Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Re: Voorjaar 2025

Bericht door GarField000 »

Oost toch?
Voorjaar 2024: 225 regulier, 26 duo.

Najaar 2024: 211 regulier, 49 duo.

Voorjaar 2025: 204 regulier, 73 duo.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ja Marc, Dus wel degelijk weer wat afname regulier, maar in verhouding wel veel meer duo, netto lijkt het dan op meer spelers...?
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ TwoFace, jij speelt in regio Oost waar de tafeltennis hal van Lochem is afgebrand.
Ben je daar toevallig wel eens geweest?
Het zag eruit als een mooie hal.
We je toevallig ook al iets wat ze gaan doen met de teams in de competitie nu ze hun speellocatie en materialen ineens zijn kwijtgeraakt?
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 06 jan 2025, 23:47 @ TwoFace, jij speelt in regio Oost waar de tafeltennis hal van Lochem is afgebrand.
We je toevallig ook al iets wat ze gaan doen met de teams in de competitie nu ze hun speellocatie en materialen ineens zijn kwijtgeraakt?
Hoi Wizzy, eerlijk gezegd weet ik daar helemaal niks van... Lochem ken ik niet als vereniging, ik wist ook niks van een brand. Ik ben daar nog nooit geweest. Ik hoop dat het opgevangen kan worden door bv tijdelijk bij een andere vereniging onderkomen te vinden...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik zocht ze even op aan de hand van jou berichtje... ik zie dat het best een redelijk grote vereniging is. Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden dan.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

TwoFace schreef: 06 jan 2025, 18:01 Ja Marc, Dus wel degelijk weer wat afname regulier, maar in verhouding wel veel meer duo, netto lijkt het dan op meer spelers...?
Er zijn wel meer teams, maar meer spelers zou niet perse hoeven.
Er zullen vast spelers zijn die beide competities gaan spelen zoals ik. Dus die staan er dan dubbel in.
Reguliere teams van 5 mensen kunnen naar 2 duo teams.
Ik zie geen totaal aantal spelers.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Nee daar heb je ook gelijk in... bij onze vereniging is het alleen regulier. De andere vereniging waar ik nu ook lid ben (maar alleen 'recreatief lid') hebben ze wel een DUO team en een speler daarvan speelt zowel DUO als regulier.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bij ons zijn er 9 spelers die duo en regulier doen. (voorjaar 2025).

Het gaat om 38 spelers, jeugd niet meegerekend.
3e divisie of hoger niet meegerekend omdat hoofdklasse de hoogste duo klasse is.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wij hebben dit keer 8 senioren regulier en 30 jeugd regulier. Daarnaast nog wat recreanten, maar daar heb ik geen zicht op hoeveel dat er zijn.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Onno
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Onno »

TwoFace schreef: 07 jan 2025, 10:23
Wizzy82 schreef: 06 jan 2025, 23:47 @ TwoFace, jij speelt in regio Oost waar de tafeltennis hal van Lochem is afgebrand.
Hoi Wizzy, eerlijk gezegd weet ik daar helemaal niks van... Lochem ken ik niet als vereniging, ik wist ook niks van een brand. Ik ben daar nog nooit geweest. Ik hoop dat het opgevangen kan worden door bv tijdelijk bij een andere vereniging onderkomen te vinden...
De Toekomst is een mooie vereniging. Ben daar regelmatig geweest met jeugdcompetitie jaren tachtig, mooi pand en staat er al jaren.
De Nacht van de toekomst.... ook mooie herinneringen aan.

Echt ongelooflijk triest voor deze mensen!
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

GarField000 schreef: 06 jan 2025, 14:44 Oost toch?

Een enorm verschil met West. Daar zijn komend seizoen 571 teams waarvan 143 regulier en 428 (!) duo teams. Blijkbaar is hier de behoefte duo veel groter dan in andere gewesten
Maar het kan natuurlijk ook dat de overige gewesten het doelbewust tegenhouden of iig niet promoten.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Er zijn afdelingen die zelfs nu voor het eerste DUO hebben.
Gelre had vorig seizoen voor het eerst duro.

Midden heeft 130 reguliere teams, 245 duo teams.. Midden is NJ2014 begonnen met de DUO.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Als ik het goed heb begrepen is een van de grootste bezwaren van regulier, dat de wedstrijden 's avonds zo lang duren en de spelers na een uitwedstrijd vaak pas rond middernacht thuis zijn.
Is dat inderdaad een belangrijke reden voor de afname van regulier, dan is dat makkelijk op te lossen: speel op twee tafels tegelijk in plaats van alle potjes op dezelfde tafel na elkaar (hier bij ons wordt ook altijd op twee tafels tegelijk gespeeld).
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ ardane, dat zou je zeggen... Echter maar die optie is niet gezellig. Je kunt dan niet coachen en niemand zit naast de kant (uitrusten tussen de wedstrijden door is er dan niet meer bij). Immers je speelt of telt dan. Bovendien dien je voor elk team dan 2 tafels te hebben ipv 1. Daarvoor moet je wel de ruimte hebben als club zijnde. Heb je die niet dan moet je een avond extra bij huren, wat weer geld kost indien je geen eigen locatie hebt.

DUO werkt denk ik alleen in de Randstad. Je ziet dat het bij Gelre tot nu toe nog niet echt van de grond komt.
Dat komt door 2 oorzaken. De verschillen in een poule zijn nu enorm, waardoor mensen veel te makkelijk winnen of heel hard verliezen (dit heb ik gehoord van een clubgenoot die super simpel kampioen werd in de DUO).
Daarnaast zijn in de afdeling Gelre de afstanden langer dan in de afdelingen in de Randstad. Men moet toch al ver rijden, dus of het dan laat gaat worden maakt niet uit. Liever laat dan langer onderweg zijn dan, dan dat men speelt. Zo denken er in ieder geval een aantal van een club van mij over. In Gelre speelt het klagen over dat het laat gaat worden eigenlijk nauwelijks.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Depavan schreef: 09 jan 2025, 11:57
GarField000 schreef: 06 jan 2025, 14:44 Oost toch?

Een enorm verschil met West. Daar zijn komend seizoen 571 teams waarvan 143 regulier en 428 (!) duo teams. Blijkbaar is hier de behoefte duo veel groter dan in andere gewesten
Maar het kan natuurlijk ook dat de overige gewesten het doelbewust tegenhouden of iig niet promoten.
Maar hoe lang is daar al de DUO competitie? Hier is het volgens mij pas het eerste jaar geweest... nu gaat dan het 2de jaar in... en veel verenigingen hier moeten kiezen voor of het ene of het andere qua competitie... wij kunnen bv niet allebei gaan doen op onze vereniging.

Het wordt inderdaad wel eens laat met de competitie, persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Al geef ik toe dat ik dat op een doordeweekse dag niet zo fijn vind. Maar de meeste wedstrijden zijn gelukkig op vrijdagavond bij ons, dan boeit het mij niet echt of ik nu om 23.00/0..00/1.00 of 2.00uur thuis ben.

Het laatste is een keer 02.30uur geweest dat ik thuiskwam, maar daar was de '3de helft' ook wel heel gezellig en daarna nog een stukje rijden.

Meestal rond 23.45uur klaar met de wedstrijden, soms iets later. Maar als het echt laat dreigt te worden en de mogelijkheid is er, spelen we wel eens de laatste paar wedstrijden op 2 tafels. NIet altijd kan dit, omdat bv een vereniging maximaal ruimte heeft voor 5 tafels tegelijk en daar ook competitie wordt gespeeld (meestal al te krap ook).

Als er niet teveel getreuzeld wordt tussendoor en geen heel rare lange wedstrijden zijn valt het allemaal best mee. Maar ik geef toe dat ik wel eens iemand die DUO speelt heb horen zeggen: heerlijk ik was al om 22.30uur thuis... die vind het fijn dat het minder lang duurt.
Persoonlijk speel ik liever een wedstrijd meer en dus langer dan eentje minder. Zeker als je er toch al een tijd voor moet rijden.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 09 jan 2025, 15:50 @ ardane, dat zou je zeggen... Echter maar die optie is niet gezellig. Je kunt dan niet coachen en niemand zit naast de kant (uitrusten tussen de wedstrijden door is er dan niet meer bij). Immers je speelt of telt dan. Bovendien dien je voor elk team dan 2 tafels te hebben ipv 1. Daarvoor moet je wel de ruimte hebben als club zijnde. Heb je die niet dan moet je een avond extra bij huren, wat weer geld kost indien je geen eigen locatie hebt.

DUO werkt denk ik alleen in de Randstad. Je ziet dat het bij Gelre tot nu toe nog niet echt van de grond komt.
Dat komt door 2 oorzaken. De verschillen in een poule zijn nu enorm, waardoor mensen veel te makkelijk winnen of heel hard verliezen (dit heb ik gehoord van een clubgenoot die super simpel kampioen werd in de DUO).
Daarnaast zijn in de afdeling Gelre de afstanden langer dan in de afdelingen in de Randstad. Men moet toch al ver rijden, dus of het dan laat gaat worden maakt niet uit. Liever laat dan langer onderweg zijn dan, dan dat men speelt. Zo denken er in ieder geval een aantal van een club van mij over. In Gelre speelt het klagen over dat het laat gaat worden eigenlijk nauwelijks.
Het altijd spelen op 2 tafels zou ik ook minder gezellig vinden. Ook steek ik dan minder op, ik kijk graag naar de tegenstander, analyseer hun spel. Het liefste tel ik dan ook, doe ik dat analyseren ook en zit ik nog lekkerder ook. hahaha

Je argument over toch al lang moeten rijden vind ik dus persoonlijk precies hetzelfde. Dat klagen over het laat worden hoor ik wel eens iemand zeggen, maar gebeurd niet vaak.

Ik zie dus wel ruimte voor de DUO, daarom groeit het ook in mijn regio nog wel... maar we hebben sowieso veel minder teams dan WEST, veel minder. En om die reden denk ik wel dat de competitie in de DUO iets minder interessant is... je hebt tenslotte veel minder teams, dus niveaus liggen eerder verder uit elkaar dan bij regulier.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Gelre is dit het 2e seizoen. 29 teams vorige keer, 33 nu. 219 regulier.
Het eerste jaar bij midden waren het er 51 het 1e jaar en 71 het 2e jaar met 322 reguliere teams.
In verhouding is het wat minder bij gelre, maar de tijd zal het leren.

@ardane: Niet alle verenigingen hebben ruimte voor 2 tafels tegelijk. De het wordt te laat klacht hoor ik ook, maar ik zie ook dat mensen het rustig aan doen. 20.15 starten .... 20.10 binnen wandelen. Voordat ze klaar zijn om te starten is het 20.30 geweest.
Ik speelde regelmatig de laatste wedstrijd en stond regelmatig om 00.00 uur nog te tafeltennissen.
grappige is ... teams waar de zaal om 23.00 sluit zijn meestal ook gewoon optijd klaar. Ze beginnen wat eerder en als het echt lastig wordt spelen ze de laatste 2 wedstrijden op 2 tafels als er ruimte is.

Maar in de basis ben ik geen fan van 2 tafels.
a) omdat ik graag alles zie .... ik tel graag ... niet eens echt voor analyse .. maar ik geniet ook van het kijken naar mijn teamgenoten.
Als ik niet speel kom ik 10 wedstrijden tellen ....
b) ik heb maar 1 digitaal scoreboard :) hahaha
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Doe mijn zo'n teamgenoot die ze alle 10 komt tellen. Tel je ze dan ook alle 10 hardop?

Dat vind ik opzich wel een klein dingetje. Ik houd er wel van als een scheids hardop telt.
Zelf doe ik dat altijd. Waarom? Dan hoeven de spelers niet telkens naar het telbord te kijken of de scheids wel goed telt. Hoe denken jullie dat eigenlijk over? Tellen jullie zelf wel of juist niet hardop? Waarom wel of niet?

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wizzy82 schreef: 09 jan 2025, 20:07 Doe mijn zo'n teamgenoot die ze alle 10 komt tellen. Tel je ze dan ook alle 10 hardop?

Dat vind ik opzich wel een klein dingetje. Ik houd er wel van als een scheids hardop telt.
Zelf doe ik dat altijd. Waarom? Dan hoeven de spelers niet telkens naar het telbord te kijken of de scheids wel goed telt. Hoe denken jullie dat eigenlijk over? Tellen jullie zelf wel of juist niet hardop? Waarom wel of niet?
Altijd hardop.
Doen de meeste bij ons wel. Ik heb het een paar x gehad dat ze het niet deden maar vroeg de tegenstander (dus zijn teamgenoot) erom. Mijn teamgenoten tellen altijd hardop en zouden ze dat niet doen zou ik het vragen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Grappig, het hardop tellen vind ik eigenlijk irritant en dus ook totaal niet nodig, gelukkig gebeurd dat bij ons bijna nooit. Zelf tel ik heel soms wel hardop mits de tegenstander dat waardeert. Ik weet dat het eigenlijk wel hoort.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie