Omstandigheden zijn natuurlijk wel altijd gelijk voor elke speler en overal anders voor alle spelers.
Met de batjes is dit anders :
Elk een ander batje en (meestal ) overal elk en ieder (ongeveer ) hetzelfde batje en iedere andere tegenstander weer een ander batje.
Het is ook mentaal dus maar ik geef direkt toe dat omstandigheden of een tegenspeler allemaal demotiverend kan zijn of minder motiverend.
De beleving van winnen of verliezen vlakt bij minder motivatie ook al wat af. als er toch niks op het spel staat voor het team. Bij mij wel tenminste.
Tafeltennis is toch ook geen voetbal ? Dan zijn je medespelers de dupe terwijl dat bij tafeltennis vaak niet zo is.
Van die gelijkheid uitgaan waar je ook gaat spelen kan alleen wel helpen om demotivatie tegen te gaan en dus helpen jezelf te motiveren.
Bij het inspelen beide kanten van de tafel al even testen met licht of ruimte kan ook zin hebben.
Voor de eerste partij begint ben je dan mentaal al wat voorbereidt voor de tweede game van die partij.
Je zou zelfs wat extra ovale plastic ballen die anders weggegooid worden kunnen verzamelen om zo nu en dan wat oefenpartijtjes mee te spelen.
Gewoon leren met minder ronde ballen beter om te kunnen gaan.
Nieuwe oefenstof aangepast aan de plastic bal
Moet wel toegeven dat Ik nooit een plastic tt-bal zelfs maar gezien, heb