Voorjaar 2024
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Re: Voorjaar 2024
Gisteravond was onze eerste DUO wedstrijd.
Onze ratings 1259 en ik 1125.
Tegenstanders 1214 en 1163.
Mijn teamgenoot moest eerst tegen de hoge rating. Hij had het heel zwaar. van 0.2 voor naar 2.2. 5.0 achter in de laatste. Maar vocht zich terug naar 6.4. 7.7 en wint met 7.11.
Daarna moest ik tegen de andere speler. Eerste set moest ik even wennen aan zijn effect. Hij gaf erg veel backspin. Maar die kon ik dus mooi slaan met de noppen. 9.11 en daarna 2x 6-11.
We zijn gaan dubbelen. En die hadden we moeten winnen, maar ging de laatste set mis. De eerste combinatie waren zij beter, de 2e wij. 11-9 voor hun, 2-11 voor ons. toen weer 11-8 voor hun, 6-11 voor ons. Dus de eerste 5 punten moeten we punten pakken om dan de 2e deel de winst te pakken. Deel 1 ging goed. We draaiden bij 5-4 voor hun. Echter ging het daarna minder goed als verwacht. Kwam nog op 9-9 .... matchpoint achter ..... en mijn teamgenoot mist een hele hoge bal. verloren.
Daarna moest ik tegen de hogere rating. Dat ging eigenlijk erg makkelijk. 7, 4 en 5-11. Ik kon de ballen goed lezen. Rustig blijven. De goede ballen uitzoeken om met de noppen te slaan. Niet elke backspin bal slaan maar gewoon goed en slim gespeeld.
Mijn teamgenoot speelde niet heel erg goed. Had veel last van de backspin ballen van de tegenstander die hij maar probeerde te spinnen en in het net sloeg. Eerste set 10-8 achter, maar toch nog winnen met 12-14. 2e set ging beter en won hij met 5-1. Daarna ging hij weer kloten en kwam weer met 10-8 achter. Maar ook deze kon hij omdraaien naar winst 10-12.
Totaal overwinning 1-4 voor ons. Mijn rating naar de 1148.
Onze ratings 1259 en ik 1125.
Tegenstanders 1214 en 1163.
Mijn teamgenoot moest eerst tegen de hoge rating. Hij had het heel zwaar. van 0.2 voor naar 2.2. 5.0 achter in de laatste. Maar vocht zich terug naar 6.4. 7.7 en wint met 7.11.
Daarna moest ik tegen de andere speler. Eerste set moest ik even wennen aan zijn effect. Hij gaf erg veel backspin. Maar die kon ik dus mooi slaan met de noppen. 9.11 en daarna 2x 6-11.
We zijn gaan dubbelen. En die hadden we moeten winnen, maar ging de laatste set mis. De eerste combinatie waren zij beter, de 2e wij. 11-9 voor hun, 2-11 voor ons. toen weer 11-8 voor hun, 6-11 voor ons. Dus de eerste 5 punten moeten we punten pakken om dan de 2e deel de winst te pakken. Deel 1 ging goed. We draaiden bij 5-4 voor hun. Echter ging het daarna minder goed als verwacht. Kwam nog op 9-9 .... matchpoint achter ..... en mijn teamgenoot mist een hele hoge bal. verloren.
Daarna moest ik tegen de hogere rating. Dat ging eigenlijk erg makkelijk. 7, 4 en 5-11. Ik kon de ballen goed lezen. Rustig blijven. De goede ballen uitzoeken om met de noppen te slaan. Niet elke backspin bal slaan maar gewoon goed en slim gespeeld.
Mijn teamgenoot speelde niet heel erg goed. Had veel last van de backspin ballen van de tegenstander die hij maar probeerde te spinnen en in het net sloeg. Eerste set 10-8 achter, maar toch nog winnen met 12-14. 2e set ging beter en won hij met 5-1. Daarna ging hij weer kloten en kwam weer met 10-8 achter. Maar ook deze kon hij omdraaien naar winst 10-12.
Totaal overwinning 1-4 voor ons. Mijn rating naar de 1148.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Lekker hoor, goeie uitslag dus en zelf weer wat rating omhoog ook!
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Zucht. Heb ik met veel pijn en moeite een speler gevonden die met we duo wil spelen.
Meld hij dat hij waarschijnlijk het hele jaar niet meer kan spelen omdat hij wat voelt in zijn achillespees en bang is dat het afscheurt.
Ga eerst eens naar de dokter joh ....
Meld hij dat hij waarschijnlijk het hele jaar niet meer kan spelen omdat hij wat voelt in zijn achillespees en bang is dat het afscheurt.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Wat een kneuzensport is het toch he... dat tafeltennis...GarField000 schreef: 01 feb 2024, 10:31 Zucht. Heb ik met veel pijn en moeite een speler gevonden die met we duo wil spelen.
Ik kwam er ongeveer een jaar geleden achter (omdat ik met slechts 2,5 km fietsen al pijn kreeg in beide knieën en dan nog 2,5 km moest fietsen)... dat ik maar eens een fysio moest bezoeken. Bleek dat mijn kruisbanden van mijn linkerknie waren gescheurd... echter alleen te herleiden naar 13-14 jaar geleden toen ik een tijdje lang met een heel erg dikke knie heb gelopen dankzij een hardloop ongelukje.... uiteindelijk gekozen voor revalidatie/training van de omliggende spieren (operatie kon, maar werd afgeraden)...... helaas door verwaarlozing van mijn kant (moet eigenlijk elke dag oefeningen doen, maar door privéomstandigheden ben ik er op een gegeven moment mee gestopt... begint de pijn alweer terug te komen... maar het houd me nog niet tegen met wedstrijden, mijn adrenaline is gelukkig sterker dan mijn pijn
Ben enigzins wel teleurgesteld dat ik door een maandje geen oefeningen doen voor mijn gevoel een half jaar stevig trainen ongedaan heb gemaakt.... dus ik ga toch kijken of ik zelf door weer oefeningen te doen de pijn weer weg kan nemen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Als je een kleine oefenroutine in je leven kan passen zou dat een stuk prettiger zijn.
meestal hoeft dat niet lang/veel .....
Mijn teamgenoot is vanmorgen toch naar de huisarts geweest. Hij heeft een ontsteking en krijgt diclofenac wat dat ook zijn mag.
2 weken rust. We hebben de wedstrijden verdeeld die hij zou spelen tot de 29e februari. Ik moet nu alleen even een DUO partner regelen voor 13 februari. Maar dat moet vast lukken.
Mijn teamgenoot is vanmorgen toch naar de huisarts geweest. Hij heeft een ontsteking en krijgt diclofenac wat dat ook zijn mag.
2 weken rust. We hebben de wedstrijden verdeeld die hij zou spelen tot de 29e februari. Ik moet nu alleen even een DUO partner regelen voor 13 februari. Maar dat moet vast lukken.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Ja klopt... ik had het ook gewoon moeten blijven doen, maar ja prioriteiten stellen he... en soms eerst op je bek gaan om zoiets te leren ;-)GarField000 schreef: 01 feb 2024, 12:21 Als je een kleine oefenroutine in je leven kan passen zou dat een stuk prettiger zijn.
Diclofenac heb ik zelf ook wel vaker al moeten slikken... dat is een 'zware' ontstekingsremmende pijnstiller (ik moet eerlijk zeggen dat veel pijnstillers maar weinig effect op mij hebben)... mijn moeder (klein oud vrouwtje ondertussen) heeft zelfs angst voor die pijnstiller, maar als zij er eentje neemt, dan ligt ze onder zeil en kan ze niks meer... bij mij helpt het lichtelijk de pijn te verstillen.
hopelijk knapt je teamgenoot snel op, diclofenac krijg je meestal alleen als de pijn vrij heftig is.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Volgens mij was de pijn niet heftig hoor. Hij komt morgenavond bij de wedstrijd gewoon kijken
.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Dan is het opvallend dat ze diclofenac voorschrijven, die krijg je normaliter alleen als er ook behoorlijke pijn is... zelf heb ik gehad bij een peesontsteking in mijn rechterschouder en ik verging al van de pijn als ik ook maar ietsje probeerde die arm op te tillen...GarField000 schreef: 01 feb 2024, 13:59 Volgens mij was de pijn niet heftig hoor. Hij komt morgenavond bij de wedstrijd gewoon kijken.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Diclofenac kun je gewoon zonder recept bij de drogist kopen, net zoals paracetamol, aspirine of ibuprofen.
https://shop.diegrenze.nl/sanias-diclof ... 12-5mg-tab
https://shop.diegrenze.nl/sanias-diclof ... 12-5mg-tab
Dat was eerder niet zo.... maar misschien is de dosering wel waar het om gaat. ik zie dat het slechts 12,5 mg is, dus dat is een heel lichte dosis.
Net zoals je ibuprofen 400 mg vrij kan kopen, maar ik heb 800 mg liggen op recept van mijn tandarts (heftige wortelkanaal behandeling).
Net zoals je ibuprofen 400 mg vrij kan kopen, maar ik heb 800 mg liggen op recept van mijn tandarts (heftige wortelkanaal behandeling).
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Tot nu toe doe ik 3 keer thuis mee, waarvan we er al 1 hebben gehad. Alleen tegen teams waarbij ik geen enkele speler heb gehad, maar dan nog hebben die spelers een lagere rating waardoor de motivatie er nog niet echt zal zijn. Uitwedstrijden heb ik op dit moment al helemaal geen zin in.
Vanavond spelen dus mijn teamgenoten en ik vermaak mij wel met mijn andere hobby bordspellen spelen.
Vanavond spelen dus mijn teamgenoten en ik vermaak mij wel met mijn andere hobby bordspellen spelen.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Er zijn wat vakantieplanningen in de app gekomen en ik speel nu 10 vd 10 duo wedstrijden hahaha.
Lekker. Gisteravond moest de verwachte titelkandidaat tegen de nummer laatste maar het is 5-5 geworden.
Wij mogen vanavond. Nou ja ik niet, ik ga 10 wedstrijdjes tellen.
Lekker. Gisteravond moest de verwachte titelkandidaat tegen de nummer laatste maar het is 5-5 geworden.
Wij mogen vanavond. Nou ja ik niet, ik ga 10 wedstrijdjes tellen.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
10 wedstrijden tellen? Dus ook die van de tegenstander? Ben je gek of zo? Ik zou dat echt niet willen doen. Hoogstens een wedstrijdje, maar echt geen 10.
Backup:
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ja leuk joh. Ik ben gek op tellen 
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Jij liever dan ik. Tel je ook hard op zoals het eigenlijk hoort? Dat doe ik namelijk wel altijd en ik kan mij dus soms best irriteren aan tellers die dat niet doen want dan moet ik gek de tijd de stand op het telbord controleren.
Backup:
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik tel altijd hardop. Als ik een teller heb die niet hardop telt vraag ik het altijd.
We hebben gisteren met 7-3 gewonnen
Ik zal het niet wedstrijd voor wedstrijd uitschrijven ....
Maar net als vorig seizoen is 1 persoon de eerste wedstrijd niet goed genoeg. Kan hele mooie ballen slaan maar is nog niet stabiel. Hij is dan ook de persoon die alle 3 de wedstrijden heeft verloren. 2 x stond hij met 2-0 voor, terug naar 2-2 en dan 10-8 in de 5e en 2x verspeeld hij de winst.
Onze nieuwste speler met 1416 rating heb ik nu voor het eerst zien spelen.
Speelt met lange noppen met 0,5 spons. Maar een hele andere speelstijl voor mijn gevoel.
Heel veel geduld. 90% is gewoon de bal terug brengen. Maar hij draait veel met zijn batje. Dus de ene keer krijgen ze lange noppen terug van de BH, dan weer normaal backspin van het rubber .... .hetzelfde van de forehand. Hij zou veel meer kunnen aanvallen vooral op de 2e ballen na de lange noppen. Maar zelfs als hij hem dan op de FH krijgt schuift/kapt hij hem terug. Maar het is niet eens echt schuiven, meer gewoon terug leggen. Niet spectaculair op een paar hele mooie lage kapballen ver van tafel na. Maar wel winnend. Alle 3 wedstrijden gewonnen met 3-1
Maar ik zou mijn koffie er niet koud voor laten worden.
Volgende week alleen een DUO op dinsdag. Vrijdag vrij (5 in een poule)
We hebben gisteren met 7-3 gewonnen
Ik zal het niet wedstrijd voor wedstrijd uitschrijven ....
Maar net als vorig seizoen is 1 persoon de eerste wedstrijd niet goed genoeg. Kan hele mooie ballen slaan maar is nog niet stabiel. Hij is dan ook de persoon die alle 3 de wedstrijden heeft verloren. 2 x stond hij met 2-0 voor, terug naar 2-2 en dan 10-8 in de 5e en 2x verspeeld hij de winst.
Onze nieuwste speler met 1416 rating heb ik nu voor het eerst zien spelen.
Speelt met lange noppen met 0,5 spons. Maar een hele andere speelstijl voor mijn gevoel.
Heel veel geduld. 90% is gewoon de bal terug brengen. Maar hij draait veel met zijn batje. Dus de ene keer krijgen ze lange noppen terug van de BH, dan weer normaal backspin van het rubber .... .hetzelfde van de forehand. Hij zou veel meer kunnen aanvallen vooral op de 2e ballen na de lange noppen. Maar zelfs als hij hem dan op de FH krijgt schuift/kapt hij hem terug. Maar het is niet eens echt schuiven, meer gewoon terug leggen. Niet spectaculair op een paar hele mooie lage kapballen ver van tafel na. Maar wel winnend. Alle 3 wedstrijden gewonnen met 3-1
Maar ik zou mijn koffie er niet koud voor laten worden.
Volgende week alleen een DUO op dinsdag. Vrijdag vrij (5 in een poule)
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
ardane
- Silver Member

Kwisvraag: stel, je wilt tweemaal 50mg Diclofenac (of driemaal 800mg ibuprofen) per dag nemen zonder doktersrecept, wat moet je dan doen?TwoFace schreef: 02 feb 2024, 09:22 .... maar misschien is de dosering wel waar het om gaat. ik zie dat het slechts 12,5 mg is, dus dat is een heel lichte dosis.
Ik heb niet meegedaan en mijn team heeft gelijk verloren met 8-2. Dat bedoel ik dat een kampioenschap halen vrij kansloos is gezien mijn zwakkere teamgenoten. Nu begrijpen jullie mijn motivatie problemen wellicht nog beter.
Backup:
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik zou dan echt gaan kijken naar andere mogelijkheden. Want zo wordt de frustratie dusdanig groot dat je gaat stoppen en dat zou zonde zijn.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar onze nieuwe speler bv komt van een andere vereniging omdat hij daar anders ook niet op zijn nivo kan spelen. Het team waar hij in zat viel uit elkaar en alleen nog een DUO team bleef over in de opties.
Dus hij is overgestapt naar een andere club.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar onze nieuwe speler bv komt van een andere vereniging omdat hij daar anders ook niet op zijn nivo kan spelen. Het team waar hij in zat viel uit elkaar en alleen nog een DUO team bleef over in de opties.
Dus hij is overgestapt naar een andere club.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Voor dit seizoen is dat natuurlijk al te laat, maar in het verleden heb ik dat wel gedaan voor alleen de competitie.
Volgende competitie maar eens rond gaan kijken inderdaad.
Volgende competitie maar eens rond gaan kijken inderdaad.
Backup:
Backup: