hij heeft ruimschoots de hoogste rating in de poule.
Omdat er altijd eentje is met de hoogste rating van de poule zou er altijd sprake moeten zijn van competitievervalsing.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

De persoon ik kwestie heeft zo'n 80 rating meer als de 2e in poule. Dat is best veel. Zeker als het af gaat zetten tegen de zwakste in de poule daarmee is het rating verschil bijna 500. Dat Is echt enorm. Overigens vind ik dat een groot deel van de onderste rating niet in deze poule thuishoort. Ik had juist verwacht dat ik gezien ik nu niet meer in de laagste klasse speel (was een andere afdeling) de ratings wel dichter bij elkaar zouden liggen, Dus dit verbaast mij wel weer. 4e klasse is in deze afdeling de middelste klasse van de afdeling namelijk.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

In de 4e klasse was ik ook vaak de hoogste in rating.
We hadden ook tegenstanders die eigenlijk 1e klasse speelden, maar team 1 was het hoogst haalbare.
Er zijn zaken die hier invloed op hebben. In dit geval wilde hij 2e klasse spelen, maar kreeg hij geen plek in dat team.
Team 2 speelt 4e klasse ... Maar hij zal hier flink zakken in rating denk ik want verliezen kost erg veel punten en dan komt het weer goed.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat had ik dus in de 5e klasse. Echter daar was het verschil nog veel meer.
Ik heb vrijwel altijd 4e klasse gespeeld en soms 3e klasse als we kampioen werden (toen had ik betere teamgenoten).
4e klasse in die afdeling en soms een uitstapje naar de 3e klasse vond ik heerlijk. Die klasse was vroeger toen je ook nog een 6e klasse had ook veel sterker dan nu het geval is. De afdeling waar ik nu ga spelen is de 4e klasse iets sterker volgens die club genoten. Wellicht even sterk als hoe vroeger de 4e klasse was in de andere afdeling. Nu ik ben benieuwd. Als ik ergens tussen de 50 en 67% speel dan ben ik tevreden. Als ik puur naar de rating kijk dan zou dat moeten kunnen lukken.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 19 mei 2024, 09:51
TwoFace schreef: 17 mei 2024, 09:19 wij richten ons op de 3de klasse, maar dat wordt wellicht 4de klasse...
Omdat (a) de ratingberekening hier in Duitsland anders is dan de ELO in Nederland, en (b) ik nog nooit competitietafeltennis op dat niveau in Nederland heb gezien, is het voor mij wat moeilijk in te schatten hoe de speelsterkte in zulke klassen is.
@TwoFace: jij was op het toernooi in Coevorden en speelde daar de derde toernooiklasse. Kun jij inschatten of de klassen 1-5, die bij dat toernooi werden aangehouden, ongeveer overeenkomen qua sterkte met de reguliere competitieklassen 1-5? Kwam een derde klasse op dat toernooi ongeveer overeen met de gemiddelde derde competitieklasse?
@Ardane, excuses ik zie dit bericht nu pas. In mijn optiek kwam het niveau aardig overeen met de klasse indeling bij ons (regio oost) competitie.
Ik speelde destijds volgens mij al 4de klasse (of toch 3de want dat heb ik ook een seizoen gedaan), maar 3de en 4de klasse vond ik aardig overeen komen bij ons (ook veel dezelfde teams die wel eens stuivertje wisselen).

Maar zoals anderen ook al zeggen, het verschilt enorm per regio ook.

Toen ik een aantal jaren geleden nog 5de klasse speelde tikte ik soms makkelijk 3de en 4de klassers weg op toernooien (maar die speelden dan zelf bv in regio noord).

Daarnaast heb je natuurlijk altijd nog het feit of het spel van de tegenstander je ligt of niet.

Tegen betere snellere spelers speel ik ook vaak beter. Een verdediger kan ik niet geweldig tegen spelen bv.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Onze indeling is ook bekend. We hebben eindelijk weer een poule van 6 teams.
Ons team gemiddelde staat op 1216 en zijn hiermee de nummer 5 in rating. Echter hebben we een lage rating speler erin staan voor backup/reserve. Als ik die niet meereken is het teamgemiddelde 1263 en is het de 3e in rating. Zit 1 team bij die erg sterk is met alleen 1300+ rating spelers 1309 tot 1378.

Veel nieuwe namen. Paar heb ik eerder gezien maar dat was 2017 ergens. 1 speler van 2022 net voordat ik met de noppen begon volgens mij.

Maar heb er zin in. Nog een paar weken. eerst vrijdag de laatste zomeravond, dan 7 september openingstoernooi en dan 10 september beginnen met de duo en de 13e regulier.

DUO zijn we de nummer 2 in rating. 20 spelers ik ben nummer 9 in rating. 1331 als hoogste, 1028 als laagste en een speler zonder rating.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Leuk man, dankzij jou maar even in de ttap gekeken en inderdaad, bij ons is de indeling ook gemaakt.

Qua rating staan we nu als team 2de zie ik, maar onze 2 nieuwe spelers (beide zonder rating) zijn nog niet ingedeeld.
Een aantal teams uit de poule ken ik al, eentje ervan zaten we vorig seizoen ook bij in de poule zelfs. Sommige teams ken ik gedeeltelijk.
Als ik deze indeling zo bekijk, maken we best wel kans om eerste te worden in de poule denk ik, maar het is altijd afwachten. Toevallig kom ik zelf net bij de fysio vandaan i.v.m. overbelasting in mijn rechterschouder en rug door het vele klussen en verhuizen, dus dat moet wel genezen zijn wil ik goed kunnen spelen, maar ik heb hoop.

Ik heb 31 augustus een toernooi en ik zie dat we vrijdag de 13de hoe verzinnen ze het he..... ook onze eerste wedstrijd is.

Ik heb er ook weer zin in. Ik woon nu wel in een andere plaats en training is eigenlijk logischer om hier te doen (op dinsdag ipv woensdag), eens kijken hoe dat gaat verlopen. 5 minuutjes op de fiets of 15 minuten met de auto is het verschil....
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Even gekeken naar het aantal teams.
Regulier is van 139 naar 138 teams gegaan. Duo van 230 naar 243 teams.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Ja, de trend zet door - "kannibalisatie".
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Mooi verwoord, maar goed ik snap zelf niet zo goed waarom men voor 5 wedstrijdjes langer onderweg wil zijn dan aan het spelen.

@ Garfield, waarschijnlijk ga ik niet tegen je teamgenoot spelen (of waar je afgelopen vrijdag tegen hebt gespeeld). Die uitwedstrijd val ik waarschijnlijk uit omdat ik dan mogelijk niet kan. Is nog niet zeker maar toch...

Komende vrijdag nieuwe rubbers ik ben benieuwd.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Mooi verwoord, maar goed ik snap zelf niet zo goed waarom men voor 5 wedstrijdjes langer onderweg wil zijn dan aan het spelen.

@ Garfield, waarschijnlijk ga ik niet tegen je teamgenoot spelen (of waar je afgelopen vrijdag tegen hebt gespeeld). Die uitwedstrijd val ik waarschijnlijk uit omdat ik dan mogelijk niet kan. Is nog niet zeker maar toch...

Komende vrijdag nieuwe rubbers ik ben benieuwd.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Hij speelt 3 thuis en en 3 uit wedstrijden dus geen idee of je tegen hem moet :D.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Wizzy82 schreef: 19 aug 2024, 13:16 Mooi verwoord, maar goed ik snap zelf niet zo goed waarom men voor 5 wedstrijdjes langer onderweg wil zijn dan aan het spelen.
Tsja. Hoe lang je moet rijden hangt ook af met de grootte van de competitie. Als de spoeling dun is, neemt de reistijd toe.

De achterliggende reden is, denk ik, een kortere duur van de competitiewedstrijd. Met vijf wedstrijden (duo) ben je ergens kort na 22u vaak wel klaar. Even een nazit, en voor twaalven in bed.

Met tien wedstrijden (regulier) ben je vaak een stukje na 23u of 24u pas klaar. Nazit en terugrijden van $verweggistan en je ligt pas om 02:30 in bed. Zeker op doordeweekse speelavonden, en als de jaren vorderen, is dat wel wat belastend.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Jemig, duren die wedstrijden zo lang?
Op hoeveel tafels wordt er tegelijkertijd gespeeld bij jullie, dan?
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Eén, per wedstrijd. Het komt wel voor dat de laatste wedstrijden op twee tafels gespeeld worden; niet onmogelijk, maar gegeven het wedstrijdschema ook niet altijd handig.

Zeker niet als een speler zowel in een duo- als in een regulier team speelt op dezelfde avond.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

yoass schreef: Zeker niet als een speler zowel in een duo- als in een regulier team speelt op dezelfde avond.
Dit kan en mag niet eens, want de reguliere competitie gaat voor de DUO-competitie. Daarmee bedoel ik dat de vaste competitie-avonden van clubs (bij de meeste clubs is dat vrijdagavond) ingepland staan voor de reguliere competitie. De DUO-competitie avonden dienen op een andere avond gespeeld te worden. Bijv maandag, dinsdag, woensdag of donderdag. Zo kan een speler die beide speelt nooit tegelijkertijd op 1 avond beide spelen.
Zou dat namelijk wel het geval zijn en ik zou de tegenstander zijn van het reguliere team zou ik gelijk bezwaar maken dat iemand op dezelfde avond in 2 verschillende competities speelt.
Dat iemand invalt in een hoger team in de reguliere competitie en dus 6 wedstrijden speelt op een avond heb ik geen moeite mee en komt wel eens voor.

@ ardane... 2.30 u is zwaar overdreven. Meestal ben je rond 23.00 u klaar met spelen. Als het allemaal 4 en 5 setters zijn dan 0.00 u. Bij thuiswedstrijden blijf ik dan wel eens zitten tot 1.00 u.. Dan lig ik om 1.30 u in bed.

Bij uitwedstrijden die om 0.00 u blijven we meestal niet lang meer zitten. Wellicht max tot 0.30 u. Dan max 1.00 u rijden (dat is inclusief teamgenoten thuisbrengen). Dan ben ik rond 1.30 u in bed.

Zoals je ziet is 2.30 u overdreven en kan ik mijn eigenlijk geen 1 wedstrijd herinneren dat ik zo laat thuis was. Tenzij je ergens heel lang blijft hangen en onderweg nog ergens kebab gaat eten. Ja, ik ken teams die dat doen en zelfs hun adresjes hebben en sinds zo zelfs toevallig teams van andere clubs tegenkomen die dat ook doen.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 19 aug 2024, 23:13
yoass schreef: Zeker niet als een speler zowel in een duo- als in een regulier team speelt op dezelfde avond.
Dit kan en mag niet eens, want de reguliere competitie gaat voor de DUO-competitie. [...]
Dat iemand invalt in een hoger team in de reguliere competitie en dus 6 wedstrijden speelt op een avond heb ik geen moeite mee en komt wel eens voor.
Zelfs dat mag hier niet. Je kunt maar één wedstrijd tegelijkertijd spelen. In de online uitslagensystemen kun je dan ook niet iemand op een tweede wedstrijd plaatsen als de eerste nog niet is afgelopen.
@ ardane... 2.30 u is zwaar overdreven. Meestal ben je rond 23.00 u klaar met spelen. Als het allemaal 4 en 5 setters zijn dan 0.00 u.
Ook dat vind ik akelig laat. Hier starten de wedstrijden doorgaans rond 19:00, maximaal 20:00 uur. Een wedstrijd tussen twee viermansteams is na anderhalf uur wel gespeeld. De wedstrijden met zesmansteams duren gemiddeld iets meer dan twee uur.
Maar goed, hier komt het met uitzondering van de Bundesliga ook niet voor dat er maar op één tafel wordt gespeeld. Twee of drie tafels is de norm.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat kan hier gelukkig wel. Al weiger ik de officiele app te gebruiken van de bond. Ik vind de TT-app nog steeds gebruikvriendelijker.

De hele competitie-avond op 2 of zelfs 3 tafels spelen is niet prettig. Je hebt dan nauwelijks rust. Of je speelt of je bent aan het tellen (hier is reguliere competitie 3 tegen 3 en per tafel heb je dus 3 mensen nodig). Alleen landelijk (met uitzondering van Eredivisie) spelen ze 4 tegen 4 op 2 tafels en dan in 14 wedstrijden. Iedereen speelt 3 wedstrijden en dan komen daar nog 2 wedstrijden bij. Dus eigenlijk worden er 7 wedstrijden op 1 tafel gespeeld. Dit zou korter moeten duren dan de 10 wedstrijden op 1 tafel. Echter ik heb ooit 1x ingevallen in een team dat landelijk speelt en de reacties waren best negatief. Je kunt teamgenoten niet coachen, niet veel praten met elkaar langs de kant etc... Het was gewoon minder gezellig en zo. Al lang is bekend dat spelers dit eigenlijk niet meer willen, maar de bond weigert het te veranderen.

@ iedereen... Hebben jullie het nieuws al vernomen dat de bond de beslissingswedstrijd om het landskampioenschap tussen de voorjaarskampioen en najaarskampioen wil afschaffen. Dit betekent dat er dus geen overal kampioen is en dat geeft dus een probleem wie er voor Nederland in Europa mag gaan spelen. Want Nederland heeft maar 1 Europese plek voor een team in de cl-voorronde van tafeltennis.

Backup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Wizzy82 schreef: 19 aug 2024, 23:13
Dit kan en mag niet eens, want de reguliere competitie gaat voor de DUO-competitie. Daarmee bedoel ik dat de vaste competitie-avonden van clubs (bij de meeste clubs is dat vrijdagavond) ingepland staan voor de reguliere competitie. De DUO-competitie avonden dienen op een andere avond gespeeld te worden.
Nou, nee. R en D zijn simpelweg twee van elkaar losstaande competities. Het enige waar ze elkaar raken is dat er wel aanvullende invalbepalingen zijn voor spelers die in de ene competitie spelen en in de andere invallen.

Een speler kan gewoon in beide competities deel zijn van een team. En dan zijn ook die invalbepalingen niet relevant, dan gelden de invalregels binnen de competitie in kwestie.
Plaats reactie