Herpen 1 - Taflan 1
A: Roy
B: Johan T
C: Albert
X: Johan E
Y: Marco
Z: Jan
De mogelijke kampioenswedstrijd, 4 punten was zeker genoeg, 3 zou genoeg zijn als Nijmegen niet met 10-0 zou winnen.
Voordat we begonnen een interview met de regio-tv, waar ik al dacht te zien/horen dat bij mijn teamgenoten de zenuwen niet onder controle waren. Ik zelf had alleen last van gezonde spanning, die heb ik voor iedere wedstrijd. Er waren ook veel mensen komen kijken en alle stoelen waren bezet.
Roy begon tegen Johan E, op papier de minste. Hij won de eerste set en alles leek redelijk te lopen. Toen hij echter de tweede set verloor, waren de zenuwen duidelijk de overhand aan het krijgen. Hij kreeg ook geen grip meer op de wedstrijd en was vooral tegen zichzelf aan het praten. 0-1.
Daarna mocht ik tegen Marco, hij stond voor deze wedstrijd nog op 12/15 en speelde vorig seizoen ongeveer 60% in de promotie hoofdklasse. Het was een spannende partij met mooie ballen over en weer. Op 2-1 en 9-6 achter stopte ik met twijfelen en vlogen de spinballen allemaal goed. Een vijfde set was nodig en ik nam mijn spel van eind 4e set mee naar deze. Marco stond de hele set tegen een achterstand aan en kon deze ook niet meer goed maken. 1-1.
Albert tegen Jan, vorige keer wonnen Albert en ik van Jan. Echter was het al snel duidelijk dat Jan iets beter aan het spelen was en Albert toch wat spanning had. Jan sloeg bijna alles raak, hoe Albert dan ook 1 set pakte was voor velen een raadsel. 1-2.
De dubbel was een tactische partij, wij maakten te veel fouten en verloren de partij ook terecht. 1-3.
Ik mocht tegen mijn naamgenoot, het was een mooie partij. Dankzij onze nieuwe teamgenoot, die mij coachte na 1-1 in sets. Had ik echter een sterk wapen tegen zijn spel, dat bleek ook uit hoe eenvoudig ik de 3e set pakte. Helaas kon hij in de vierde zijn spel toch weer iets aanpassen. In de vijfde werd het uiteindelijk een thriller waarbij ik aan het langste eind trok. 2-3.
Roy tegen Jan, Roy had wederom duidelijk last van de zenuwen. De vorige keer werd hij er heel hard afgeslagen door Jan, deze keer kon hij meer weerstand bieden maar kon hij Jan niet in de problemen brengen. 2-4.
Albert tegen Marco, die hebben elkaar al vaker getroffen en eigenlijk trekt bijna altijd Marco aan het langste eind. Echter doordat Albert weinig fouten maakte en zelf ook nog wat puntjes maakte, werd het dit keer lastig voor Marco.
Marco speelde soms fenomenale ballen, maar wisselde dit soms nog wel eens af met fouten. Uiteindelijk een zeer spannende pot en Albert kon Marco tot genoeg fouten dwingen. 3-4.

Door dit punt waren wij de kampioenen!!! We wisten namelijk dat Nijmegen achter stond tegen DNW.
Na alle felicitaties en foto's moesten we echter nog wat wedstrijden spelen.
Ik mocht het tegen Jan opnemen en ik kon hem gelukkig wat in bedwang houden. We hadden moeite met elkaars service en daarom werd het niet de wedstrijd zoals in Langenboom, waar we beide toch wel op hoopten. Ik speelde wellicht iets te vrij nu de spanning eraf was. Het kwam uiteindelijk neer op mijn 3e 5-setter van de dag. Het werd 15-15 en hadden beide al matchpoints gehad. Helaas kreeg ik toen een netbal tegen die via de rand van de tafel een punt voor hem opleverde, daarna een goede rally waarin ik de laatste bal mis spinde. Wedstrijd die beide kanten op kon vallen, Jan was dit keer de gelukkige en won er dus 3 vanavond. 3-5.
Albert tegen Johan, het was een partij die lang leek te duren, veel schuiven en fouten aan beide kanten. In de 4e set kon Albert echter een voorsprong opbouwen en deze ook vasthouden tot het eind, zijn muur bleek net wat sterker. 4-5.
Roy had echter nog wel iets om voor te spelen, hij moest deze competitie nog 3 partijen winnen om zijn D-licentie te behalen (70% eerste klasse). Ondanks dat we al kampioen waren, leek de spanning alleen maar groter bij Roy. Hij kon Marco soms verschalken met een mooie bal, maar het was Marco die duidelijk de controle had en deze ook niet los zou laten. 4-6.
Andere uitslagen:
MOVC 1 - Bit.nl 7 : 8-2
TT Nijmegen 5 - DNW 1 : 4-6
Aankomende wedstrijd:
MOVC 1 - Herpen 1, de laatste wedstrijd werd het geheel onverwacht 10-0 voor ons. Natuurlijk hopen we dit weer neer te zetten. Roy zal echter als enige de druk voelen om ze alle 3 te moeten winnen. Albert en ik willen ze alleen alle 3 winnen.
Harrie heeft in de tweede klasse echter een keer een opmerking gemaakt richting Roy en mij, die we ondanks de afstraffing die ze de vorige keer hebben kregen, nog niet zijn vergeten. Hij zei: "Als jullie ooit eerste klasse willen spelen, moet je nog veel leren." Zon opmerking maak je niet na een 6-4, ook niet als je er 3 wint. Diezelfde competitie verloor hij er de tweede wedstrijd namelijk al 2 tegen ons team destijds. Ik heb zelf na die eerste wedstrijd nooit meer van hem verloren, echter nemen zijn praatjes niet af. Hopelijk kan ik daarom weer winnen en zal hij dan inzien dat zijn grote mond niet op zijn plaats is.
Tussenstand:
Stand
-----------------------------------
*Herpen 1 9 - 67
xx Taflan 1 9 - 54
xx TT Nijmegen 5 9 - 50
x MOVC 1 9 - 42
xx DNW 1 9 - 38
xx Bit.nl 7 9 - 19
Persoonlijke prestatie: 21/27 - 78%
Winst dubbel: 5/9 - 56%
* = Ons team