Ganzentoernooi 11 November
Ganzentoernooi 11 November
Iemand van hier die hier aan meedoet? Ik wil me mogelijk opgeven, maar ik lijk alleen te zijn vanuit de club... en ik twijfel ook nog (het is toch ruim een uur rijden).. maar lijkt me best leuk.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Re: Ganzentoernooi 11 November
Ik kan je het toernooi aanbevelen.
Aan de drie edities onmiddellijk vóór Corona heb ik meegedaan. Het is er altijd gezellig, tamelijk druk, sportief en de kantine is top.
Deze keer kom ik niet als speler, maar houd ik tijdens het toernooi een paar keer ergens in een hoekje een verhaal voor geinteresseerden over "Rubbers plakken, zonder kliederen en peuteren".
Aan de drie edities onmiddellijk vóór Corona heb ik meegedaan. Het is er altijd gezellig, tamelijk druk, sportief en de kantine is top.
Deze keer kom ik niet als speler, maar houd ik tijdens het toernooi een paar keer ergens in een hoekje een verhaal voor geinteresseerden over "Rubbers plakken, zonder kliederen en peuteren".
Ik heb me ingeschreven ondertussen, dus ik ga er wel als speler naar toe. .. blijkt dat er toch nog iemand van de club ook naar toe gaat, maar dan via een andere club uit de buurt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Waar is dit?
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Dit valt tegelijkertijd met het Udens Open. Dat is een toernooi waar ook oud bekende tafeltennissers aan mee doen.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
Dit valt tegelijkertijd met het Udens Open. Dat is een toernooi waar ook oud bekende tafeltennissers aan mee doen.
Backup:
Backup:
Yep Coevorden... Uden, klinkt ook leuk, maar dat is nog eens verder weg voor me, al valt het qua km's verschil wel mee zie ik...
Moet zeggen dat ik nog niet eerder zo ver weg naar een toernooi gereden ben (Coevorden), moet eens kijken hoe me dat bevalt.
Moet zeggen dat ik nog niet eerder zo ver weg naar een toernooi gereden ben (Coevorden), moet eens kijken hoe me dat bevalt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ligt eraan waar je voorkeur naar uit gaat. Op zich is het best leuk om aan een toernooi mee te doen in een andere afdeling. Dan speel je bijna zeker tegen tegenstanders waar je normaal gesproken niet tegen speelt in de competitie. Dat is meestal een van de redenen om wel of niet met een toernooi mee te doen. Naast de locatie en of de club gezellig is cq het toernooi goed is georganiseerd.
29 oktober is er trouwens ook nog een toernooi in Schaijk bij Revanche mocht je interesse hebben. Daar speel je sowieso veel wedstrijden want na de gewone poule ga je sowieso door (winnaars en verliezerspoule). Meestal kom je dan uit op zo'n 6 a 7 wedstrijden minimaal.
29 oktober is er trouwens ook nog een toernooi in Schaijk bij Revanche mocht je interesse hebben. Daar speel je sowieso veel wedstrijden want na de gewone poule ga je sowieso door (winnaars en verliezerspoule). Meestal kom je dan uit op zo'n 6 a 7 wedstrijden minimaal.
Backup:
Backup:
Ga ik nog een keer kijken, blijkt Uden voor mij toch minimaal 35-50 km verder te liggen dan ik dacht, door eerst te zoeken op Schaijk.... LOL
Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel best vaak niet dezelfde mensen tref op toernooien als in de competitie, natuurlijk is er wel eens overlap, maar niet heel veel. Ik denk dat het komt omdat de meeste toernooien waar ik wel eens aan meedoe richting noorden liggen en veel mensen uit de regio Drenthe/Friesland/Groningen dan aan de toernooien meedoen, terwijl ik die niet tref in de competitie.
Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel best vaak niet dezelfde mensen tref op toernooien als in de competitie, natuurlijk is er wel eens overlap, maar niet heel veel. Ik denk dat het komt omdat de meeste toernooien waar ik wel eens aan meedoe richting noorden liggen en veel mensen uit de regio Drenthe/Friesland/Groningen dan aan de toernooien meedoen, terwijl ik die niet tref in de competitie.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Coevorden is 158 km, Uden 71. Coevorden gaat hem zeker niet worden hahaha.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Bij mij is het ongeveer precies andersom... serieus naar Coevorden (de kortste (meest logische) route is 70,9 km) en naar Uden (niet de specifieke locatie (want die ken ik nog niet ;-) ) 119 kmGarField000 schreef: 17 okt 2023, 23:23 Coevorden is 158 km, Uden 71. Coevorden gaat hem zeker niet worden hahaha.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yes, er gaat nog iemand van onze club die kant op, leuk man! En als het goed is, komt hij ook neuzen op het forum. :-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Met de toernooien in Schaijk en Uden doe ik waarschijnlijk meen in de 4e klasse. Niet in de 5e klasse waar ik zelf speel want ik wil eindelijk eens wat meer tegenstand ervaren.
Backup:
Backup:
Mag je dat zelf bepalen dan? Meeste toernooien waar ik speel wordt je ingedeeld op basis van je licentie of rating, maar Ganzentoernooi lijkt ook een soort eigen inbreng te geven. Zelf speel ik nu 3de klasse en dit bied mij zeker voldoende uitdaging, dus daar ga ik ook op Ganzentoernooi in spelen.
Wat ik ook vaak bij toernooien doe (als het kan) is dubbelen met een hoger geplaatste clubgenoot, dan moet ik voor dubbel in elk geval uitkomen in een hogere klasse en daar haal ik ook altijd veel plezier uit). Zo stond ik al eens tegen 2 2de klassers in een dubbel en bv een eerste divisie speler gecombineerd met een 5de klasser (ik speelde toen zelf ook nog 5de klasse), mijn clubgenoot speelde toen 2de klasse. En buiten het feit dat we best succesvol waren, 2 gewonnen, 2 verloren... degenen waar we van verloren, die speelden later allebei de finale dus geen schande....
Nu hou ik er sowieso van om te dubbelen, met de noppen kan je dan echt van toegevoegde waarde zijn, vooral als je combineert met een goede aanvaller.
Wat ik ook vaak bij toernooien doe (als het kan) is dubbelen met een hoger geplaatste clubgenoot, dan moet ik voor dubbel in elk geval uitkomen in een hogere klasse en daar haal ik ook altijd veel plezier uit). Zo stond ik al eens tegen 2 2de klassers in een dubbel en bv een eerste divisie speler gecombineerd met een 5de klasser (ik speelde toen zelf ook nog 5de klasse), mijn clubgenoot speelde toen 2de klasse. En buiten het feit dat we best succesvol waren, 2 gewonnen, 2 verloren... degenen waar we van verloren, die speelden later allebei de finale dus geen schande....
Nu hou ik er sowieso van om te dubbelen, met de noppen kan je dan echt van toegevoegde waarde zijn, vooral als je combineert met een goede aanvaller.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Op het Ganzentoernooi mag je het min of meer zelf bepalen. Je wordt wel gevraagd op te geven in welke klasse je wedstrijden speelt, zodat de organisatie een beetje in de gaten kan houden dat het eerlijk blijft.
Aan het toernooi doen ook mensen mee uit het buitenland (en die hebben geen Nederlandse rating), of mensen die nog nooit wedstrijden hebben gespeeld en uitsluitend trainen. Voor zulke deelnemers blijft het een gok de juiste klasse te vinden.
Aan het toernooi doen ook mensen mee uit het buitenland (en die hebben geen Nederlandse rating), of mensen die nog nooit wedstrijden hebben gespeeld en uitsluitend trainen. Voor zulke deelnemers blijft het een gok de juiste klasse te vinden.
Ja ik weet het, ik heb alleen maar wel de klasse aangevraagd die ik ook speel, dat vind ik het meest logisch.
Grappig, mensen uit het buitenland, dan kom ik in elk geval misschien spelers tegen waar ik nog nooit tegen gespeeld heb.
Grappig, mensen uit het buitenland, dan kom ik in elk geval misschien spelers tegen waar ik nog nooit tegen gespeeld heb.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ik ga een toernooi niet in om die te winnen, maar meer om extra wedstrijdritme op te doen en dan speel ik liever tegen sterke spelers waar ik mij aan op kan trekken. Daarnaast wil ik niet ver in het toernooi komen zodat ik ook nog wat aan mijn middag heb. Na 5 a 6 wedstrijden heb ik wel voldoende gespeeld.
Er wordt wel gekeken naar rating, maar mijn rating is dusdanig dat ik in de bovenste regionen van de 4e klasse mee zou doen in een aantal poules. Het zou dan vreemd zijn om mij in de 5e klasse in te delen.
Er wordt wel gekeken naar rating, maar mijn rating is dusdanig dat ik in de bovenste regionen van de 4e klasse mee zou doen in een aantal poules. Het zou dan vreemd zijn om mij in de 5e klasse in te delen.
Backup:
Backup:
Ik doe het ook vooral om ritme te krijgen/gewoon lol in het tafeltennissen. Maar 3de klasse is voor mij precies de uitdaging die leuk is, ik kan namelijk wel eens winnen, maar die kans is 50/50, dus ik wordt ook niet perse helemaal weggetikt, want dan noem ik het geen uitdaging meer ;-)
Voor de 3de klasse heb ik niet echt een hoge rating, maar redelijk gemiddeld, er zijn er genoeg variërend van 10-200 rating hoger in de huidige poule tot maximaal 95 punten lager... er zijn meer spelers met hogere rating dan een lagere rating. qua winst percentage sta ik momenteel in elk geval hoger dan qua rating in de lijst.
Ik snap je goed hoor, als jij qua rating eigenlijk hoog in de 4de klasse staat, moet je niet in de 5de klasse mee gaan doen.
Bij mij is het gewoon heel anders, qua rating zou ik in de 2de klasse de laagste rating hebben, in de 3de klasse dus een beetje een middenmoot onderin, 4de klasse zou ik wat hoger in de lijst staan, maar nog steeds mensen met soms 200 rating meer... echter in de 5de klasse bij ons zou ik dan weer bovenin staan qua rating. Dus op zich bij ons is het best goed ingedeeld qua rating in de competitie, op wat uitzonderingen na, maar dat zijn dan mensen die gewoon simpelweg niet in een hoger of lager team kunnen (of willen) spelen.
Voor de 3de klasse heb ik niet echt een hoge rating, maar redelijk gemiddeld, er zijn er genoeg variërend van 10-200 rating hoger in de huidige poule tot maximaal 95 punten lager... er zijn meer spelers met hogere rating dan een lagere rating. qua winst percentage sta ik momenteel in elk geval hoger dan qua rating in de lijst.
Ik snap je goed hoor, als jij qua rating eigenlijk hoog in de 4de klasse staat, moet je niet in de 5de klasse mee gaan doen.
Bij mij is het gewoon heel anders, qua rating zou ik in de 2de klasse de laagste rating hebben, in de 3de klasse dus een beetje een middenmoot onderin, 4de klasse zou ik wat hoger in de lijst staan, maar nog steeds mensen met soms 200 rating meer... echter in de 5de klasse bij ons zou ik dan weer bovenin staan qua rating. Dus op zich bij ons is het best goed ingedeeld qua rating in de competitie, op wat uitzonderingen na, maar dat zijn dan mensen die gewoon simpelweg niet in een hoger of lager team kunnen (of willen) spelen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
ps.... als ik wedstrijden speel, probeer ik altijd mee te doen om te winnen, ook als ik weet dat mijn kansen heel klein zijn... daar kijk ik niet naar, ik kijk per partij hoe het loopt.
Vorige toernooi waar ik aan mee deed, had ik mensen met meer rating en mensen met minder rating in mijn poule... uiteindelijk kwam ik sommigen later in het toernooi nog tegen en verloor ik uiteindelijk de finale van iemand die juist een veel lagere rating had... dus rating zegt mij niet zoveel, behalve als iemand 200+ meer rating heeft dan ik, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat het geen makkelijke partij voor mij wordt... maar ik heb al regelmatig van spelers met 150+ meer rating gewonnen en ook andersom met 150+ minder rating verloren....
Het liefst heb ik gewoon een goede topspinner tegenover me, dat worden de leukste rally's en haal ik het meeste voldoening uit de wedstrijd. Is het een schuiver, wordt het vooral een saaie wedstrijd.
Vorige toernooi waar ik aan mee deed, had ik mensen met meer rating en mensen met minder rating in mijn poule... uiteindelijk kwam ik sommigen later in het toernooi nog tegen en verloor ik uiteindelijk de finale van iemand die juist een veel lagere rating had... dus rating zegt mij niet zoveel, behalve als iemand 200+ meer rating heeft dan ik, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat het geen makkelijke partij voor mij wordt... maar ik heb al regelmatig van spelers met 150+ meer rating gewonnen en ook andersom met 150+ minder rating verloren....
Het liefst heb ik gewoon een goede topspinner tegenover me, dat worden de leukste rally's en haal ik het meeste voldoening uit de wedstrijd. Is het een schuiver, wordt het vooral een saaie wedstrijd.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13