Ik heb deze sinds een paar maanden in mijn bezit, heb er een aantal trainingsavonden en 2 toernooikes mee gespeeld.
Deze versie heeft een ST-handvat (geen AN beschikbaar) en weegt 86g.
1e indruk van m'n 1e Nittaku-frame: zeer goed afgewerkt en ligt goed in de hand (ovaal en iets dikker dan de huidige Butterfly-frames). Rubbers erop geplakt: 2x Tibhar Evolution FX-P 1.9.
Ik doe even een vergelijking met m'n Joola MC1 met Sriver fx.
Contra: eenvoudig en controlerend, iets lagere throw dan ik gewend ben, maar was hier snel aan gewend.
Topspin: eenvoudig trage spinballen met veel spin te maken, ook op geschoven ballen. Wanneer je versnelt, merk je dat de glasvezel er door komt en dat je bal een iets vlakkere baan krijgt, wat in het begin wel aanpassen is. Maar des te sneller, des te meer effect er door komt en de bal gaat ook sneller duiken. Ik heb zo veel directe punten kunnen maken, doordat de tegenstander zich miskijkt op de duik, de snelheid of het effect van de bal.
Schuiven: hoe snel dit houtje kan zijn, zo traag kan het zijn, je kan echt met veel controle de bal net achter het net leggen. Nog nooit zo'n verschil in snelheid gezien in 1 frame (veel 'gears'). En met deze rubbers kan je echt enorm veel spin meegeven!
Smash: Iets minder gemakkelijk dan met m'n vorig frame en rubbers. Je moet echt gecontroleerd slaan en vooral niet te hard, anders vliegen de ballen in een rechte lijn over tafel. Het beste kan je iets aan topspin meegeven, zodat de bal toch iets of wat duikt. Ik vermoed dat dit vooral het frame is, had hetzelfde voor met m'n ZLF met tenergy's.
Blokken: Redelijk makkelijk om te blokken en door gecontroleerd mee te geven, kan je ook actief blokken.
Conclusie: Een mooi afgewerkt frame vooral geschikt voor spelers die een topspin-georiënteerd spel hebben. Voor smashers zijn er betere frames. Rechtlijniger/lagere throw bij sneller spel wat het voor de tegenstander moeilijker maakt, maar soms ook voor de speler zelf. Maar wanneer je gecontroleerd speelt, echt wel een topframe. En naar mijn mening te gebruiken met rubbers met een gemiddelde tot hogere throw. Ik ga hier nog een tijdje verder mee experimenteren, samen met de szlc die morgen binnenkomt.