Lange Noppen
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Re: Lange Noppen
Sreeja Akula gewonnen na een lastige eerste set.
IN de chat zei iemand dat ze nu op plek 39 komt, Manika op 38.
IN de chat zei iemand dat ze nu op plek 39 komt, Manika op 38.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
-
ardane
- Silver Member

Zojuist gelezen, dat Tanja Nederlands kampioene is geworden.GarField000 schreef: 24 mar 2024, 14:34 Tanja Helle is van mijn club maar speelt dit seizoen niet ivm trainingskamp.
Niet slecht voor iemand die dit jaar niet speelt en op de ITTF-lijst op plek 710 staat.
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Na een seizoen en 2 competities terugkijkend naar mijn Lange Noppen avontuur, want dat is het toch wel
.
Het gaat steeds beter. Ik krijg meer gevoel met het spelen met de noppen.
Ik ben nu wel 100% overtuigd van het Stiga frame. Het voelt zo verschrikkelijk lekker en in balans.
FH rubber had ik de FX-D gepakt ipv de FX-S omdat ik dacht dat het frame een stuk langzamer zou zijn.
Maar dat valt echt mee. De volgende refresh en 2e frame zal ik wel weer gewoon de FX-S pakken.
Ik had nog die Palio 47blue gekocht, maar uiteindelijk niet gebruikt. Ik had ook nog een Dr. N punch liggen maar ook die niet gebruikt. Beide inmiddels weer verkocht
.
Met de noppen ben ik wel weer gaan twijfelen. Nu het frame iets langzamer is, zal ik dan weer de D.tecs pakken?
Volgens mijn gevoel:
D.tecs: is beter in storend/omkeerbaar effect, maar is best bouncy/snel waardoor minder controle (op andro carbon frame)
Hellfire X: lijkt beter te zijn in ballen terug op tafel te krijgen tijdens langere rally's .... maar is langzamer waardoor de bal soms te kort en hoog over het net komt waardoor weer makkelijk in te slaan.
Op het andro frame leek dit een minder groot probleem.
Ik wil sowieso een 2e frame aanschaffen, misschien een d.tecs erop leggen en kijken hoe het gaat op dit frame. Want ermee spelen werkt beter dan je hoofd erover breken wat if, else, then ...... Jammer dat ik een andere vorm frame heb anders had ik gewoon wat dingen kunnen overplakken hahaha. Heb nog een Andro Treiber FI frame met d.tecs, en 1 met hellfire X. Maar die frames/rubbers kunnen nu ook weg. Ik weet zeker dat ik dit frame ga houden, zelfs als ik zou stoppen met de lange noppen want ook de backhand met normale rubbers voelt echt super goed. Kan er goed mee openen en topspinnen zoals ik altijd gedaan heb (moet ik natuurlijk ook bijhouden anders verleer je aan te vallen en dat moet ik toch ook doen als ik ga draaien).
Dat draaien moet ik nog wel vaker gaan doen. Vooral bij die langzame topspin ballen die lastig zijn met de lange noppen .. gewoon draaien en de bal snel tikken. Tijdens het serveren van de tegenstander draai ik wel wat vaker als ze vaak dood op de backhand serveren. Als je dan 2 of 3 x draait en de bal opent of weg tikt durven ze dat niet meer elke service te doen .... wat dan weer lastig is om vooraf te draaien ... maar dan is het letten op kleine tells waar ze gaan serveren.
Ik ben nog steeds te ongeduldig. Ik wil vaak te snel zelf het punt maken. Vooral bij niet aanvallende spelers. DIt is echt waar ik aan moet gaan werken. Misschien de DUO hiervoor 'misbruiken' en eens experimenteren. Hiervoor speel je juist de DUO om wat dingen te proberen.
En ik maak nog te veel fouten doordat ik 'te veel wil' als ze bv lang en dood serveren. Als ik die gewoon terug leg gaan ze afslaan, dus ik moet hem OF strak weg leggen naar de zijkant, maar in ieder geval laag over het net dat ze moeten topspinnen want die zijn juist goed om terug te chopblokken. Maar hier maak ik nog te veel fouten in. Misschien eens een maatje zoeken die met mij wil trainen met zo'n opslag zodat ik kan testen en misschien beter gevoel kan krijgen wat wel en niet werkt.
De zomer is het wat minder spelen. Eerst de bekercompetitie en dan later de zomeravond competitie. En eens kijken of er nog ergens toernooitjes zijn .. maar het is altijd karig in de zomertijd.
Het gaat steeds beter. Ik krijg meer gevoel met het spelen met de noppen.
Ik ben nu wel 100% overtuigd van het Stiga frame. Het voelt zo verschrikkelijk lekker en in balans.
FH rubber had ik de FX-D gepakt ipv de FX-S omdat ik dacht dat het frame een stuk langzamer zou zijn.
Maar dat valt echt mee. De volgende refresh en 2e frame zal ik wel weer gewoon de FX-S pakken.
Ik had nog die Palio 47blue gekocht, maar uiteindelijk niet gebruikt. Ik had ook nog een Dr. N punch liggen maar ook die niet gebruikt. Beide inmiddels weer verkocht
Met de noppen ben ik wel weer gaan twijfelen. Nu het frame iets langzamer is, zal ik dan weer de D.tecs pakken?
Volgens mijn gevoel:
D.tecs: is beter in storend/omkeerbaar effect, maar is best bouncy/snel waardoor minder controle (op andro carbon frame)
Hellfire X: lijkt beter te zijn in ballen terug op tafel te krijgen tijdens langere rally's .... maar is langzamer waardoor de bal soms te kort en hoog over het net komt waardoor weer makkelijk in te slaan.
Op het andro frame leek dit een minder groot probleem.
Ik wil sowieso een 2e frame aanschaffen, misschien een d.tecs erop leggen en kijken hoe het gaat op dit frame. Want ermee spelen werkt beter dan je hoofd erover breken wat if, else, then ...... Jammer dat ik een andere vorm frame heb anders had ik gewoon wat dingen kunnen overplakken hahaha. Heb nog een Andro Treiber FI frame met d.tecs, en 1 met hellfire X. Maar die frames/rubbers kunnen nu ook weg. Ik weet zeker dat ik dit frame ga houden, zelfs als ik zou stoppen met de lange noppen want ook de backhand met normale rubbers voelt echt super goed. Kan er goed mee openen en topspinnen zoals ik altijd gedaan heb (moet ik natuurlijk ook bijhouden anders verleer je aan te vallen en dat moet ik toch ook doen als ik ga draaien).
Dat draaien moet ik nog wel vaker gaan doen. Vooral bij die langzame topspin ballen die lastig zijn met de lange noppen .. gewoon draaien en de bal snel tikken. Tijdens het serveren van de tegenstander draai ik wel wat vaker als ze vaak dood op de backhand serveren. Als je dan 2 of 3 x draait en de bal opent of weg tikt durven ze dat niet meer elke service te doen .... wat dan weer lastig is om vooraf te draaien ... maar dan is het letten op kleine tells waar ze gaan serveren.
Ik ben nog steeds te ongeduldig. Ik wil vaak te snel zelf het punt maken. Vooral bij niet aanvallende spelers. DIt is echt waar ik aan moet gaan werken. Misschien de DUO hiervoor 'misbruiken' en eens experimenteren. Hiervoor speel je juist de DUO om wat dingen te proberen.
En ik maak nog te veel fouten doordat ik 'te veel wil' als ze bv lang en dood serveren. Als ik die gewoon terug leg gaan ze afslaan, dus ik moet hem OF strak weg leggen naar de zijkant, maar in ieder geval laag over het net dat ze moeten topspinnen want die zijn juist goed om terug te chopblokken. Maar hier maak ik nog te veel fouten in. Misschien eens een maatje zoeken die met mij wil trainen met zo'n opslag zodat ik kan testen en misschien beter gevoel kan krijgen wat wel en niet werkt.
De zomer is het wat minder spelen. Eerst de bekercompetitie en dan later de zomeravond competitie. En eens kijken of er nog ergens toernooitjes zijn .. maar het is altijd karig in de zomertijd.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
ardane
- Silver Member

Om te testen maakt het toch, tijdens training, niks uit? Gewoon je ronde rubber op je hoekige frame plakken en testen maar...GarField000 schreef: 17 apr 2024, 11:18 Jammer dat ik een andere vorm frame heb anders had ik gewoon wat dingen kunnen overplakken hahaha.
@Garfield:
Ook oppassen dat je niet teveel gaat overdenken.... als je merkt dat een rubber een net iets ander gevoel geeft/makkelijker of moeilijker het ene of het andere doet, dan is het soms makkelijker je slag lichtelijk aan te passen daarop. Tenminste, nu spreek ik uit mijzelf, ik heb dat recent ook gedaan omdat ik nu een ander frame gebruik met tevens andere rubbers op zowel FH als BH. Ik merk dat het BH noppen rubber prima reageert met het frame en het gevoel ook fijn is (Dawei D388-D1), het FH rubber is een Reactor Thunder, wat niet perse veel sneller is, maar het is een tensor (en dat ben ik niet gewend), dus de afsprong is heftiger dan ik gewend ben... 1 trainingssessie moeite mee gehad, maar als ik mijn slagen ietsjes erop aanpas dan loopt het al goed met het spel, waar ze eerst veelal net over de tafel sprongen.
Net als die noppen die achter verder achter de tafel dan wat lastiger zijn, kan je natuurlijk je slag op aanpassen om alsnog het goed te plaatsen.
Maar misschien is het verschil voor jou wel zo groot dat ik er te makkelijk over denk, dat weet ik natuurlijk niet.
ps. DUO is dus om dingen te proberen?
Wij hebben uberhaupt nu alleen de optie om OF Duo te gaan spelen OF regulier.
Ook oppassen dat je niet teveel gaat overdenken.... als je merkt dat een rubber een net iets ander gevoel geeft/makkelijker of moeilijker het ene of het andere doet, dan is het soms makkelijker je slag lichtelijk aan te passen daarop. Tenminste, nu spreek ik uit mijzelf, ik heb dat recent ook gedaan omdat ik nu een ander frame gebruik met tevens andere rubbers op zowel FH als BH. Ik merk dat het BH noppen rubber prima reageert met het frame en het gevoel ook fijn is (Dawei D388-D1), het FH rubber is een Reactor Thunder, wat niet perse veel sneller is, maar het is een tensor (en dat ben ik niet gewend), dus de afsprong is heftiger dan ik gewend ben... 1 trainingssessie moeite mee gehad, maar als ik mijn slagen ietsjes erop aanpas dan loopt het al goed met het spel, waar ze eerst veelal net over de tafel sprongen.
Net als die noppen die achter verder achter de tafel dan wat lastiger zijn, kan je natuurlijk je slag op aanpassen om alsnog het goed te plaatsen.
Maar misschien is het verschil voor jou wel zo groot dat ik er te makkelijk over denk, dat weet ik natuurlijk niet.
ps. DUO is dus om dingen te proberen?
Wij hebben uberhaupt nu alleen de optie om OF Duo te gaan spelen OF regulier.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Regulier is DE focus van mijn team en mij.
De duo is voor mij vooral om wedstrijd ervaring op te doen met de noppen, en om dingen te proberen.
Ik probeer dan dingen uit als lang serveren op de backhand zonder veel spin en mijn batje niet te draaien maar aan te vallen met normaal rubber.
Of juist kort serveren en slaan met de noppen. Beetje leren wat wel en niet kan.
Rubber op de FH is verder geen probleem. Die ga ik niet tussentijds wisselen.
Mijn grootste twijfel ligt nu bij de noppen. Maar dat is ook snel opgelost door een keer te spelen. Als ik straks mijn 2e frame bestel laat ik niks op de backhand plakken Dan leg ik er een dtecs op die ik hier nu heb. Past niet echt op het frame maar zal toch genoeg feedback geven.
De duo is voor mij vooral om wedstrijd ervaring op te doen met de noppen, en om dingen te proberen.
Ik probeer dan dingen uit als lang serveren op de backhand zonder veel spin en mijn batje niet te draaien maar aan te vallen met normaal rubber.
Of juist kort serveren en slaan met de noppen. Beetje leren wat wel en niet kan.
Mijn grootste twijfel ligt nu bij de noppen. Maar dat is ook snel opgelost door een keer te spelen. Als ik straks mijn 2e frame bestel laat ik niks op de backhand plakken Dan leg ik er een dtecs op die ik hier nu heb. Past niet echt op het frame maar zal toch genoeg feedback geven.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Lekker hoor die luxe om de DUO als een soort training te hebben.GarField000 schreef: 18 apr 2024, 16:25 Regulier is DE focus van mijn team en mij.
Ik zou graag beiden spelen, DUO en regulier, maar dat is dus geen optie bij ons. Nu hoop ik regulier te gaan spelen. Mocht dat niet lukken, dan ga ik het seizoen erop bij een andere club spelen, ik ga namelijk sowieso op termijn verhuizen naar die plaats, dus is het ook logischer dat ik daar ga spelen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Na een tijdje de Dawei D388 D1 te hebben geprobeerd (die enorm goed beviel overigens) ga ik nu de Dawei Saviga V proberen. Niet omdat ik dit nu zo graag wil, maar de D388 D1 was door 2 maal stoten tegen de tafel (wat me eerder nooit overkomen is, nu dus 2 keer) losgelaten en blijkbaar vochtig geworden want opgekruld op die plekken en daardoor een soort propje geworden. Ik kreeg het niet meer los (van alles geprobeerd)... dus de D388 er maar af getrokken en de Saviga V die ik klaar had liggen erop geplakt.
Puur kijkend naar het materiaal lijkt het enigszins vergelijkbaar, echter of dat in het spel ook zo is, dat is even afwachten.
Moet ook wel zeggen dat die D388 het allerdunste noppenrubber is wat ik ooit erop geplakt heb en ik heb al heel veel verschillende geplakt ondertussen. De Saviga is iets steviger en was ook iets makkelijker plakken om die reden.
Puur kijkend naar het materiaal lijkt het enigszins vergelijkbaar, echter of dat in het spel ook zo is, dat is even afwachten.
Moet ook wel zeggen dat die D388 het allerdunste noppenrubber is wat ik ooit erop geplakt heb en ik heb al heel veel verschillende geplakt ondertussen. De Saviga is iets steviger en was ook iets makkelijker plakken om die reden.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Weer een soort van competitie verder en een boel goede tegenstanders.
Op 1 na ook andere teamgenoten en 3 die hoger spelen, hogere rating en 2 hebben ook lange noppen. Spelen wel allemaal heel anders.
Ik heb een paar keer flinke complimenten gehad. Spelers gehad waar ik alleen van gewonnen heb. Een speler van de 100% gehaald.
Maar ook van spelers verloren door hun spel/tactiek. Daar moet ik dus aan werken.
Ook in het team waren ze positief over mijn 'aparte' spel. Met het uitzoeken van de regels betreft inspelen met noppen kwamen beide heren terug met .... Zelfs met 3 uur inspelen tegen Marc met dat gekke spel wen je er nog niet aan ...
Vooral het tikken/drukken met de lange noppen vind iedereen erg lastig.
Ik heb een 2e frame gekocht, en ga hier toch de d.tecs uitproberen. Eerst een avond vrij spelen, en als het goed gaat de zomeravond competitie. En als ik te veel moet aanpassen ga ik terug naar de Hellfire X en daar blijven ik dan echt bij. Maar om de een of andere reden wil ik graag met de d.tecs spelen.
Ik heb nog contact opgenomen bij de NTTB over het feit of je nu wel of niet verplicht met beide rubbers in moet spelen.
Het antwoord was verrassend ......
Als je gaat opwarmen, inspelen moet je aan de tegenstander je materiaal laten zien.
Op 1 na ook andere teamgenoten en 3 die hoger spelen, hogere rating en 2 hebben ook lange noppen. Spelen wel allemaal heel anders.
Ik heb een paar keer flinke complimenten gehad. Spelers gehad waar ik alleen van gewonnen heb. Een speler van de 100% gehaald.
Maar ook van spelers verloren door hun spel/tactiek. Daar moet ik dus aan werken.
Ook in het team waren ze positief over mijn 'aparte' spel. Met het uitzoeken van de regels betreft inspelen met noppen kwamen beide heren terug met .... Zelfs met 3 uur inspelen tegen Marc met dat gekke spel wen je er nog niet aan ...
Vooral het tikken/drukken met de lange noppen vind iedereen erg lastig.
Ik heb een 2e frame gekocht, en ga hier toch de d.tecs uitproberen. Eerst een avond vrij spelen, en als het goed gaat de zomeravond competitie. En als ik te veel moet aanpassen ga ik terug naar de Hellfire X en daar blijven ik dan echt bij. Maar om de een of andere reden wil ik graag met de d.tecs spelen.
Ik heb nog contact opgenomen bij de NTTB over het feit of je nu wel of niet verplicht met beide rubbers in moet spelen.
Het antwoord was verrassend ......
Als je gaat opwarmen, inspelen moet je aan de tegenstander je materiaal laten zien.
Maar het is niet noodzakelijk om ermee in te spelen. Zelfs niet als hij er om vraagt.Wat betreft het tonen van je bat voor aanvang van de wedstrijd, dit is beschreven in artikel 2.4.8. In principe moet je de scheidsrechter en de tegenstander in staat stellen om te weten met welk materiaal je speelt. Doe je dit niet dan mag je tegenstander hier ook zelf naar vragen en ben je verplicht je batje te tonen. Echter is dat alleen voor de wedstrijd, dus heeft hij er niet om gevraagd geeft hem dat geen recht om dat later alsnog te doen.
Weer wat geleerd.Allereerst staat er bij alle artikelen van 3.4.3 een E achter. Dit betekend dat deze alleen gelden wanneer er wordt gespeeld met bondsscheidsrechters. Dus als zodanig zou dit artikel niet perse van toepassing hoeven te zijn bij jullie wedstrijd. Maar als dit wel zo zou zijn.
Wat betreft het inspelen, er staat inderdaad nergens dat je met beide rubbers moet inspelen. Dit is dan ook geen verplichting.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
ardane
- Silver Member

Het is niet eens verplicht überhaupt in te spelen.GarField000 schreef: 19 jun 2024, 14:35 Maar het is niet noodzakelijk om ermee in te spelen. Zelfs niet als hij er om vraagt.
Hier vraagt altijd iedereen aan elkaar of de ander met "iets bijzonders" speelt. En als dat al eens niet gebeurt is elke materiaalspeler zo beleefd om voor de wedstrijd de tegenstander uit zichzelf te vertellen of-ie met materiaal speelt (noppen, anti, etc.).
(Als ik dan iets over mijn lange noppen OX zeg, vragen ze wel eens "op de backhand, zeker"? Dan haal ik mijn schouders op en zeg "Ik twiddle".)
Hier ook meestal gewoon starten met inspelen... bij enige vorm van twijfel, vraag ik het de tegenstander of hij/zij vraagt het mij. Ik zeg altijd waar ik mee speel dan.
Soms krijg ik wel het antwoord dat hij/zij niets bijzonders heeft en ik twijfel dan toch. Maar eigenlijk moet ik dan er naar toe lopen en vragen of ik even mag kijken. Want een anti rubber kan je makkelijker verstoppen in het zicht dan een noppen rubber.
Ik had eerder een teamgenoot die mijn tegenstander regelmatig bewust maakt van mijn noppen, superirritant. Dan kon hij zo tussendoor nog eens zeggen: hij heeft noppen op zijn backhand he...
Meesten hebben het natuurlijk snel door.
Soms krijg ik wel het antwoord dat hij/zij niets bijzonders heeft en ik twijfel dan toch. Maar eigenlijk moet ik dan er naar toe lopen en vragen of ik even mag kijken. Want een anti rubber kan je makkelijker verstoppen in het zicht dan een noppen rubber.
Ik had eerder een teamgenoot die mijn tegenstander regelmatig bewust maakt van mijn noppen, superirritant. Dan kon hij zo tussendoor nog eens zeggen: hij heeft noppen op zijn backhand he...
Meesten hebben het natuurlijk snel door.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

ardane schreef: 19 jun 2024, 15:04 Hier vraagt altijd iedereen aan elkaar of de ander met "iets bijzonders" speelt.
"Ik heb lange noppen op de zwarte kant. En jij?"

-
ardane
- Silver Member

Gisteren, tijdens een toernooi, keurde een scheidsrechter mijn nieuwe batje af.

"Die kleur is niet toegestaan", vond hij.
Bah, wat een muggenzifter.
"Die kleur is niet toegestaan", vond hij.
Bah, wat een muggenzifter.
Nou wat vreemd.....
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Gisteravond eindelijk de tijd gehad om met het Cybershape frame te spelen in combo met de D.tecs.
Hij is echt een stuk sneller. Ik heb 2 opvallende dingen gemerkt.
Het aanvallen gaat echt stukken beter. Echt heel veel beter.
Het ontvangen van hele snelle spin ballen gaat een stuk moeilijker door de snelheid.
Ik dacht ik speel er even mee en weet dan gelijk dat het te snel is. Maar is toch niet zo.
Aanvallen was erg goed. Snel de bal weg drukken ..... Maar ook snelle ballen kon ik wel terug krijgen. Ik ging vooral de mist in bij de snelle ballen die ik snel terug wilde leggen met druk zodat ze niet simpel konden aanvallen. Maar dat is te leren.
Ik ga de zomeravondcompetitie gebruiken om toch deze noppen te testen en zien hoe het gaat in wedstrijdverband.
Hij is echt een stuk sneller. Ik heb 2 opvallende dingen gemerkt.
Het aanvallen gaat echt stukken beter. Echt heel veel beter.
Het ontvangen van hele snelle spin ballen gaat een stuk moeilijker door de snelheid.
Ik dacht ik speel er even mee en weet dan gelijk dat het te snel is. Maar is toch niet zo.
Aanvallen was erg goed. Snel de bal weg drukken ..... Maar ook snelle ballen kon ik wel terug krijgen. Ik ging vooral de mist in bij de snelle ballen die ik snel terug wilde leggen met druk zodat ze niet simpel konden aanvallen. Maar dat is te leren.
Ik ga de zomeravondcompetitie gebruiken om toch deze noppen te testen en zien hoe het gaat in wedstrijdverband.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Vanavond was de eerste avond van de zomeravond competitie.
Of gewoon 5 toernooitjes waar je in een poule van 5 speelt.
De winnaar krijgt een prijsje en 6 punten.
Dat 5 avonden en de persoon met de meest punten is 'kampioen'.
Ik was nummer 4 van de poule in rating. Mijn eerste wedstrijd was tegen de zomeravond kampioen van 2023 ......
Iemand met lange noppen met spons. Ik wil met me batje met de D.tecs oefenen en kijken hoe het gaat.
Training ging wel goed, maar was tegen een lage speler.
Ik kan het lang of kort maken .... maar die D.tecs wordt hem niet. Echt veel te snel en veel te weinig controle.
Ik heb de wedstrijd wel gewonnen met 3-1 maar voelde zeker niet goed.
Na de wedstrijd dus mijn normale batje pakken en this is it dan maar.
2e wedstrijd de 1e set verloren, maar daarna 3-1 gewonnen.
3e wedstrijd was tegen een clubgenoot met lange noppen met spons maar die lange slagen maakt om de bal terug te brengen en een goede aanval met de fh heeft. Maar ik kon simpel gebruik maken van zijn noppen en met 3-0 gewonnen zonder al te veel moeite.
De laatste was tegen de hoogste speler. Weer de eerste set verloren maar vooral doordat ik te veel zelf wilde doen. Dus daarna constant mezelf erop wijzen dat hij bijna geen eigen punten pakt en alleen wint op mijn fouten .. dus rustig aan Marc, rustig aan.
Ook deze weer met 3-1 gewonnen.
Dus voor deze avond eerste geworden en 6 punten verdient. Volgende week zelfde maar dan op een andere club. In totaal 5 avonden en de 4 beste tellen.
Ik weet nu in ieder geval dat die D.tecs in de prulenbak kunnen. Dat gaat hem niet worden.
Of gewoon 5 toernooitjes waar je in een poule van 5 speelt.
De winnaar krijgt een prijsje en 6 punten.
Dat 5 avonden en de persoon met de meest punten is 'kampioen'.
Ik was nummer 4 van de poule in rating. Mijn eerste wedstrijd was tegen de zomeravond kampioen van 2023 ......
Iemand met lange noppen met spons. Ik wil met me batje met de D.tecs oefenen en kijken hoe het gaat.
Training ging wel goed, maar was tegen een lage speler.
Ik kan het lang of kort maken .... maar die D.tecs wordt hem niet. Echt veel te snel en veel te weinig controle.
Ik heb de wedstrijd wel gewonnen met 3-1 maar voelde zeker niet goed.
Na de wedstrijd dus mijn normale batje pakken en this is it dan maar.
2e wedstrijd de 1e set verloren, maar daarna 3-1 gewonnen.
3e wedstrijd was tegen een clubgenoot met lange noppen met spons maar die lange slagen maakt om de bal terug te brengen en een goede aanval met de fh heeft. Maar ik kon simpel gebruik maken van zijn noppen en met 3-0 gewonnen zonder al te veel moeite.
De laatste was tegen de hoogste speler. Weer de eerste set verloren maar vooral doordat ik te veel zelf wilde doen. Dus daarna constant mezelf erop wijzen dat hij bijna geen eigen punten pakt en alleen wint op mijn fouten .. dus rustig aan Marc, rustig aan.
Ook deze weer met 3-1 gewonnen.
Dus voor deze avond eerste geworden en 6 punten verdient. Volgende week zelfde maar dan op een andere club. In totaal 5 avonden en de 4 beste tellen.
Ik weet nu in ieder geval dat die D.tecs in de prulenbak kunnen. Dat gaat hem niet worden.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
ardane
- Silver Member

Dat klinkt als een leuke competitie. En vier wedstrijdjes op een avond, da's ook een mooie portie.GarField000 schreef: 13 jul 2024, 01:02 Dus voor deze avond eerste geworden en 6 punten verdient. Volgende week zelfde maar dan op een andere club. In totaal 5 avonden en de 4 beste tellen.
Maar als je alles zo redelijk eenvoudig wint, vind je die competitie dan niet een klasse te licht voor je?
Een Hellfire X, zoals in je .sig staat, is ook niet zonder stuiter-effect. Die heeft al aardig wat weg van een d.Tecs.Ik weet nu in ieder geval dat die D.tecs in de prulenbak kunnen. Dat gaat hem niet worden.
Zou je echt lineair willen spelen met een OX-Noppenrubber (en dat lijkt me echt iets voor jou), dan kun je overwegen eens een goedkope Chinees te nemen, die ook wat ruwere, maar ver uiteenstaande noppen heeft. Voorbeelden daarvan zijn de Friendship 755 of de Milkyway 955 Moxa. Allebei duidelijk onder een tientje bij aliExpress. Beide zijn lineaire lange noppen van degelijke kwaliteit voor aktief aanvallend spel met prima controle, maar dus volstrekt zonder kauwgomballengestuiter.
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Zo eenvoudig win ik ze niet hoorardane schreef: 13 jul 2024, 12:44 Dat klinkt als een leuke competitie. En vier wedstrijdjes op een avond, da's ook een mooie portie.
Maar als je alles zo redelijk eenvoudig wint, vind je die competitie dan niet een klasse te licht voor je?
Volgende week gaan ze weer poules indelen, maar gaan ze ook meer schuiven en wordt het rating verschil groter omdat ze niet willen dat je elke week tegen dezelfde speler speelt.
Wat bedoel je met lineair spelen?ardane schreef: 13 jul 2024, 12:44 Een Hellfire X, zoals in je .sig staat, is ook niet zonder stuiter-effect. Die heeft al aardig wat weg van een d.Tecs.
Zou je echt lineair willen spelen met een OX-Noppenrubber (en dat lijkt me echt iets voor jou), dan kun je overwegen eens een goedkope Chinees te nemen, die ook wat ruwere, maar ver uiteenstaande noppen heeft. Voorbeelden daarvan zijn de Friendship 755 of de Milkyway 955 Moxa. Allebei duidelijk onder een tientje bij aliExpress. Beide zijn lineaire lange noppen van degelijke kwaliteit voor aktief aanvallend spel met prima controle, maar dus volstrekt zonder kauwgomballengestuiter.
De Hellfire X heeft inderdaad ook wel wat snelheid maar dat vind ik wel fijn omdat ik hier makkelijker mee kan aanvallen/druk zetten op de tegenstander. De D.tecs is wel echt een stuk sneller en de Hellfire X geeft me veel controle.
Ik heb ook bv de Dr.N Viper gehad maar die was echt heel erg traag.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
ardane
- Silver Member

Het is min of meer het tegengestelde van "katapult-effect".GarField000 schreef: 13 jul 2024, 14:40Wat bedoel je met lineair spelen?ardane schreef: 13 jul 2024, 12:44 Een Hellfire X, zoals in je .sig staat, is ook niet zonder stuiter-effect. Die heeft al aardig wat weg van een d.Tecs.
Speel je met een rubber met katapult (of stuiter-eigenschap), dan is de extra snelheid die je krijgt als je wat harder slaat "explosief". De bal "stuitert" dan versneld van je batje af. Zulke rubbers hebben ook vaak juist een dempende werking als je alleen maar tegenhoudt.
"Lineair" materiaal zorgt er voor dat de toe- en afname van snelheid overeen komt met de kracht die je toevoegt. Als je dus 50% harder slaat, krijg je 50% meer snelheid (en niet 70%, zoals bij een d.Tecs of zo). Een lineair rubber heeft dus geen eigen leven, maar laat zich exact doseren, al naar gelang met hoeveel kracht je slaat. De energie wordt dus één op één (lineair!) omgezet in snelheid.
Een dergelijk lineair spelend rubber geeft je meer het gevoel zelf het commando te voeren, zonder dat het rubber zijn eigen streken begint uit te halen.
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Thx.
Ja die D.tecs gaat me echt te snel. Met de forehand wil ik ook niet van die snelle tensor rubbers of hoe heet dat.
Die Tibhar zal het ook hebben maar een stuk minder als andere die ik getest heb. Ik hou hier een lage arc mee dus geen boog alleen al van de bounce van je rubber. Dus kan de bal goed laag houden.
Voor nu hou ik het even op die Hellfire X. Vind het een stomme naam maar heb ik wel een goed gevoel mee. Ook als de tegenstander spint kunnen ze de eerste x nog wel een keer spinnen maar bij de 2e x krijgen ze hem niet meer over het net. Of ze moeten bol gaan lepelen maar dan kan ik draaien en met mijn normale rubber afslaan (of omlopen). Ik heb ook een keer een noppen rubber gehad waarbij ze maar konden blijven spinnen .... dat is ook weer minden en daar maakte ze ook minder fouten op dus denk dat die wat minder was in omkeerbaar effect.
Ja die D.tecs gaat me echt te snel. Met de forehand wil ik ook niet van die snelle tensor rubbers of hoe heet dat.
Die Tibhar zal het ook hebben maar een stuk minder als andere die ik getest heb. Ik hou hier een lage arc mee dus geen boog alleen al van de bounce van je rubber. Dus kan de bal goed laag houden.
Voor nu hou ik het even op die Hellfire X. Vind het een stomme naam maar heb ik wel een goed gevoel mee. Ook als de tegenstander spint kunnen ze de eerste x nog wel een keer spinnen maar bij de 2e x krijgen ze hem niet meer over het net. Of ze moeten bol gaan lepelen maar dan kan ik draaien en met mijn normale rubber afslaan (of omlopen). Ik heb ook een keer een noppen rubber gehad waarbij ze maar konden blijven spinnen .... dat is ook weer minden en daar maakte ze ook minder fouten op dus denk dat die wat minder was in omkeerbaar effect.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup: