Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2024

Bericht door Wizzy82 »

ardane schreef: 26 jan 2024, 12:23 Sorry, ik ben helemaal los.
...want ik zou zo'n bal met de forehand aan moeten vallen cq smashen
Van wie moet dat dan?

Heb je wel eens van Noshad Alamiyan gehoord?
Die speler speelt vanwege een lichamelijke beperking vrijwel uitsluitend met de backhand. Aanvallend sowieso.
Je zou kunnen zeggen: "dat hoort niet zo. Dat zou niet moeten. Dat doe je fout."

Ehm...zeg dat maar niet: hij staat namelijk momenteel op de ITTF-wereldranglijst op plek 51, en laat daarmee tienduizenden spelers die spelen "zoals het moet" ruim achter zich.
https://www.youtube.com/watch?v=CEBXxWeTq5M
Ik heb het filmpje gezien, maar daarin zeggen ze dat hij geen officiële wedstrijden mag spelen (wk's etc.). Wel een erg gave manier van spelen en hij wisselt ook nog eens regelmatig van hand. Hoge ballen slaat hij met de andere hand af. Bijzondere speelstijl.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Mijn teamgenoot werd een keer helemaal boos omdat een dame waar hij tegen speelt alleen de bal terug schuift. En als hij dan ging aanvallen sloeg ze dubbel zo hard terug en won ze het punt. Hij werd er gewoon boos om. Dat )*&^schuiven ... hij had zelfs de sneeuwschuiver uit het magazijn gehaald om aan haar te geven. Maar is het niet ZIJN gebrek als hij daar niet tegen wint? De dame in kwestie kan niet openen dus wacht af op de tegenstander. Het is wat het is en je moet tegen elke tegenstander iets vinden om 'hun' spel te doorbreken. Of dat nu een schuiver, lange nopen, aanvaller is maakt in deze niet uit. Bij iemand die constant aanvalt probeer je dat ook te ontregelen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 26 jan 2024, 13:39 Ik heb het filmpje gezien, maar daarin zeggen ze dat hij geen officiële wedstrijden mag spelen (wk's etc.).
Merkwaardig. Hij heeft aan de WK2023 in Durban meegedaan en speelde onlangs nog WTT Contender-toernooien.
Soms succesvol, soms kansloos: https://www.youtube.com/watch?v=jybNGdAUJOg
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Sorry, ook geen motivatie om hier een up-date te geven over de competitie wedstrijd.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Wizzy82 schreef: 27 jan 2024, 13:01 Sorry, ook geen motivatie om hier een up-date te geven over de competitie wedstrijd.
Al had ik gisteren wel een grappig punt. Ik raakte de bal op het randje van mijn batje. Hierdoor sprong de bal omhoog, maar kwam hoog vlak achter het net van de tegenstander. De bal stuitte recht omhoog waardoor de wat kleine tegenstander er onmogelijk bij kon. Hij kon er gelukkig ook om lachen.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Vandaag van een club de clubkampioenschappen gespeeld en daarbij uitgevallen tegen de organisatie, want bij iedere poule van 5 (waarin ook zwakke spelers zaten) gingen er 2 dit een hij had zichzelf in een makkelijke poule geplaatst. Daarnaast is 4 wedstrijden (waarvan 1 je nauwelijks een wedstrijd kunt noemen tegen een beginner) gewoon te weinig vind ik. Om 12.30 u was ik namelijk al klaar. Tegen de andere spelers in de poule heb ik wel lekker gespeeld en ik werd 3e. Echter de fijnste wedstrijd heb ik tegen iemand gespeeld die ook niet doorging. Aangezien de organisatie geen verliezers ronde of zo deed heb ik nog een potje tegen hem gespeeld waarbij mijn forehand goed liep.

Daarna ben ik maar naar huis gegaan, want ik was behoorlijk pissed.

Ik had ipv van 4 poules van 5 gewoon 2 grote poules van 9 a 10 spelers gemaakt en dan de poules op 2 tafels laten spelen. Dan kom je tenminste wel aan je wedstrijden en laat je de finale de wedstrijd zijn tegen degene die bovenaan in de poule eindigd. Dan blijft ook iedereen veel langer in de zaal want nu zorg je ervoor dat iedereen die is uitgeschakeld al naar huis gaat. Ook dat heb ik hem verweten.

Gelukkig organiseert mijn andere club het veel beter met een eigen klasse, een open klasse en een hussel dubbel. Dat toernooi is ook altijd veel gezelliger vind ik.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik zou vandaag meehelpen met het organiseren van de OTC (toernooien door het hele land voor 40+sers).
In de hoogste poule viel iemand uit en ontstond er een gaatje. De mede organisator vroeg of ik spullen bij me had. Ja.
Ok ga je maar omkleden.

Poule van 9. Hoge ratings. 3x 1500+ (hoogste heeft 1555), 2 x 1400+, 2 x 1350+ toen mijn teamgenoot met 1225. En als laatste ik op 1130 ergens.
Mijn eerst overwinning was tegen een 1355 rating. Als 7e moest ik tegen mijn teamgenoot en eigenlijk wilde ik alleen die winnen.
na een moeizame eerste set had ik een giga lekkere 2e set. Ging allemaal lekker, hij was te afwachtend en dat werkt niet. 3e ging hij eigenlijk spelen alles of niks. Gewoon veel risico en dat ging erg goed. Helaas dus van mijn teamgenoot verloren.

Ik moet zeggen, 8 wedstrijden vind ik wel veel. Ik ben niet meer de jongste hahaha. En het werd erg laat. We waren pas rond 18.00 uur klaar. Dus 8 uur spelen. Dat vind ik wel te lang vooral omdat er ook mensen uit oss, rotterdam en amsterdam kwamen.
Poules van 6 zou prettiger zijn denk ik.

Maar weer lekker gespeeld ondanks dat ik niks gewonnen heb. Ik ben niet van tafel geslagen ondanks het nivo verschil.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Heb je ook tegen iemand uit Oss gespeeld? Return of OTTC? Van beide clubs ken ik wel mensen.

Ik heb mij voor de competitie ingedeeld dat ik na de wedstrijd van afgelopen zaterdag nog 2 andere thuiswedstrijden speel en verder niets. Ik ben totaal niet gemotiveerd en wil sowieso niet tegen teams spelen waar ik al eerder tegen heb gespeeld en uitwedstrijden heb ik sowieso geen zin in op dit moment.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik weet dat er iemand was uit Oss maar die zat niet in mijn poule denk ik.

Dat je geen motivatie hebt om te spelen snap ik wel. Als het nivo zo groot is, is er gewoon geen f..k aan.
Daarom ben ik bv met de noppen gaan spelen. Vond het zo saai worden. Nu met de noppen heb ik weer heel veel plezier in het spelen.
Maar hierdoor werd het verschil nog groter in nivo :D .... maar het is mij dus gelukkig gelukt naar de 2e klasse te verhuizen wat dan weer een tikkie te hoog is, maar heb er wel veel plezier in (kan goed tegen me verlies als iemand gewoon beter is).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 26 jan 2024, 13:39
ardane schreef: 26 jan 2024, 12:23 Sorry, ik ben helemaal los.
...want ik zou zo'n bal met de forehand aan moeten vallen cq smashen
Van wie moet dat dan?

Heb je wel eens van Noshad Alamiyan gehoord?
Die speler speelt vanwege een lichamelijke beperking vrijwel uitsluitend met de backhand. Aanvallend sowieso.
Je zou kunnen zeggen: "dat hoort niet zo. Dat zou niet moeten. Dat doe je fout."

Ehm...zeg dat maar niet: hij staat namelijk momenteel op de ITTF-wereldranglijst op plek 51, en laat daarmee tienduizenden spelers die spelen "zoals het moet" ruim achter zich.
https://www.youtube.com/watch?v=CEBXxWeTq5M
Ik heb het filmpje gezien, maar daarin zeggen ze dat hij geen officiële wedstrijden mag spelen (wk's etc.). Wel een erg gave manier van spelen en hij wisselt ook nog eens regelmatig van hand. Hoge ballen slaat hij met de andere hand af. Bijzondere speelstijl.
Ik heb het filmpje ook gezien, zeker bijzondere speelstijl, maar dat hij zijn FH helemaal niet kan gebruiken is onzin, ook in dit filmpje gebruikt hij zijn FH meerdere malen, maar je ziet alleen wel dat hij er niet echt mee aanvalt... net als ik dat niet met mijn BH doe.

Wel mooi spel overigens en ik ben jaloers op die BH... maar goed.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 26 jan 2024, 13:40 Mijn teamgenoot werd een keer helemaal boos omdat een dame waar hij tegen speelt alleen de bal terug schuift. En als hij dan ging aanvallen sloeg ze dubbel zo hard terug en won ze het punt. Hij werd er gewoon boos om. Dat )*&^schuiven ... hij had zelfs de sneeuwschuiver uit het magazijn gehaald om aan haar te geven. Maar is het niet ZIJN gebrek als hij daar niet tegen wint? De dame in kwestie kan niet openen dus wacht af op de tegenstander. Het is wat het is en je moet tegen elke tegenstander iets vinden om 'hun' spel te doorbreken. Of dat nu een schuiver, lange nopen, aanvaller is maakt in deze niet uit. Bij iemand die constant aanvalt probeer je dat ook te ontregelen.
Helemaal met je eens, je moet op elke speelstijl kunnen anticiperen en het moeten vind ik persoon maar onzin, ik snap het vanuit een theoretische gedachte wel, dat als je het op een bepaalde manier aanleert je in theorie het meest succesvol kan worden als speler... maar als je iemand pakt zoals ik, die op latere leeftijd (38) voor het eerst eens is gaan spelen... vervolgens nauwelijks tot geen training heeft gekregen en je dus zelf een spelletje aanleert, dan ga je niet meer heel veel veranderen in dat spel (nu 44, speel in essentie nog hetzelfde, maar dan wel veel beter natuurlijk nu)... Maar nee, ik speel niet conform de gestelde theorieën en dat begint al met mijn stand achter de tafel, mijn manier van bewegen (rond de 190, 93 kg en niet de meest lichtvoetige)... maar ik verbaas vriend en vijand in heftige rallies toch nog regelmatig dat ik bepaalde ballen kan pakken, waar ze dachten dat ik dat niet meer kon... niet conform de theorie, maar gebruik makend van mijn spagaat achtige benen en lengte die ik heb... en door dan het spel te vertragen, kan ik meestal weer op tijd bij de tafel staan.

Ik heb overigens ook een hekel aan schuivers, maar dat is ook een spelletje... en ondertussen kan ik ze beter hebben, maar pak en beet 2 jaar geleden zou ik van een echte schuiver altijd verliezen. Meestal omdat ik het geduld niet kan bewaren en niet goed genoeg kan openen en het dan toch doe.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Jammer van die motivatie Wizzy82, dat is toch wel wat het spelletje leuk blijft houden als je die motivatie wel hebt.

Wij hebben afgelopen vrijdagavond de eerste wedstrijd gespeeld tegen op papier de zwaarste tegenstander (qua rating). Het is de club waar ik ook wel eens train, ik ken dus die 3 spelers die over de vloer kwamen ondertussen best redelijk.
Ik merkte met inspelen al.... oei ik ben niet scherp, balletjes van de grond rapen ging niet, veel ballen over de tafel... tjonge jonge, waar ben ik mee bezig.... ik had ondertussen mijn Yinhe Y-13 gepakt om te spelen (gewoonte), niet denkende aan het feit dat ik daar al zeker een maand niet meer mee gespeeld met al mijn ge experimenteer....

Ik zou speler B zijn, dus eerst mijn team genootje die slechts 3 wedstrijden gaat spelen dit seizoen... ze zit niet zo lekker in haar vel en vind tafeltennis erg leuk, maar kan de emoties niet goed kwijt als het even niet loopt bij haar. Ze moest tegen de zwakste speler van het andere team en won vrij makkelijk met 3* 11-8. Daarna mocht ik tegen hun '2de' speler, ik kende haar... ze heeft een moeilijk spelletje, maar tijdens trainingen tikte ik haar vrij makkelijk weg dus ik had er wel vertrouwen in. Nou onterecht, want ik kwam er niet in... we hadden wel lange rallies, logisch omdat we beiden goede verdedigers zijn, maar het afslaan lukte haast niet...toch 11-7 voor mij... volgende game ik kon wel de kansen creëren, maar het afmaken is geen 1 keer gelukt, dus je raad het al, ik begon steeds meer tegen mijzelf te spelen. 6-11 voor haar... helaas bleef ik tegen mijzelf spelen 8-11, 7-11... punt naar de tegenstander en veel belangrijker... ik had er geen plezier in.

Toen mijn andere teamgenootje, hij is overgekomen uit het lagere team, maar ik heb hem hoog zitten, allereerst een heel fijne persoon, vriendelijk en sportief. En zijn spel is behoorlijk volgens het boekje en hij kan dan ook fantastisch spinnen. Hij heeft ooit jeugd gespeeld elders en is ook pas 2 jaar geleden bij ons heringetreden. Hij moest tegen de sterkste tegenstander....onderlinge rating verschil ten nadele van mijn teamgenoot (1121 vs 901) 220 punten... dus ik dacht ook dat zal wel een verlies worden, maar wat schetste mijn verbazing (teamgenoot maakte ook weinig fouten dit keer) 11-8, 7-11, 11-8, 12-10... heerlijke overwinning.

Toen de dubbel... ik met de dame in kwestie (dit keer met mijn Korbl SK7 combi), toen we een aantal jaren geleden nog teamgenoten waren dubbelden we nauwelijks, terwijl we denk ik wel goed samen kunnen dubbelen... zo ook dit keer 11-9, 14-16, 12-10 en 11-8... die ging naar ons, lekkere wedstrijd ook.
Daarna mocht ik tegen hun 'slechtste'.... op zich heeft hij een spelletje wat me niet zo heel lekker ligt, dus ik was niet van te voren overtuigd...
De eerste 12-10, de 2de 11-7... toen kwam ik daarna voor op 7-4 en maakte hij zijn zoveelste service fout, door dit maal niet de bal te slaan bij het opgooien... ik had medelijden en zei dus: die tellen we niet... doe maar overnieuw, misschien had ik dat beter niet kunnen doen... karma kwam daarna volledig aan zijn kant te staan... (paar keer netbal en randbal)... 11-13, toen begon ik weer vrolijk zelf veel fouten te maken 9-11.... dus een 5de... ik begon hem ondertussen te knijpen... 9-9.... ik kon een kans creëren en sloeg af (eindelijk succesvol) 10-9... toen denk ik dat het karma wat ik had gegeven (door hem die foutservice niet op te leggen) eindelijk terug kwam. Een randbal, 11-9 voor mij....

Daarna mijn teamgenootje (de dame) tegen hun beste... ze speelde best goed, maar hij beter 8-11, 6-11, 13-11, 7-11.

Toen mijn andere teamgenootje tegen de dame waar ik mijn eerste wedstrijd van verloor... en hij was kansloos, 3-11, 5-11, 8-11... het was voorbij voordat ik er erg in had...

Nu mocht ik tegen hun beste en ik kende hem aardig van de trainingen nu... wat denk ik mijn voordeel was, ik weet namelijk waar hij erg goed in is en waarin hij wat te kort schiet. Hij raakte erg gefrustreerd tegen mij want ik kwam ook eindelijk beter in mijn spel, ik kon afdwingen dat ik ballen kreeg waar ik op kan aanvallen en dit keer kon ik het ook gewoon afmaken zoals meestal ook wel lukt... dus de ene bal na de andere bal sloeg ik af... 11-5, 2de game werd ik wat onvoorzichtig en gaf ik hem teveel ruimte, 10-12, daarna werd het spannender (hij ging ook beter spelen, maar ik ook), rallies werden wat langer, maar puntje bij paaltje kon ik mijn eigen servicebeurten het verschil maken (ik had namelijk wel moeite met zijn services) 11-8 en 11-9.

Toen mijn teamgenootje (de andere man) tegen hun 'slechtste' en hij stond heerlijk zijn eigen spel te spelen en de tegenstander kon er niet heel veel mee en maakte zelf nog meer fouten tegen hem dan tegen mij 11-2, 11-4, 11-6. Makkelijke 3-0. Chapeau

Daarna de hekkensluiter, de 2 dames tegen elkaar. Het begon goed, mijn teamgenootje speelde haar eigen spel (veel spinnen, aanvallen) en pakte de eerste met 11-8, maar zoals ik al aangaf, is die andere dame een goede verdediger... ze had denk ik de kat uit de boom gekeken, want ze begon meer te verdedigen en haar eigen kansen te creëren (want afslaan kan ze ook wel heel goed) 9-11... mijn teamgenootje begon zich wat te frusteren weer (koppie niet goed, spel niet goed)... 3-11, 2-11...

Kortom 6-4 gewonnen en staan nu 2de gelijk met ander team, 1 wedstrijd was 8-2 geworden, dus 2 punten onder de nummer 1 nu. Wordt een boeiende poule denk ik zelf.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Zoals je teamgenootje met 3-0 won, zo kwam ik afgelopen vrijdag dus ook 2 tegenstanders tegen. Oke ik won wat minder dik omdat ik gewoon wat dingen uit probeer als ik weet (het gevoel krijg) dat ik hem toch niet ga verliezen. Echter juist dat gevoel dat ik weet dat ik hem toch niet ga verliezen is dus voor mij de reden waarom ik juist mijn motivatie kwijt raak. Ik wil graag spannende wedstrijden spelen tegen tegenstanders waarvan ik tot het uiterste moet gaan en niet effe iets uit kan testen.

Hoe hoog mijn team gaat eindigen boeit mij dus ook niet. Kampioen kunnen we ivm een cq 2 slechte spelers toch niet worden, dus dat beïnvloed uiteraard ook mijn motivatie. Wel mocht het nodig zijn zal ik vast een wedstrijd meer spelen mochten ze in degradatiegevaar komen, maar ik denk dat dit niet nodig zal zijn. Hopelijk hoef ik dus niet veel meer dan 3 thuiswedstrijden te spelen.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik snap het wel, maar toch ook niet... en dat zit er vooral in het feit, als je dus niet degradeert, ga je er blijkbaar ook van uit dat je niet promoveert... want anders zou je daar een goeie bijdrage aan kunnen leveren.

Wij hebben 1 speler die dit niveau echt niet aankan en die stellen we ook niet zo vaak op, hij zegt ook maar max 4 keer te kunnen, maar daarvan was er eentje de eerste wedstrijd en die was al ingepland met de andere spelers... en aangezien hij maar zo weinig kan, is hij bewust niet 2 keer achter elkaar ingepland en zo blijft 2 keer over...
stomme is... hij staat nog steeds niet in het systeem... dus voorlopig kan hij niet eens meedoen...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Zo werkt het hier niet want anders hadden we onze 4e klasse plaats terug gegeven als de zwakste nauwelijks zou spelen. Echter degene wil gewoon wel graag spelen dus dan hebben we geen andere optie dan 5e klasse te spelen en weet je al op voorhand dat doordat degene weinig wint je ook geen kampioen zult worden ook al zou ik alles winnen (je wordt immers kampioen op basis van hoe goed de zwakste speler het doet tov de zwakke spelers van de andere teams). De klasse waar ik al 2 seizoenen onder mijn niveau speel en ik dus dat nu voor de 3e x achter elkaar zou gaan doen. Dan is het toch niet gek dat mijn motivatie weg is. Mijn teamgenoten begrijpen dat gelukkig en snappen waarom ik nauwelijks competitie wil spelen.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 29 jan 2024, 22:59 Zo werkt het hier niet want anders hadden we onze 4e klasse plaats terug gegeven als de zwakste nauwelijks zou spelen. Echter degene wil gewoon wel graag spelen dus dan hebben we geen andere optie dan 5e klasse te spelen en weet je al op voorhand dat doordat degene weinig wint je ook geen kampioen zult worden ook al zou ik alles winnen (je wordt immers kampioen op basis van hoe goed de zwakste speler het doet tov de zwakke spelers van de andere teams). De klasse waar ik al 2 seizoenen onder mijn niveau speel en ik dus dat nu voor de 3e x achter elkaar zou gaan doen. Dan is het toch niet gek dat mijn motivatie weg is. Mijn teamgenoten begrijpen dat gelukkig en snappen waarom ik nauwelijks competitie wil spelen.
Ja, dit wat je uitlegt snap ik wel, toch zijn wij wel eens vaker al bijna eerste geworden (was in de 6de klasse) op slechts een paar puntjes ondanks dat we bv een speler met 13% en eentje met 25% hadden in het team, het was zwaar vechten voor de rest om dat percentage te compenseren, maar toch (bijna) gelukt.... dat bedoel ik met die motivatie...

Maar goed dit hangt ook af natuurlijk van hoe vaak die spelers met het lage percentage spelen en ook hoe vaak diegenen met het hogere percentage spelen...

Op zich verdelen we altijd wel enigzins gelijkwaardig, maar het is ook op basis van inzet en kunnen en willen... bv die speler die nu mee gaat doen, is nauwelijks betrokken, weinig aanwezig (ook op trainingen bijna niet zichtbaar), laat niks van zich horen... behalve eenmalig dat hij 4 data zou kunnen, waarbij er 2 achtereenvolgende wedstrijden zijn en er meerdere mensen kunnen en willen... tja dan krijgt niet perse zo iemand gelijk alle wedstrijden die hij wil. We moeten ook kantine diensten draaien, het schema daarvan heeft hij ook nog helemaal niet op gereageerd, na meerdere keren vragen... voorlopig staat hij nog niet in het systeem... en zolang dat niet geregeld is, zal hij überhaupt niet ingezet gaan worden.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat zou je natuurlijk als motivatie kunnen zien, maar als jij degene bent die alles moet winnen en dat het merendeel van de wedstrijden met 2 vingers in de neus doet waardoor het saai is ebt die motivatie daarvoor ook weg. Zeker als je al 2 seizoenen zo hebt gespeeld dat je erg veel makkelijk won.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 30 jan 2024, 17:01 Dat zou je natuurlijk als motivatie kunnen zien, maar als jij degene bent die alles moet winnen en dat het merendeel van de wedstrijden met 2 vingers in de neus doet waardoor het saai is ebt die motivatie daarvoor ook weg. Zeker als je al 2 seizoenen zo hebt gespeeld dat je erg veel makkelijk won.
Ja ik snap je gedachte, maar zelf kun je er dus wel wat aan doen om uit die situatie weg te komen en door niet gemotiveerd te zijn en juist niet te spelen, zorg je wellicht dat je in die situatie blijft. Makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, ik weet het. Maar zelf heb ik tenslotte ook in die situatie gezeten en heb ik ook het punt bereikt waar jij nu in zit... maar ik heb toen toch besloten juist mijn stinkende best te doen om ons als team daar uit te krijgen, dus door zelf 100% te presteren (100% rating) en de 'slechte spelers' zo te coachen en tips te geven dat ze in plaats van bv 13%/24% op 24% en 33% uit zijn gekomen... waarbij dat kleine verschil net het laatste zetje de goede kant op kan zijn. Als je geen keuze hebt en je zit in de situatie waar je in zit, moet je toch proberen het beste er van te maken of inderdaad zelf bij een andere club gaan spelen en deze mensen lekker in een lagere klasse het zelf te laten uitzoeken.

Om je motivatie weer terug te krijgen kan je ook jezelf uitdagen natuurlijk om nieuw geleerde dingen toe te passen in een wedstrijd, dat heb ik ook een tijdje gedaan... slagen die je wel kan ondertussen, maar bv merkt dat je die in wedstrijden eigenlijk niet gebruikt... zorgen dat je die wel gaat gebruiken... dat is op zich al een uitdaging vind ik zelf.

Of nog eentje voor jou, als het echt zo makkelijk is voor je, beetje flauw, maar ga eens met je andere hand spelen ;-) uitdagend genoeg als het goed is.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Goed bedoelde adviezen, maar op ten duur heb je dat dingen proberen in die makkelijke wedstrijden ook wel gezien.

Ik wil mij gewoon erg graag vastbijten in een wedstrijd en ik merk dat dit zelfs niet meer lukt tegen die ene speler van het andere team (tegenstander) dat enigszins wel mijn niveau aantikt als de andere 2 zo matig zijn dat ik daar makkelijk van win. Voor dat enigzins leuke ene potje op een avond kan ik mij dus ook al moeilijk motiveren.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Heel jammer, maar ik begrijp je wel hoor... ik probeerde mee te denken... aangezien ik het zelf ook heb meegemaakt... ik denk dat jij nu op het punt staat waar ik op gegeven moment ook wel stond... de spreek woordelijke druppel... ik heb toen aangegeven (maar die optie was er toen nog bij ons), dat ik of hoger zou gaan spelen of ermee zou gaan stoppen, zo zat ik er toen ook echt wel in.

Dan heb je echt inderdaad te lang al te weinig uitdaging meer in de tegenstanders, eigenlijk zou je dus met 2 vingers in neus de 100% kunnen halen, dan is het inderdaad niet leuk meer.... en blijkbaar hebben jullie door een gebrek aan teams/spelers ook geen andere mogelijkheden qua indeling...kwartje valt nu beter bij me, is erg jammer dat het zo is.

Andere clubs in de buurt waar je wellicht nog bij kan aansluiten, of kan dat niet meer? Of bv DUO gaan spelen, waardoor je wellicht met minder mensen in een team kan en op hoger niveau kan spelen...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie