GarField000 schreef: 26 jan 2024, 10:15
Wizzy82 schreef: 26 jan 2024, 09:25
@ Garfield000 Stel je zou zonder noppen spelen zou je dan eigenlijk dit niveau wel halen?
Mij maakt het verder niets uit want mijn mening (met name over lange) noppen spelers houd ik toch altijd. Dat het veelal mensen zijn die zonder noppen niet of nauwelijks kunnen tafeltennissen (of een stuk lager zouden spelen). Sowieso zijn de wedstrijden tegen met name lange noppen spelers meestal de saaiste wedstrijden vind ik waar ik als tegenstander, maar weinig voldoening uit kan halen. Ook als ik de wedstrijd met meestal contraspel of bolle topspinballen en dan de slag er na rustig terug leggen en lange rally's win. Het zijn vind ik vaak niet de mooiste wedstrijden.
.....................n de spelers winnen die er niks mee doen. Ik won op 1 of 2 uitzonderingen na ALTIJD van de noppen spelers t/m 3e klasse omdat ze er niks mee doen en alleen wachten op jou fouten. Dat zijn de noppen spelers waar jij op doelt en die jij vaak tegen komt. Zo'n noppen speler ben ik zeer zeker niet. Toen ik in 2018/2019 weer met noppen ging spelen ben ik er na 2 seizoen weer mee gestopt juist omdat ik alleen ging verdedigen. Ondanks dat ik op 100% in de competitie stond. Maar dat is niet mijn spel. Toen ben ik weer naar traditionele rubbers gegaan en ben ik me verder gaan verdiepen hoe ik wel met lange noppen aan kan vallen.
Een groot voorbeeld voor mij is Manika Batra.
En als ik heel eerlijk ben .... Zij zal nooit de top 20 halen in de wereld juist omdat ze beperkt is in haar spel door lange noppen.
Ik denk zelf ook dat de noppen een gebrek zijn des te hoger je gaat spelen, daarom zie je ook niet veel noppenspelers in de top... Mathias Falck speelt natuurlijk met korte noppen, niet te vergelijken met lange noppen....
Ik denk dat ik nog steeds te weinig doe met mijn noppen, dat weet ik wel zeker, maar denk je dat ik met niet noppen rubber in eens meer doe ofzo?? Nee, ik ben nog lerende en ik ben op een zeker moment (dacht zelf na 1,5 seizoen) gaan spelen met noppen en ik vind het gewoon geweldig leuk om te spelen met noppen. Heeft niks met een gebrek te maken. Als ik het frame van een ex-team genoot van me pak dan speel ik zelfs veel beter wat ik kan hetzelfde, maar dan met meer snelheid (ok effect omdraaien wordt wel lastig, maar ik kan nog steeds goed verdedigen met mijn BH, aanvallen zal beter gaan want daarin beperkt mijn noppen rubber).... misschien ga ik ook nog wel eens over op 'normale rubbers' maar ik vind het spelletje van vertragen/versnellen te leuk...
Het grappig vind ik dat jij wizzy de wedstrijden saai noemt, maar die wedstrijden kunnen eigenlijk alleen saai zijn als beide partijen te weinig doen of als er aan 1 kant inderdaad iemand staat die alleen maar blockt en wacht op een fout van de ander...
Terwijl als ik soms naar 2 zeer aanvallende spelers kijk, lijkt het wel alsof ze maar 1 ding kunnen, namelijk blijven aanvallen in dezelfde hoek... steeds iets harder, steeds iets meer spin... kan een mooie slag zijn, kan een mooie bal zijn, maar om nou te zeggen dat zo'n rally spannend is... nee niet echt.
Ik kijk ook veel toptafeltennis en de leukste rallies ontstaan in mijn ogen uit spelers die niet alleen maar hetzelfde doen, maar afwisselen, ook met snelheid en of ze nu noppen of gewone rubbers hebben, dat doet er eigenlijk niet toe...
ps. die aparte slag heb ik verdedigend en die is ook zeker niet uit het boekje... maar is ook effectief en misschien had ik die ook moeten vastleggen, maar ik heb ze ondertussen bij meer mensen gezien. Ik was daar een tijdje mee gestopt omdat ik te horen kreeg van 'een trainer' dat die slag niet zo hoort... maar ondertussen is het gewoon 1 van de optionele slagen die ik gebruik... met BH doe ik of die slag, of choplock, of gewoon blocken of kappen, heel soms een push block (te weinig nog) en een heel enkele keer contra slag (maar dat ziet er niet uit, omdat die techniek bij mij niet goed genoeg is en is nog weinig effectief).
Wat mij verder opvalt is dat veel mensen die in de jeugd hebben gespeeld vaak een heel goede aanvallende BH hebben... maar die mensen die niet in de jeugd hebben gespeeld lijken daar vaak moeite mee te hebben.... iemand anders die dat ook al eens is opgevallen?
ps. er zijn ook wel eens saaie wedstrijden... meestal is mijn tegenstander dan iemand die alleen maar schuift.... dat zouden ze moeten verbieden want dat is echt saai... ik probeer altijd toe te werken naar een aanval, ondanks mijn noppen...
maar weet je wat de grap is..... als anderen willen aanvallen, waarom blijven ze dan mijn FH mijden? Waarom... omdat ik daar graag mee aanval