Voorjaar 2023

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2023

Bericht door TwoFace »

jeetje dat klinkt ook echt dramatisch... dan hebben wij het nog niet zo slecht in de poule met de uitwedstrijden lees ik.
De meest vervelende zaal waar wij spelen heeft een heel oude houten vloer en een te laag plafond (officieel misschien zelfs te laag denk ik). Dan laat ik wel even achterwege dat het in het begin van de competitie soms steenkoud was in sommige zalen (10-12 graden).

Ik moet ook wel zeggen dat ik soms ook ervaar dat het heel veel uitmaakt of je aan de ene kant van de tafel staat of de andere.... soms is dat een kwestie licht of achtergrond, zoals een witte muur in jou geval.
Was dit een noodoplossing voor die club dan of hun vaste stek? Zo ja, dan verwacht je toch ook dat ze het iets beter maken voor een competitie?

Wij hebben helaas geen eigen zaal, maar huren een mooie sportzaal van 'sportfonds' (eigendom van gemeentes).... niet heel goedkoop, maar geen klagen over de zaal of faciliteiten.

Ik douche ook altijd direct na de wedstrijden, moet er niet aan denken om dat tot thuis uit te stellen en bovendien zit de douche pal naast de slaapkamer en aangezien het altijd laat wordt... zou ik dan minimaal mijn vrouw wakker maken.... dat vind ze denk ik niet leuk. Maar moet wel zeggen dat ze bij ons van alle douches, die ik tegen kom bij tegenstanders, nog altijd de beste douches hebben.

Soms douche ik wel eens met een piepklein pisstraaltje ergens, bibberend in een donker hokje.... maar nog steeds prettiger dan bezweet in de auto gaan zitten. LOL
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Geen idee wat de reden is. Het was voor mij de eerste keer hier.
Het was ook een 'grote' vereniging met 6 leden :). Ze hebben 2 duo teams met 3 spelers.
Via google had ik een ander adres gevonden dus ik denk dat het een noodoplossing is.
Dat hoop ik althans voor hun.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat is dan te hopen inderdaad.... want dit klinkt niet best.
Vind je dit serieus een grote vereniging of ben je sarcastisch? 8-)

Wij hebben 4 seniorenteams met in totaal 20 spelers en 9 jeugdteams die bestaan uit 31 spelers en dan hebben we nog 'wat' recreanten, vooral veel jeugd en ik denk nu ongeveer 5-10 senioren
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Ik ken die vereniging, en idd, een kleine vereniging. Hoeveel leden weet ik niet, maar idd, twee duoteams.

Heb er eerder ooit tegen gespeeld, ook in die oude stal op de camping. Moeilijk licht, overigens wat mij betreft niet eens zozeer dat het weinig was (is wel zo) maar vanwege de matige verstrooiiing - verblindend als je even omhoog kijkt. Betonnen vloer. Maar het meest irritante waren nog wel de houten steunberen. Obstakels binnen het court.

Ach, lang zo erg niet als die grote vereniging waar ik de finale van de bekercompetitie speelde, waarvan de supportersschare met niet alleen megafoons en een luchtalarm(!) naast het court stond maar zelfs met de hekjes stond te rammelen en smijten, het court op kwam en tijdens de wedstrijd(!) op 50cm van me af in mijn oor stond te schreeuwen (en de scheidsrechter, van dezelfde club, leek dat alleen maar lollig te vinden). Je probeert je af te sluiten van omgevingsinvloeden, maar dat blijkt dan toch niet echt mogelijk. Een armoedige accommodatie, daar kun je misschien niet alles aan doen (anders dan de vereniging opheffen), maar dergelijke excessieve onsportiviteit, daar móet je wat aan doen. Anders ben je geen lor waard. Nou, daar speel ik dan weer niet graag meer, sindsdien.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

@TwoFace: Ja dat was sarcastisch :)
Toen ik bij mijn vereniging begon waren er 23 reguliere teams.
Op dit moment hebben we
1 Ere-Divisie dames team.
1 Landelijk jeugd team
9 teams regulier (2e divisie, 3e divisie, 2x hoofdklasse, 1e klasse, 3e klasse, 2x 4e klasse en 5e klasse)
7 teams duo (waarbij dus een aantal dubbel spelen).

@yoass:
We waren gisteren met 2 teams van onze vereniging tegen 2 teams van hun vereniging.
Beide teams hebben 3 spelers. Dat waren gelijk alle leden zij hij. Beide teams was hun 3e speler ook aanwezig omdat beide teams kampioen konden worden. Ons andere team ook maar ook met 4-1 verloren.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Wat is groot? Ik heb vroeger toen ik nog in het bestuur zat van mijn club en we wel eens een bespreking hadden met de afdeling mijn zorgen wel geuit omtrent kleine clubs zonder jeugd (terwijl ze dat vroeger wel hadden). Dat deze op omvallen staan. Inmiddels zijn er ook een paar gestopt of een paar clubs hebben maar 1 of 2 teams in de competitie.
Ook zijn er clubs met locatie problemen. Zo spelen er nu maar liefst 3 clubs op 1 locatie en het is een kwestie van tijd denk ik dat de 2 kleinere clubs daar op zullen gaan in de grote club. Iets wat ik ook niet toe juich.

Wij zelf werken ook samen met een andere club, maar dit is omdat we anders een team minder zouden hebben en zij ook een team minder. Nu spelen 2 personen samen met 2 personen van onze club in een team. Onder de onze clubnaam, maar ze spelen wel in het andere dorp. Onze jeugd speelt ook samen met hun jeugd, maar dan onder de naam van hun club en ze spelen dan daar.

Bij de andere club waar ik geen competitie speel maar wel train is het makkelijker. Die zijn wat breder, maar op het Eredivisie team na qua niveau minder (hoogste daarna is 3e klasse). Teams bestaan daar allemaal uit 4 of meer spelers. Daar is het ook een komen en gaan van spelers omdat het een grotere plaats is.

Over de clubs die geen jeugd hebben en waar de spelers aardig op leeftijd zijn maak ik mij het meest zorgen om. Dat zij dus geen bestaansrecht meer hebben over pak en beet 10 jaar. Dat betekent dus ook minder tegenstanders voor ons. Kijk je bijv nu naar de tt-app en vergelijk je het aantal teams met 10 jaar geleden dan is dat bij zowel Gelre als Zuidwest bij beide afdelingen met 100 teams afgenomen. Doe dat 3x is 300 spelers per afdeling minder in 10 jaar tijd.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ja er zijn veel mensen weg gevallen bij het tafeltennis.
Om de een of andere reden is het lastig om de jeugd langer dan een paar seizoenen te houden.
Daarna is de leeftijd toch snel 50+ bij ons.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik herken dit ook wel, vooral dat van de jeugd... nu zijn wij best een uitzondering. Qua jeugd doen we het al jaren erg goed hier.... in de zin: veel aanwas en niet veel die weer stoppen.

Hoe dit kan... tja, er wordt veel aandacht aan geschonken... elk jaar wordt fors ingezet op het zogeheten 'scholierentoernooi' waar alle scholen in de buurt aan mee kunnen doen en er dit jaar iets van 200+ kinderen aan mee deden... daar blijft altijd wel wat van hangen.
De moeilijkste leeftijd die wij zien is 15+... dan haken er vaak wat af, die krijgen andere prioriteiten, zoals een bijbaantje op de zaterdag. Een vriendinnetje die aandacht nodig heeft etc.

Maar wat we ook wel vaker zien, is dat jeugd spelers op latere leeftijd (vaak rond de 40) weer terugkomen... ze hebben dan wat grotere kinderen zelf, zoeken een sport en denken dan weer aan tafeltennis.
Senioren vasthouden lijkt bij ons wel een probleempje.... daar hebben we best veel verloop. Ik heb zelf het gevoel omdat ze allemaal bepaalde specifieke eisen hebben, die niet altijd ingewilligd kunnen (en zeker ook niet altijd moeten) worden.

Zo hebben we vooral verloop in het laagste team (waar ik zelf vorig seizoen nog in zat)...
we speelden toen 5de klasse, ik speelde 83% en de beste speler na mij in dat team speelde 25%, 1 met 8% en 1 met 7% en eentje (met best veel wedstrijden) die 0% speelde.... dus we degradeerden naar de 6de klasse... maar aangezien ik al veel seizoenen ongewilde in de 6de klasse had gespeeld en ik de 5de eigenlijk al niet echt uitdagend meer vond, had ik ook gezegd: als ik weer 6de ga spelen, dan stop ik helemaal en ga ik een andere sport zoeken.... 5de klasse vond ik zelf nog wel acceptabel, maar dat kon de rest van het team gewoon echt niet aan...

Gelukkig was er wel een plekje voor mij in een team hoger (4de klasse) en bleven er genoeg spelers over in het laagste team (want daar zat nog een speler in die echter het seizoen 5de klasse geblesseerd was en er een nieuwe speler op de club was gekomen die ook competitie wilde spelen en zeker 6de wel aankan (5de ook wel). Dus mooie oplossing, ik een team hoger, zij versterking en zeker kans op promotie...

Nu staan zij ook 2de met slechts 1 puntje achter op de nummer 1 (daar moeten zij vrijdag tegen, dus beter/mooier kan niet)..
Maar dat hele team staat nu op losse schroeven (1 speler die niks van zich laat horen en ook niet gespeeld heeft), 1 speler die zelden speelt en zelden traint... 1 spelers die eigenlijk alleen als reserve wil en die waarschijnlijk ook stopt, de geblesseerde speler (op 1 na best van dat team) die wil stoppen en diegene die het meeste speelt en het redelijk doet... wil ook stoppen want die zegt nu dat hij absoluut niet thuishoort in de 6de klasse (echter staat nu nog maar op 65% dus ik heb daar wel mijn twijfels over, want hij stond het seizoen er voor op 25% in de 5de klasse)... m.a.w. dan is er geen team meer (max 3 man, waarvan ze planning er niet mee vol krijgen)....

Dus ik hoop stiekem op nieuwe spelers die wel competitie willen spelen (er lopen er wel een paar rond nu, maar die zijn nog niet duidelijk geweest of ze echt competitie willen gaan spelen.... anders gaan we in 5 jaar tijd van 5 naar 3 seniorenteams (met ook nog eens minder mensen per team)...

Hebben jullie dat ook... een soort ongeschreven regel... je moet minimaal 80% + staan om echt een klasse hoger te kunnen/moeten spelen... die ex-teamgenoot van me meent net zo goed als ik te zijn... terwijl ik 80+% deed in de 5de klasse (meerdere keren nu) en laatste keer 6de klasse op 100% stond en die ervoor op 81%)... in mijn ogen moet je jezelf eerst bewijzen voordat je zulke dingen roept.

Zelf kom ik dit seizoen tussen 47 of 57% uit (afhankelijk van laatste wedstrijd), sta nu op 52%... dan heb ik het gevoel dat ik in de juiste klasse zit... ik heb namelijk voldoende uitdaging en kan net zo makkelijk winnen als verliezen.... doel van mij is dan weer opklimmen richting die 80+ % en als dat lukt (en mijn teamgenootjes presteren minimaal soortgelijk aan dit seizoen... dan kunnen we ook wel promoveren volgend seizoen (dat doen we nu net niet tenslotte... (worden waarschijnlijk 2de).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik hoor niet thuis in de 4e klasse vind ik. Ik speel normaal minimaal 66% in de 3e. Laten we het houden op 50%.
Maar toch speel ik maar 14/18 (78%) nu in de 4e klasse. In de 3e klasse duo maar 44% (stond 50 voor de dramatische wedstrijd in de schuur).
Je zult altijd tegenstanders hebben die je precies uit je spel kunnen halen. Die een tactiek hebben waar je niet van kan winnen. En je hebt af en toe avonden dat je de ballen gewoon niet raakt. Het gaat er ook om of je het lekker spelen vind. Ik speel liever hoger want dan kan ik gewoon vrij spelen. Speel ik 4e klasse zo als nu zit er toch in mijn achterhoofd dat ik alles MOET winnen. Maar zo werkt het nou eenmaal niet.
In mijn team zit er ook iemand die zegt .. 4e klasse .. is veel te laag voor mij vind ik niks aan ...... maar speelt 12/27 ... 44%.
In de DUO 3e klasse staat hij 4 uit 8. 50% Bij ons was de duo van een lager nivo dan regulier maar ondertussen zijn ze wel even sterk geworden.
Maar wij hebben geen 'regels' betreft wie speelt met wie en hoor je er thuis ja of nee.

Ik ben 2003 begonnen bij mijn huidige club (ik kwam uit afdeling oost voordat ik naar IJsselstein verhuisde). Ik heb ben toen begonnen in een team en we hebben jaren en jaren samen gespeeld. 1 van de spelers was van een lager nivo maar er wordt nooit gezegd dat hij dan een lager team moet spelen. Als we kampioen in de 4e werden had hij 25/33% en en in de 3e klasse won hij soms 1 of 2 per seizoen. Toen hij gestopt is vlak voor corona hebben we een andere speler gevonden en een reserve die alleen speelt als iemand niet kan. Dit seizoen weer iemand erbij omdat ik in de 4e niet alles wilde spelen maar alleen speel als iemand niet kon. Ondertussen zijn dat er toch 6 geworden.

Ik ga volgend seizoen weg naar ander team (speelt nu met 3en DUO, en gaan met ons 4e regulier spelen. 2e klasse aanvragen maar afhankelijk van ruimte/rating wordt het misschien 3e klasse). We zitten nu met 5 in het team. Ik ga weg. Speler 4 stopt met regulier. Speler 3 wil niet meer op vrijdag. Speler 2 wil geen regulier meer. Dus blijft er 1 over. Hij zei al misschien regulier op dinsdag spelen. Kan maar dan kan hij niet meer DUO spelen met mij op dinsdag (dan ga ik met speler 5 alleen duo spelen). Maar wordt voor hem lastig om een regulier team te maken.

Ik weet dat er ook regio's zijn dat de teams gemaakt worden op rating. Hoogste 4 zitten in team 1. De volgende team 2 etc etc. Ben je wel het verhaal kwijt over wie met wie speelt, maar komen er in mijn ogen hele andere problemen kijken. Dan kom ik misschien in een team waar iemand zit die ik niet mag. Of die niet op vrijdag de thuiswedstrijden willen doen maar bv dinsdag. Maar goed. Dat is bij ons niet :).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Er is een soort van ongeschreven regel dat je gemiddeld genomen 30% van je huidige winstpercentage af kunt halen als je een klasse hoger gaat spelen.

In de 4e klasse heb ik jarenlang tussen de 70 en 50% gespeeld. Nu we zijn gedegradeerd naar de 5e klasse (hier de laagste klasse) kom ik aan 86%. Echter is het verschil enorm. Je komt een paar mensen tegen met een rating tussen de 1050-1000, maar de meeste hebben een rating tussen 900-800 en dan heb je er ook nog een aantal onder 800 waar ik met mijn rating dat richting de 1100 gaat geen punten van krijg als ik daarvan win. Ik mis gezien het grote verschil in mijn klasse heel erg tegenstand. Sommige wedstrijden zijn voor mij echt trainingspotjes waarbij ik maar wat uitprobeer als ik een dikke voorsprong heb.

Helaas hebben we echt problemen met het aantal competitie spelers. Met name de laagste teams bestaan beide uit 3 spelers en we hebben gelukkig iemand gevonden die wel als reserve wilde staan. Echter die gaat volgens seizoen waarschijnlijk wel voor 1 speler van ons een inval verbod krijgen ivm hij meer dan 150 rating heeft tov onze minste speler.

Wij hebben bij de club waar ik competitie spelen 4 teams. 2 in de laagste klasse (waarvan er 1 dus jarenlang in de 4e klasse of zelfs nog klasse hoger heeft gespeeld toen er betere spelers meededen). 1e klasse team (zijn kampioen geworden). Promotie hoofdklasse (gaan morgen kampioen worden) en dan 3e divisie spelen.

De andere club heeft 5 teams. Eredivisie team, speelt zaterdag in de playoffs om een plaats in de finale van de Eredivisie. 2 teams in de 4e klasse waarvan 1 dik 3 wedstrijden van te voren kampioen is geworden. Ander team degradeert, maar een ander team uit de 5e klasse is kampioen geworden. Ik ben benieuwd wat ze met de spelers van die teams gaan doen want bij het gedegradeerde team zit wel een goede speler die 67% 4e klasse speelt.
6e klasse team dat strijd om klasse behoud. Ik hoop heel erg dat dit team erin blijft want in dit team zitten 3 jeugdspelers die zich nu behoorlijk aan het ontwikkelen zijn en vorig seizoen zijn ze vrij makkelijk kampioen geworden in de 7e klasse.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Vanavond ingevallen in de 2e klasse DUO.
We hebben wel gewonnen maar niet dankzij mij.
Mijn enkels waren slecht. Een beetje door de noppen, maar vooral door mijn forehand.
Hoge ballen of lege hoeken .... mis mis mis ..... En dan ook nog echt heel veel net en randballen tegen.
Laatste wedstrijd wel 4/5 per set. Echt niet leuk.

Aan het einde dubbel en daar liep het opeens wel. Misschien omdat ik daar rustiger speel :D.
Rustig plaatsen is meestal genoeg. Maar geen grote fouten. 2 x een backspin bal met de noppen te hoog terug gegeven die dan direct wordt afgemaakt maar verder prima. 1e set stonden we 10-4 achter en terug gekomen naar 10-10. Helaas wel net verloren :D.
De volgende 3 sets gingen goed.
Ik moet echt wat aan die forehand doen. Ik raak de ballen zo vaak vlak bij mijn hand ipv midden in het batje.
Ik kan niks anders op de kop geven als mezelf. Vanaf nu dinsdag trainen (muv wedstrijddag).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Balen Marc, het gevoel dat je niet lekker hebt gespeeld is nooit fijn, of je nu wint of verliest.

Ik mag vanavond de laatste wedstrijd in de trio spelen, thuis... zou een goed resultaat moeten worden, maar je weet, het kan altijd verrassen.

Bij mij klopt het wel aardig inderdaad, van 6de klasse 100% naar 5de klasse 81% en nu naar verwachting rond de 55%...
Het maakt inderdaad nogal verschil met wie je in een poule zit ook.... zo heb ik afgelopen seizoen 2 keer ingevallen in de 2de klasse en hoewel ik mijn eerste wedstrijd alles verloor, waren mijn tegenstanders van mening (ze staan nu 2de in die poule) dat ik hoger moet spelen... ze vonden zelfs in de 2de klasse, maar dat vind ik zelf niet... 3de klasse misschien, maar goed, daar hebben we geen team en hoopten we met dit team een kansje op te maken. Hoger spelen, vind ik sowieso leuker.

Ik merk dat ik zelf ook makkelijk meega in het niveau van de tegenstander.... dus is mijn tegenstander slecht, ga ik zelf ook slecht spelen... daar moet ik nog wel eens van af... maar speelt mijn tegenstander goed en bv veel sneller, dan ga ik dat zelf ook doen, maar blijf natuurlijk ook wel vertragen middels de noppen.

Ik denk dat je het beste op je plek zit in een klasse als je er tussen de 40-80% wint, dan heb je namelijk nog wel uitdaging, maar is het niet TE moeilijk voor je.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Nou nou wat een spannende avond.
Nummer 1 de kampioen heeft 58 punten en de enige boven de 50.
Nummer 2 staat op 50 nr 3 op 49, nr 4 en 5 op 48 en nummer laatst 47.
En die laatste was de tegenstander van vanavond. 7-3 verloren.
Dus gedeeld 4e. Onderling resultaat 5-5 en .... 5-5. Dus sets tellen. 44 voor ons, 38 voor de tegenstander.
Dus als het goed is zijn 'we' veilig. Enige is alleen dat er waarschijnlijk geen team overblijft.
Percentages: Ik heb 78%. Niet zo best maar het is wat het is. Andere teamgenoten 58,41 en de persoon die zich te goed vindt voor deze klasse 40%.
Duo zijn we kansloos laatste. Ik wil het niet over mijn percentage hebben :D ..... We hebben 14 punten. andere 2 spelers ieder 2 punten. En de rest door de dubblen en mij.

Mijn percentage heeft een flinke deuk opgelopen. -63 punten in de min naar 1116 :(. Om te huilen. En dan te bedenken dat ik vorig seizoen bijna de 1200 haalde.

Dinsdag wordt het schema bekend gemaakt voor de bekercompetitie. Dan gaan we verder moet oefenen met de noppen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hier was het wederom een makkelijke avond. Wel 2 games verloren doordat ik teveel ging uitproberen en even de scherpte/concentratie weg was. Het spinnen en smashen met de backhand ging goed. Met de forehand ging dit minder. De dubbel hebben we helaas onnodig verloren. Ik speelde daar ook niet goed. Ging mee in het trage spel.
Al mijn enkel partijen heb ik deze avond gewonnen en dat leverde mijn werk geteld 1% rating op... lol
Uiteindelijk werd het 8-2 voor ons.

Uiteindelijk 88% en hoogste rating van de poule gehaald en als team 70 punten gehaald, maar dit alles is niet genoeg om kampioen te worden. We zijn 2e geworden.
Het bizarre is zelfs dat we maar 1 wedstrijd hebben verloren en de kampioen 2.
We gaan wel 4e klasse aanvragen maar ik vrees dat we dit niet gaan krijgen. Zoals gezegd is het verschil tussen spelers in de 5e klasse enorm waardoor ik heel veel wedstrijden erg makkelijk won.

Team 1 was kampioen geworden en hun tegenstander had zelfs een plaatselijk biertje voor ze meegenomen. Dat was wel erg aardig van ze.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

70 punten en 2e. Dat is wel heel Jammer.
Dan zitten er inderdaad ook wat zwakkere teams/spelers bij als er 2 boven de 70% zijn gegaan.
Als speel je 88%, de rest van je team zit niet op 25% anders haal je niet zoveel punten :).
Dan zou ik inderdaad ook proberen een klasse hoger aan te vragen. Hopelijk lukt dat. Misschien is er net een team gestopt in die klasse.
Gelre was het toch? 11 poules in de 5e klasse, 8 in de 4e. Er gaan er dus 16 teams degraderen en 11 kampioen. Dat geeft dus 5 teams de ruimte om te 'blijven'. Bij ons kijken ze dan naar de mensen die aanvragen, en de 5 teams met hoogste rating gaan dan een klasse hoger.

Wel leuk om eens naar een andere piramide te kijken. Bij jullie spelen er 213 teams regulier bij ons maar 150. We hebben wel 210 DUO teams.
Onze poules zijn geen piramide. van de 6e t/m 1e klasse zijn er 4 poules en dan 2 poules hoofdklasse.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Onze 2e man heeft 80% gehaald en de 3e 37%.

In de 4e klasse gaan de slechtste nummers 5 ook degraderen. Ik heb al gekeken dat dat teams tussen zitten die normaal gesproken bovenin de 4e klasse spelen. Volgend seizoen zou het dus zo maar eens kunnen zijn dat het verschil in de laagste 5e nog meer is tussen de goede en de slechte teams die vroeger in de 6e klasse speelden toen we zo'n 5 jaar die klasse nog hadden in onze afdeling. Dit is voor zowel de goede teams al de slechte teams niet leuk als het verschil enorm is.

Echter is de kans dus ook groot dat veel teams die 5e zijn geworden in de 4e klasse ook 4e klasse aan gaan vragen en dan wordt er naar de teamrating gekeken. Die is bij ons minder dan de meeste teams die 5e in de 4e klasse zijn geworden.

Daarnaast wordt er ook nog gekeken naar demografische ligging van de clubs. Afdeling Gelre is behoorlijk groot en team dat helemaal in het zuiden ligt hoeft in de lagere klasses niet naar het noorden of oosten van de afdeling. Anders wordt de reistijd echt te veel.
Als je hoger speelt is dat natuurlijk wel anders.

Daarnaast zijn de klasses van de verschillende afdelingen niet met elkaar te vergelijken. Afdeling Zuid West gaat bijv tm de 7e klasse, maar die 7e en laagste klasse daar is stukken zwakker dan de 5e klasse (laagste) bij Gelre.
De 4e klasse Gelre vind ik ook stekker dan de 4e klasse Zuid West. Het zit eigenlijk tussen de 4e en 3e klasse Zuid West in.

@ Marc, je ziet bij het aantal teams bij jullie goed de gevolgen van de DUO-competitie voor de reguliere competitie. Dat aantal is lager dan de DUO. Wellicht werkt het voor jullie afdeling goed, maar hier moeten ze het niet gaan invoeren.

Dit seizoen was trouwens de eerste keer dat we niet perse de papieren versie van het competitieformulier hoefden in te vullen.
We gebruikten het formulier nog wel een zetten dan alleen de voornamen neer en vullen de scores erop in. Die we dan later in de app invullen. Bij afdeling Zuid West moesten ze nog wel verplicht het formulier volledig invullen. Overigens is officiële nttb-app nog steeds ruk. Hij liep gisterenavond weer vast. De oude TT-app is zoveel malen gebruiksvriendelijker en overzichtelijker! Ik weiger dan ook de nieuwe app in te vullen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Onze afdeling is betreft TTAPP een van de grootste gebruikers is mij vertelt. Geen idee of het waar is.
Maar bij de vraag of wij als pilot alleen de NTTB app wilden en papier dus niet meer nodig was was de stemming ERG sterk TEGEN :D.
Toen was er nog een afdelingsbestuur ... nu kunnen ze doen wat ze willen denk ik.

De klachten over de NTTB app zijn mega. Ondertussen kan ik mijn weg wel vinden als ik de score invul.
Maar als ik wat andere dingen bekijk ga ik direct naar de TTAPP. Bij ons zijn ze al bezig met tablets inregelen om die bij de teltafel te leggen met de nttb app erop. Maar daar moeten ze nog in overleg omdat ze dan wel moeten inloggen met een gebruiker die de score mag invullen.
Heb zelf al eens gehad dat ik op dinsdag de score van de duo wilde invullen, maar als ik op de wedstrijd klikte ging ik automatisch naar de wedstrijd van vrijdag regulier :D. Dus kon niks invullen. Heb al een paar keer gehad dat ik vast zat in de score. Na 3 sets kon ik de 4e niet meer invullen. Of dat ik wat met de telefoon deed buiten de app om. Ging ik terug naar de app ... moest hij opnieuw inladen maar moest ik alles opnieuw invullen. Nu krijg je of je verder wil. Of hij geeft een foutmelding dat er al iemand bezig is ..... maar niemand van mijn team of tegenstander is bezig ..... echt drama app :D.

Maar goed. Ik probeer het wel in te vullen als ik thuis speel. Mijn teamgenoot doet dan de ttapp.

Overigens spelen wij de beker volledig op de ttapp. Verschil in nivo en voorgiftetabel wordt allemaal automatisch ingevuld.
Werkt super goed en makkelijk. Bekercompetitie gaat buiten de nttb om en wordt ook niet meegenomen in je rating.
Het is wel apart hoor. Als een 1000 rating speler tegen een 1200 rating speler begint de wedstrijd met 5-0 voor de lagere speler. Best off 3 tot 21 punten. Ik heb wel eens 16 punten voor gehad tegen een speler uit de 1e divisie en dan verlies je met 21-18 hahaha.
Je mag ook een team vormen uit verschillende verenigingen .... leuke is dat je dus bv met je buurman of vader kan spelen al is het nivo heel verschillend. Het is 4 tegen 4 op 2 tafels tegelijk met 2 dubbels. Het kan dus 9-9 worden :D ..... In de poulefase komt er dan een extra dubbel van 2 spelers die nog niet samen gedubbeld hebben om de winnaar te bepalen.

Misschien kunnen jullie het zien in de ttapp? Als je op de streepjes klikt en dan op toernooien zie je de bekercompetitie.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

De officiële app weiger ik ook in te vullen.

De beker (Wilschut), ook voorgifte, doet onze club al jarenlang niet meer mee.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wij hebben afgelopen vrijdag ook de laatste wedstrijd gespeeld... ging helaas niet zo goed, we speelden 5-5... we verloren zelfs de dubbel... wel nipt , maar toch.... ik deed het ook nog het slechtste van allen... ik won er slechts 1... de rest 2.

Kwam gewoon niet in mijn spel, veel domme fouten/ net nietjes tegen 1 speler lukte het wel, kwam ik wel in mijn spel en die tikte ik ook makkelijk met 3-0 weg, maar verder vooral veel frustratie in mijn spel.
Voor onze plek maakte het al niet echt meer wat uit, we konden niet beter halen dan nummer 2, dat zijn we dus ook geworden.

Er was wel iets leuks die avond, voor het eerst in de 73 jaar dat onze club bestaat promoveerde ons hoogste team naar de promotieklasse :-)
En ons laagste team promoveerde ook die avond.

Bij het eerste team ging het wel wat lullig, want de concurrent had al op de dinsdag gespeeld, maar de app nog niet ingevuld... dat gebeurde pas ruim nadat ons team uitgespeeld was en de score volledig was ingevuld... dus de concurrent lijkt letterlijk de score te hebben afgewacht. Daardoor was zelfs niet iedereen van dat team meer aanwezig, want het was niet bekend of ze wel of niet zouden winnen...

Meestal vullen we wel direct de NTTB app, maar vaak na de wedstrijd (dus eerst op papier en in de TTApp.... want tijdens de wedstrijd invullen is al zo vaak misgegaan (dat je weer opnieuw alles moet doen), dat we dat eigenlijk meestal niet meer doen.
Mijn ervaring is als je het direct na de wedstrijd op een redelijk tempo invult, het wel goed gaat, maar elke onderbreking kan er al voor zorgen dat de app vastloopt of scores weer gewist heeft.

Bij ons is er een inventarisatie om de beker competitie te spelen... maar tot nu toe lijkt het dat er te weinig van onze club mee willen doen en dan is het in verhouding weer te duur om de zaal te huren, dus waarschijnlijk gaat het voor ons dan niet door... helaas. Ik had me wel opgegeven.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hier is het 1e en 2e team kampioen geworden. 1e team gaat 3e divisie spelen en heeft een behoorlijk probleem door de nieuwe opzet daarvan volgend seizoen. De 3e divisie wordt vanaf volgend seizoen namelijk op 2 tafels tegelijkertijd gespeeld met 4 spelers. In totaal dacht ik 13 of 14 wedstrijden op een avond.
Iedereen speelt 3 enkel partijen en 1 dubbel. Stel je bent de sterkste spelers dan speel je niet tegen de zwakste van de tegenstander.

Echter het probleem is dat ze nu precies 4 personen hebben. Die moeten dus altijd kunnen spelen. Ze zijn dus opzoek naar een 5e speler, wat erg lastig is.

Daarnaast is deze opzet ook nog eens een stuk ongezelliger. Je zit namelijk met 2 aan de kant ipv 3. Ook dien je 2 tafels tegelijkertijd in de gaten te houden tbv coaching (ze coachen elkaar op dat niveau). Ze denken er serieus over na om de 3e divisie plaats dan maar niet in te nemen en ondanks dat ze kampioen zijn geworden niet te promoveren (3e divisie worden ze namelijk toch dik laatste in).

Backup:
Gesloten